/ Forside/ Teknologi / Administrative / Andre administrative / Spørgsmål
10  Teil 559
MS Project Manager 2007
Fra : hensker
Vist : 490 gange
200 point
Dato : 05-02-09 23:09

Hej,

jeg har planlagt et projekt på 2. semester på min uddannelse. Jeg har således lagt skemaet ind i MS Project Managers kalender, således der ikke kan arbejdes mens der er forelæsninger.

Dette betyder at antal timer der kan arbejdes varierer hver dag afhængig af kalenderen. Jeg har endvidere fastsat arbejdstidspunkter, så den regner selv ud hvor mange timer der kan bruges på en opgaver.

Problemet er at den kun beregner overallokering for alle fastsatte arbejdsdage. Hvis man fortæller der bliver arbejdet på en fridag, ser den det som normal arbejde.

Kan man fortælle MS Project Manager at arbejde på fridage også betyder overallokering? Den gør det fint med arbejde inden for dage med forelæsninger.

Mvh. Henrik

På forhånd tak for hjælpen

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 06-02-09 00:19

Du skal ikke arbejde på fridage - så er det jo ikke en fridag længere, og project manager her dermed helt ret i at det er normalt arbejde. Den har MS tænkt længe over!

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 06-02-09 05:43

Ja, du kan lægge din helt egen kalender ind i MS Project...

Kommentar
Fra : hensker

Dato : 08-02-09 19:39

-> Flash77

Jo, men det ville være lækkert hvis den regnede det som overallokering på fridage. Da det skal bruges til analyser angående tidsestimering. Men jeg kan forstå på din indlæg at dette ikke er muligt?

- Henrik

Accepteret svar
Fra : svendgiversen

Modtaget 200 point
Dato : 08-02-09 19:53

Ms Projekt bruges jo af forskellige, i forskellige lande:
Muslimer, jøder, kristne og andre, med forskellige hellig- og fridage.

Så værktøjet er lavet sådan at man laver den kalender der passer til sin arbejdssituation,
og allokerer denne til det pågældende projekt...

Du kan endda så vidt jeg husker, angive aktivitets niveaer, eksempelvis halv indsats lørdag.

Godkendelse af svar
Fra : hensker

Dato : 11-02-09 16:38

Tak for svaret svendgiversen. Jeg gider så ikke besvære mig mere med det dumme program.