/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
en printer til to bærbar ?
Fra : return
Vist : 521 gange
10 point
Dato : 06-02-09 12:42

hej

nogen der lige kan hjælpe

har sat mit trådløse netværk op og printeren og printserveren men har en bærbar mere hvor på der jo også skal tilsluttes samme printer

så den
også kan køre trådløs med den

mit spørgs mål er om man så bare skal installere softwaren til printeren via kabler til pc og printer og så burde det virke igennemn routeren også eller ??????

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-02-09 13:58

Ja du kan bruge alle de computere du har lyst til, bare tilføj en printer på samme måde som du tilsluttede den første printer

Kommentar
Fra : return

Dato : 06-02-09 15:30

o.v.n < den først bærbar fik jo instaleret printeren via routeren men det behøver man vel kke nu på den sidste bærbar da selve netværket er sat op til at virke på nr 1 bærbar så skal man vel ikke installere printeren +printserver igennem routeren igen eller skal man ????

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 10 point
Dato : 06-02-09 15:45

Nu ved jeg jo ikke hvordan du har tilføjet, mine muligheder er sikkert lidt anderledes end dine, jeg har en D-Link router med indbygget printserver, når jeg tilføjer en printer på en "ny" computer, så klikker jeg på Tilføj printer og bruger nøjagtig samme fremgangsmåde som med den første computer, altså skal printer porten peger på printserveren gennem routeren, altså du skal ikke installere printeren på routeren en gang mere, det er jo på plads, du skal installere drivere til printeren, men det bliver du bedt om på et tidspunkt i guiden, der hvor du skal klikke på Har diskette eller cd, der lægger du din cd i skuffen og klikker Næste og finder din printer, det er slet ikke så svært, bare tilføj printer på nøjagtig samme måde som du gjorde på den første bærbare

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-02-09 15:47

og det kan du sagtens gøre trådløs, jeg har tilføjet 3 bærbare til min printer og på intet tidspunkt brugt kabel

Godkendelse af svar
Fra : return

Dato : 06-02-09 16:23

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-02-09 16:24

Selv tak, det lykkedes at få en anden bærbar til at printe ? God weekend