/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Bannerreklame
Fra : jansler
Vist : 536 gange
200 point
Dato : 24-01-09 11:37

Hej

Jeg skal lave en bannerreklame, men har aldrig prøvet det før. Nogen der kender til en 'brugervejledning' på nettet?

Modtageren lægger den selv op, så jeg skal 'bare' komme med det færdige resultat.

Spændt på at høre om der er hjælp forude.

De bedste hilsner
Jansler

Kommentar
Fra : linux-man

Dato : 24-01-09 11:45

Et banner er egentlig bare grafik, og der er mange størrelser, hvilket du også vil kunne se på f.eks. EuroAds, Adfair, TradeDoubler m.v. De mest gængse er 468*60, 125*125, 140*140 og 234*30.

Førstnævnte størrelse er den MINDST effektive.

Det du gør er f.eks. at lave tre-fire rammer hvor hver enkelt ramme indeholder grafik og tekst. Så kan du (i Photoshops ImageReady lave overgange mellem rammerne. Du kan også lave en fast ramme - ren grafik (uden hop m.v.) Altsammen et spørgsmål om hvilket budskab du vil have frem.

Bedste format til bannere er normalt .GIF. Lad dig inspirere af de ovenfor nævnte reklamebureauer, så giver resten sig selv...

God arbejdslyst.

--
Med venlig hilsen

Henrik Blunck, Dianalund
<a href="http://www.seferim.com/banner">http://www.seferim.com/banner

Kommentar
Fra : Elvis-Presley

Dato : 24-01-09 11:45

Her er en BannerReklame :

http://www.elvis.com/elvisology/

Kommentar
Fra : jansler

Dato : 24-01-09 12:03

Hej igen

Hvad hvis jeg ikke kender til PhotoShop, men kun den almindelige Office pakke. Kan det lade sig gøre i fx Word eller FrontPage?

Jansler

Kommentar
Fra : linux-man

Dato : 24-01-09 12:12

Du kan gratis hente OpenOffice fra www.openoffice.org.

Der er en funktion der hedder "Drawing" som giver dig næsten samme muligheder som Photoshop. Du kunne også vælge Gimp som også er gratis.

Så er det ellers bare at blive kreativ.

God arbejdslyst.

--
Med venlig hilsen

Henrik V Blunck
www.seferim.banner

Kommentar
Fra : jansler

Dato : 24-01-09 12:17

Hej Henrik

Tak for dine svar - dejligt

Jeg har PhotoShop 7.0, men har aldrig brugt det og håbede, at der måske var et andet program som jeg kunne bruge. Det er jo et 'halvstort' program at gå igang med.

Jansler

Kommentar
Fra : linux-man

Dato : 24-01-09 12:23

Photoshop 7.0 er godt. De nyere CS-versioner er endnu større, og meget af det giver helt sig selv.

God arbejdslyst.

--
Med venlig hilsen

Henrik V Blunck
www.xr.com/henrik

Kommentar
Fra : jansler

Dato : 24-01-09 12:27

Hej Henrik

Tak for hjælpen.

God dag
Jansler

Kommentar
Fra : Ryqiem

Dato : 24-01-09 14:01

Det kan være, at jeg kan hjælpe. Jeg har brugt CS3 i snart 2 år nu, så send mig en Mail på ryqiem@gmail.com og så snakker vi om det.

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 200 point
Dato : 24-01-09 20:37
Kommentar
Fra : jansler

Dato : 25-01-09 08:19

Hej Molokyle

Det er bare forrygende. Har allerede lavet min først flashreklame - og det er bare sjovt.

Du får alle mine restpoint - tusinde tak.

Super glad
Herlig søndag - jeg ved hvad jeg skal bruge min på *grin*
Jansler

Godkendelse af svar
Fra : jansler

Dato : 25-01-09 08:19

Tak for svaret molokyle.