/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / DOS / Spørgsmål
10  Dark_Magi.. 230
Set date=
Fra : 75653
Vist : 387 gange
50 point
Dato : 28-03-03 22:50

Kan nogel fortælle mig hvordan i hede hule brandpoleret hel... jeg kan gøre så jeg kan oprette filer med %date%.filnavn.

Skal bruge det noget backup sjov der skal køre automatisk, så det ville jo være nemmest for jeg at datoen blev índsat automatisk (%date%) i filnavnet.

hele møget skal køre fra en 98 bootdiskette.

//>Rex<\\

Kommentar
Fra : technet

Dato : 29-03-03 00:43

istedetfor at lave en for dig så synes jeg at du skulle kigge på denne
http://www.ericphelps.com/batch/samples/namedate.txt

men kig også lidt på hovedsiden for der er en masse sjove ting
http://www.ericphelps.com/batch/index.htm

Kommentar
Fra : 75653

Dato : 29-03-03 01:58

Hmm alt hvad jeg får ud af de bat filer er forkert kommando eller filnavn.

Det virker til at jeg mangler nogle filer eller det der ligner.

Og det der står på siden er at man opretter filen og der efter omdøber den, det jeg leder efter er muligheden for at filen når den bliver oprettet får datoen.

Noget ledes det her: create file > %Date%.fil skulle så gerne give noget med 01-01-01.fil

Kommentar
Fra : 75653

Dato : 29-03-03 02:12

Tju hej hvor det går, smed lige find.exe på diskettet oxe.

Så virkede det sq, dog har jeg ikke brugt nogle fra den side der blev henvist til meen noget ledes det samme.

@echo off
SET gdate1=
ECHO SET date=%%3>%temp%.\%%gdate1%%.bat
DIR/A-D/-W/L/-P %temp% | FIND "%%gdate1%%" >%temp%.\%%gdate2%%.bat
SET gdate1=%temp%.\%%gdate1%%
CALL %temp%.\%%gdate2%%.bat
SET gdate1=
DEL %temp%.\%%gdate?%%.bat

Gør at man ikke har nøde at lave en ren på filen bagefter.

Takker for hjælpen

//>Rex<\\

=)

Kommentar
Fra : technet

Dato : 29-03-03 02:21

call process.bat
call setdate.bat
call settime.bat
ren file.txt "%date%_%time%-file.txt"
set time=
set date=
-----------------------------

ja du opretter omdøber filen i en bat fil og alle de små bat filer du ser på siden sammensætter du til en batfil
for det er jo dig der bestemmer hvordan det skal se ud

tag dig nu tid til at gennemlæse komandoerne fra punkt til punkt

det er ikke så nemt som du tror med en linje for du skal jo have fat i date og time osv..

Accepteret svar
Fra : technet

Modtaget 50 point
Dato : 29-03-03 02:27

okey

Godkendelse af svar
Fra : 75653

Dato : 29-03-03 02:33

Det var dine links der fik mig på rette vej ThX Technet 50 Points comming your way *S*

Kommentar
Fra : 75653

Dato : 29-03-03 02:34

Og foresten hvis jeg skulle lave en ren på filen hvergan ville jeg blive sinsyg det er en fil på 1.5-2.5 GB hver gang 10-15 gange om dagen :-}

Kommentar
Fra : technet

Dato : 29-03-03 02:45

okey det forstår jeg godt ,, men hvorfor dog så stor en fil på din HD ?? hvis den nu går død

og hvorfor tage backup så mange om dagen ??
hvad er det da du tager backup af ?? bare for at være nysgærig for der findes da andre metoder

Kommentar
Fra : 75653

Dato : 29-03-03 02:56

*GG* det er mit arbejds bibliotek samt mit C drev der fylder så meget c drevet pga alle de installeret grafik programmer mit arbejds bibliotek fordet at de filer jeg som oftest arbejder med fylder ukomprimeret 1-2 GB. (Bmp, Avi mm.) men jeg rar komprimere alt og ghoster mit c drev.
Jeg ghoste selvføllig ikke 10-15 gange om dagen men backuppen af min arbejds drev er meget vigtigt i øjebliket da jeg har gang i et større project, og (men det kan du selvfølig ikke vide) så ligger filerne ikke på hd'en men på et 8GB tapedrev, det er ikke normalt at jeg tager så mange backups men det er mig en nødvendighed de næste par uger *GG*

Og ja der findes mange andre metoder, men jeg kan godt lide at arbejde i dos, og da jeg har nøde at genstarte masinen flere gange davligt så er det den nemmeste måde at tage backuppen på *LOL*

//>Rex<\\

Kommentar
Fra : technet

Dato : 29-03-03 03:13

endelig en der ikke har glemt den gode gamle dos ....

og så kan jeg godt lide når folk tager backup ( rigtige mænd tager ikke backup men de græder snot når noget går galt)

så alt respect til dig..

men her er måske noget du kan bruge
http://www.musicsucks.com/CKSoft/CKRename/index.htm

held og lykke

Kommentar
Fra : 75653

Dato : 29-03-03 03:20

Takker.

Kender godt funktionen af rename, men jeg bruger en plugin til Total commander da den giver mange flere funktioner, feks. Xcopy aholelotoffiles , ren en masse file osv. osv.

Total Commander = GUDS gave til NØRDERNE *LOL*

Kommentar
Fra : bobbels

Dato : 29-03-03 09:07

Vi er mange andra som godt kan li dos bobbels i malmö