/ Forside/ Interesser / Dyr / Fugle / Spørgsmål
10  jakjoe 695
Barraband parakit.
Fra : steffen15
Vist : 4408 gange
110 point
Dato : 30-01-09 18:35

hej jeg ønsket mig en fugl s min kæreste købte en Barraband parakit til mig...

kan sådan en blive tam??
og kan den lære at fjøjte eller snakke??

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 30-01-09 21:16
Kommentar
Fra : dova

Dato : 30-01-09 21:17

Nej, det vil jeg umiddelbart mene den ikke kan., hverken blive særlig tam eller lære at tale...

En anden ting er, at en barraband parakit ikke er sådan en der egner sig til at leve i et lille bur, det er en volierefugl, som ikke egner sig til at være alene, en meget aktiv flyver og kræver derfor en del plads.

En nymfeparakit ville absolut være et bedre valg.

Kommentar
Fra : steffen15

Dato : 30-01-09 23:33

de links har jeg læst de giver ikke rigtig de svar jeg spørger om?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 30-01-09 23:46

Ingelein har ret, det er flokfugle og de lever bedst i voliere og de er ikke rigtig til at få tamme. Jeg har selv haft de fugle og de gik parvis i en stor voliere og der var ingen mulighed for at få den tamme. Tro mig, jeg prøvede.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 30-01-09 23:56

Glemte at skrive at det er ikke muligt at lære den lyde, så skulle du have købt en undulat, også en Australsk fugl som også lever i flok.

Kommentar
Fra : steffen15

Dato : 30-01-09 23:57

vil gerne lige høre et par folk mere ad, har lige købt dem af en dyrehandel igår det er frækt de sælger en hel forkert fugl til mig som begynder

Accepteret svar
Fra : granner01

Modtaget 110 point
Dato : 31-01-09 00:28

Hvis du vil have en fugl som kan blive tam og som kan tale, så skulle du have en undulat eller en beostær. Tamme kan nymfeparakit blive, men den pipper kun.

Og ja det er for dårligt at en dyrehandler gør det, men de vil gerne tjene penge.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 31-01-09 10:58

Undulater er også flokdyr, men dog ret lette at få tamme når de er købt alene.

Beostære og nymfeparakitter skal man være lidt obs på, de kan udvikle sig til "skrigere" der gør det uudholdeligt at være i stuen.

Godkendelse af svar
Fra : steffen15

Dato : 31-01-09 13:54

Tak for svaret granner01.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 31-01-09 14:46

Selv tak.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 31-01-09 16:21

Citat
Tamme kan nymfeparakit blive, men den pipper kun.

Det passer ikke...vores nymfeparakit kan tale og sige mange forskellige ord...