/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Flash / Spørgsmål
10  Dr.Disco 500
mail formular
Fra : james25
Vist : 571 gange
40 point
Dato : 22-01-09 17:49

Hey !

Er der nogen der har en fla fil eller et ationscript på en mailformular til macromedia flash cs med as2.
Det skal helst være uden brugen af php.

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 50 point
Dato : 22-01-09 18:27

Her er en http://www.bsjh.dk/Flash_Form.zip pak ud og ret den til dit brug.

Kommentar
Fra : james25

Dato : 23-01-09 15:56

Jeg har prøvet at ændre den men siger bare error når jeg afprøver siden.
Jeg har ændret mail adresse samt location på serveren. Er der andet der skal ændres ?
Er ikke super meget inde i kodesproget.

Her er min actionscript :

// edit this line corresponding to the location of your script on your server
formMailURL = "http://jazperlindenhoff.dk/mail.swf";

function sendEmail(){
var message = new LoadVars();
// form variables dynamic, if you need another fields, just add them as text fields in the movie and
// add them below as message.fieldname = fieldname.text
message.email = email.text;
message.realname = name.text;
message.content = content.text;

// form variables static
message.subject = "Flash Feedback Form";
// put your email here
message.recipient = "jazper@email.dk";
message.required = "email,realname,content";
message.env_report = "REMOTE_HOST,HTTP_USER_AGENT,REMOTE_ADDR"

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 23-01-09 21:11

Denne linie er forkert
Kode
formMailURL = "http://jazperlindenhoff.dk/mail.swf";

Du skal rette den til
Citat
formMailURL = "http://jazperlindenhoff.dk/cgi-bin/FormMail.pl";

Hvis du har b-one som udbyder.

Samtidig vil din udbyder af webhotel sikkert kun acceptere en mail-adresse som du har via dit domæne. Se dette http://www.kandu.dk/Spg131261.aspx#1499697 og efterfølgende kommentarer fra spørgeren.

Kommentar
Fra : james25

Dato : 23-01-09 23:18

Den melder stadig error når jeg afprøver swf filen efter have uploadet den til min hjemmeside.
Og det er one.com jeg har som udbyder...

Her er hele koden : (håber du kan finde nogle fejl)

[CITAT]Indsæt dit citat her[/// edit this line corresponding to the location of your script on your server
formMailURL = "http://jazperlindenhoff.dk/cgi-bin/FormMail.pl";

function sendEmail(){
var message = new LoadVars();
// form variables dynamic, if you need another fields, just add them as text fields in the movie and
// add them below as message.fieldname = fieldname.text
message.email = email.text;
message.realname = name.text;
message.content = content.text;

// form variables static
message.subject = "Flash Feedback Form";
// put your email here
message.recipient = "jazper@email.dk";
message.required = "email,realname,content";
message.env_report = "REMOTE_HOST,HTTP_USER_AGENT,REMOTE_ADDR"

// sending email
var sendresult = new XML();
message.sendAndLoad(formMailURL ,sendresult,"POST");
sendresult.onLoad = function() {
   resultXML = sendresult;
   checkResults(sendresult)
}

// reseting the form, add here fieldname.text if you have more fields
function resetForm(){
email.text = "";
name.text = "";
content.text = "";
}

// checking returned results
function checkResults(){
   errors = "";
   if (resultXML.getByName("error").firstChild.toString()=="0"){
      gotoAndStop("success");
   }
   else{
      gotoAndStop("errors");
      }

stop();]

Kommentar
Fra : james25

Dato : 23-01-09 23:19

Det med CITAT gik vist lidt galt... prøver igen :

// edit this line corresponding to the location of your script on your server
formMailURL = "http://jazperlindenhoff.dk/cgi-bin/FormMail.pl";

function sendEmail(){
var message = new LoadVars();
// form variables dynamic, if you need another fields, just add them as text fields in the movie and
// add them below as message.fieldname = fieldname.text
message.email = email.text;
message.realname = name.text;
message.content = content.text;

// form variables static
message.subject = "Flash Feedback Form";
// put your email here
message.recipient = "jazper@email.dk";
message.required = "email,realname,content";
message.env_report = "REMOTE_HOST,HTTP_USER_AGENT,REMOTE_ADDR"

// sending email
var sendresult = new XML();
message.sendAndLoad(formMailURL ,sendresult,"POST");
sendresult.onLoad = function() {
   resultXML = sendresult;
   checkResults(sendresult)
}

// reseting the form, add here fieldname.text if you have more fields
function resetForm(){
email.text = "";
name.text = "";
content.text = "";
}

// checking returned results
function checkResults(){
   errors = "";
   if (resultXML.getByName("error").firstChild.toString()=="0"){
      gotoAndStop("success");
   }
   else{
      gotoAndStop("errors");
      }

stop();

Kommentar
Fra : james25

Dato : 23-01-09 23:29

Nu virker den med mails MEN den skriver stadig Error selvom mailen kommer frem... Nogle forslag til hvad jeg gør galt...?

Godkendelse af svar
Fra : james25

Dato : 23-01-09 23:42

Tusind tak for hjælpen bentjuul !

Det var det jeg havde brug for... Og det med den sidste fejl fik jeg selv rettet mig ud af. Godt nok ikke korrekt men det virker

Tak...