/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Flash / Spørgsmål
10  Dr.Disco 500
html side på flash siden ?
Fra : james25
Vist : 599 gange
135 point
Dato : 24-01-09 11:57

Hey !

Er det muligt at lave en html kodet side i flash ? Jeg har en galleriskabelon, som er html kodet, men som jeg gerne vil have til at være en del af en flash side. Dette skal ske via et link hvor på html siden skal åbnes inde på flash siden. Er dette overhovedet muligt - og hvordan ?

Kommentar
Fra : Ryqiem

Dato : 24-01-09 14:00

Dette er muligt, men ved ikke helt hvordan. Der er nogle eksperter inde på flashden.com der sikkert kan hjælpe dig, dog på engelsk, og ellers kan du købe en af deres skabeloner.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-01-09 20:11

Nøeh... der findes nogle få HTML 'ting' der kan indlejres i Flash ..<table> .. <table/> er åbenbart IKKE en af dem:

1.) http://www.actionscripts.org/forums/showthread.php3?t=47798

2.) http://www.tek-tips.com/viewthread.cfm?qid=680713

Tekst er derimod:

Hvordan?

Således : http://kb.adobe.com/selfservice/viewContent.do?externalId=tn_16142&sliceId=2

Citat
Using HTML formatting

To use html formatting with dynamically loaded text use the TextField.htmlText property. This allows Flash MX to parse the HTML tags that are contained in the loaded text.

There are two parts to this process: 1 Set the TextField.html property to true to identify the text field as having HTML formatting. Using the above example:

scroller.html = true;
2 Use the TextField.htmlText property instead of TextField.text to set the variable:

scroller.htmlText=this.var1;

The final script for dynamically loaded text with HTML formatting

//assign a function which fires when the data is loaded:loadVarsText.onLoad = function (success){ if (success){ trace ("done loading"); //Now that we know the data is loaded, //set the text content of the Text Field //with the instance name "scroller" equal to the //contents of the variable
scroller.html = true;scroller.htmlText = this.var1; }else{ trace ("not loaded"); } }

Men det er da en besynderlig bagvendt måde at lave tingene på

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-01-09 20:21

Jeg mener:
Man kan da godt lave en bil, som kan transportere en cykel (= embed Flash i (X-)HTML)
..men hvorfor lave en cykel, som kan transportere en bil? (=embed (X-)HTML i Flash)

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : james25

Dato : 25-01-09 20:43

Der er ikke nogen der ligger inde med en fla. fil hvor der er brugt denne form for kombination af flash og html side ?

Kommentar
Fra : james25

Dato : 21-02-09 12:30

Problemet er jeg skal kunne åbne en html side pga. html koder.
Men denne html side skal åbne på min flash hjemmeside i et tom movieclip så det ser ud som om det er en kasse der åbnes ovenpå selve hjemmesiden - men kassen skal stadig være ren html kodening. Håber det giver mening..

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 21-02-09 13:00

Du kan ikke inde i din flash lave et mc der åbner et vindue inde i flash som ren html............... hvad skal det bruges til ??

Kommentar
Fra : james25

Dato : 21-02-09 20:11

Jeg har en log in formular som kun kan bruges på html side. Så jo mindre du har en log in funktion der fungere på flash side så skal jeg bruge en html kodet side på min flash side... Lige nu fungere min hjemmeside sådan at man bliver ført til et nyt vindue ved selve log in funktion hvor baggrunden er et billede af min flash side... (ser ikke optimalt ud)

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 23-02-09 11:24

Hvad skal den login funktion indeholde ?

Skal der kun være et password og skal det password være det samme for alle ?

Du må oplyse lidt mere...............

Kommentar
Fra : james25

Dato : 23-02-09 12:18

Der skal være brugernavn og password. Det skal helst være rimelig nemt at oprette flere forskellige bruger...

Det er flere forskellige folk der skal kunne logge sig ind på forskellige sider...

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 135 point
Dato : 23-02-09 15:26

Så skal du bruge noget Flash, PHP, og MySQL http://www.kirupa.com/developer/actionscript/authentication.htm men jeg ved ikke rigtig noget om MySQL så her må du klare dig selv der er link til download af fla nederst på siden.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-02-09 16:21

Mon ikke du i HTML skulle lægge en 'ren' Flash side ..indlejret i en IFRAME ?

http://www.w3schools.com/tags/tag_iframe.asp

Ville dét ik' løse problemet?

Du vil stadig kunne 'style' din <iframe .. /> med alm. CSS

Border, Position, Dimension ..og alle de 'smarte ting' som: display:hidden kombineret med :hover CSS pseudo regler:

http://www.w3schools.com/css/default.asp

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : james25

Dato : 23-02-09 17:59

Det var vist bare det jeg skulle have fat i... Tak for hjælpen....