/ Forside/ Teknologi / Hardware / Server / Spørgsmål
10  Uffe29 470
Unix HLDS server
Fra : Sorentk
Vist : 349 gange
20 point
Dato : 28-01-09 12:28

Hey all
Har et par spørsmål angående min server her. Jeg har en server til at stå i Århus, som jer styrer her hjemmefra ved hjælp af PuTTY. Heldigvis ligger der allerede en HLDS server på den, men da der er noget jeg ønsker at arbejde videre med, søger jeg et sted man direkte igennem serveren kan hente HLDS, helst som tar.gz

Jeg har været inde på http://server.counter-strike.net/ og læse lidt, hvor de faktisk har en udemærket guide til hvordan man opsætter sig en server, dog vil jeg høre om der er nogen af jer der ligger inde med en guide til at bruge PuTTY, altså de commands osv. man skal bruge for at navigerer sig frit rundt på serveren.

Til sidst jeg har lidt problemer med at få min server.cfg ændret da jeg, igen, ikke ved hvilken command der skal bruges til det.

Håber i kan hjælpe

Accepteret svar
Fra : peque

Modtaget 30 point
Dato : 28-01-09 12:39

Heysan.
Det er jo bare almindelige kommandoer:

cd /sti/til/mappe - cd = change directory
I unix skriver man anderledes end i Windows - ikke noget Cdrev mm.

For at ændre i filen
nano /sti/til/server.cfg
<Derefter kan du nu lave de ændringer som du vil>
CTRL+X = Afslutter og spørger omkring hvordan du vil gemme - samme navn eller nyt.
Tryk Y for yes til samme navn.
Genstart servicen eller serveren hvis du ikek kender navnet på servicen.

Hvis ikke Nano er på maskinen kan du bruge vi
vi /stil/til/server.cfg
tryk I - herefter kan du nu skrive i filen.
ved afslutning.
tryk ESC
skriv :wq (kolon w q ) for kommandoen write & quit

Håber det var godt nok - ellers søger efter almindelige Unix/linux kommandoer.

Kommentar
Fra : peque

Dato : 28-01-09 12:43

Og der er et generel information her:
http://mally.stanford.edu/~sr/computing/basic-unix.html

Godkendelse af svar
Fra : Sorentk

Dato : 28-01-09 12:49

Tak for svaret peque.
Mangler bare et sted jeg kan hente HLDS nu, men har lige testet det og Nano fungerede fint.

Takker