/ Forside/ Interesser / Fritid / Fritidssejlads / Spørgsmål
10  transor 1030
bådferie på ukrainske floder
Fra : lham
Vist : 632 gange
100 point
Dato : 27-01-09 07:49

Er der nogen der kender til at leje motorbåd( altså ikke krydstogt) og sejle på Ukrainske floder-links men også meget gerne personlige erfaringer

Accepteret svar
Fra : trimare46

Modtaget 50 point
Dato : 27-01-09 09:11

du kan prøve at kontakte karl erik tovås. han har meget erfaring med kanalsejlads. og han har også skrevet en rigtig god bog om det.

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 27-01-09 09:36

Der kan - mig bekendt - kun lejes sejlbåde i Kroatien. Man skal have duelighedsbevis.

Kanalbåde i Kroatien har jeg aldrig hørt om - så skulle det da være privatudlejning, og det er vist ikke tilrådeligt i den del af Europa.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 27-01-09 09:50

Nej alt for usikker, tag i stedet en flodsejllads i Vesteuropa...

Ikke Tyskland og Frankrig, hvor sluserne er bemandede,
men i England, hvor du selv skal åbne/lukke dem.

Den bedste tur jeg har været på var på Avon, næsten fra Wales og op til Strathford,
den kan jeg anbefale...

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 27-01-09 10:39

Ja, eller Frankrig, hvor jeg selv har sejlet flere gange - favoritsteder: Alsace og Bourgogne.

Kommentar
Fra : lham

Dato : 27-01-09 10:54

Tak for de foreløbige indlæg
Trimare46
hvordan får jeg fat i karl erik tovås ??

svendgiversen mfl
jeg og mine 2 voksne døtre var på netop i sommers på Avon turen med Bidford Boats absolut helt supert så vi har fået "blod på tanden "-men den ældste og svigersønnen arbejder 2010 i Ukraiene derfor skal det være derovre hvis det er den ferieform derovre det ender med.

Kommentar
Fra : lham

Dato : 27-01-09 14:40

Timare 46
har fundet Karl Erik Tovås -studerer det nærmere-undskyld ulejligheden

Kommentar
Fra : TEAS

Dato : 21-02-09 20:20

Hej Iham.
Skal du ikke lukke smørgsmålet da der ikke kommer mere.
mvh
Teas

Kommentar
Fra : lham

Dato : 22-02-09 07:44

Teas
Hvordan ved du der ikke kommer flere-indlæg ?det har jeg da tidligere været ude for
Hvis jeg ikke får brugbart svar inden for 3 mdr lukker Kandu jo automatisk-og jeg uddeler ikke point med mindre jeg har kunnet bruge et svar

Godkendelse af svar
Fra : lham

Dato : 13-04-09 06:02

Tak for svaret trimare46.
Indtil nu er det ikke lykkedes at finde brugbar information, men udmærket at læse Tovås bog.