/ Forside/ Interesser / Helbred / Slankekure / Spørgsmål
10  briani 560
Herbal Life
Fra : Sillepigen
Vist : 2670 gange
100 point
Dato : 19-01-09 19:25

Kære alle,

Min bror er blevet forhandler af produktet Herbal Life gennem et andet firma. Han fandt en seddel i et supermarked, hvor der stod "Tjen penge", men der stod ikke på hvad, og da han gik ind på deres hjemmeside, fremstod det heller ikke der, hvad opgaven var.
Første efter 2 telefonsamtaler blev han, gennem et møde på nettet, gjort opmærksom på, hvordan han kunne tjene penge. Hvorefter han købte produkter for 1200 kr.

I grunden er det jo fint, han har fundet et job og bruger de sunde produkter. Men gennem andre har jeg hørt, at de "hjernevasker" deres forhandlere og får dem til at smide mange penge i projektet. Pyramideagtigt.
Han kan betale et beløb for at få en liste med personer, der MÅSKE vil købe noget af ham. Men han betaler sit firma for at give det et forsøg.
Også hans telefonregning er eksploderet siden han startede - og det er på trods af, at han endnu ingen kunder har haft. Det er alene samtaler med dem, der driver det hele.

Når forhandlerne reklamerer for produkterne på nettet og på supermarkedernes opslagstavler, bruger de aldrig navnet Herbal life, men mere "Slank dig" eller "Sund morgenmad". Ifølge min bekendte fordi de ikke får solgt noget, hvis de nævner Herbal Life.

Så alle kandu'er - kender I til produktet og metoderne? Er det okay eller har I også hørt om/været ude for at det koster mere end man tjener?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-01-09 19:30

Citat
Er det okay

Ja for producenten

ALLE andre bliver blot taget i rø...

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 19-01-09 19:34

Produkterne er som sådan gode nok.... men metoderne

Pyramidespil- få din bror til at indse, at han kan tjene penge på en bedre måde

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 19-01-09 19:36

kom ud af det hurtigst mulig

Kommentar
Fra : Sillepigen

Dato : 19-01-09 19:38

Jeg prøver, men de har godt fat i ham allerede efter 1 møde. Og han er ved at få en ven med ind i det. Problemet er, at de blamerer sig med store tal, løn og ejendele til deres "møder", og det er netop hvad han selv drømmer om. Det jeg tænker er, at hvis jeg kan finde noget på nettet om, at folk er blevet røvrendt af netop hans firma, kan det være han åbner sig i modsætningen til, når vi snakker med ham.

Synes også han skulle tage en gymnasiel uddannelse og blive operationslæge eller jurist i stedet. Eller i hvert fald hvad som helst andet end HerbaLife forhandler. Så gemmer vi sportsvognen til et andet liv

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-01-09 19:45

Den eneste sportsvogn har ser, er den som drøner forbi med alle hans penger og et gældsbrev.

Han er også ved at skaffe sig af med sine venner, når han trækker dem med ned.

Det er et pyramideselskab, som kun er for naive personer.

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 19-01-09 19:46
Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 110 point
Dato : 19-01-09 19:46

Du kan læse om salgsmetoderne her

http://www.dr.dk/DR1/kontant/Slanketema/Artikler/20061031155357.htm

http://www.dr.dk/DR1/kontant/Slanketema/Slankekurene/herbalife.htm

Det hele er fup og fidus, din bror kommer ikke til at tjene 1 kr.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-01-09 19:52

Citat
Det jeg tænker er, at hvis jeg kan finde noget på nettet om, at folk er blevet røvrendt af netop hans firma, kan det være han åbner sig i modsætningen til, når vi snakker med ham.

Det er faktisk DET ENESTE du finder - så det er ikke svært

Kommentar
Fra : jdkq

Dato : 19-01-09 20:07

Hej ! . . . uden her at gå dybere ind i en analyse af det aktuelle firma, forretningen og mulighederne for at tjene penge, kan pr. erfaring oplyses, at langt, langt, langt . . . - de fleste, der prøver, falder af i svinget, - og desværre ofte, med lidt mere gæld end ønskeligt.

Vi har arbejdet med begrebet MLM i gennem en årrække, og har blandt de mange muligheder, der efterhånden findes, udvalgt 3 interessante modeller, hvor der er gode og fair muligheder for at tjene en rimelig god håndfuld penge, - også uden det koster en "jetjager" at komme igang, - og uden økonomisk risiko.

. . . - herunder er link til et at de helt aktuelle og interessante koncepter, hvor der er gode og fair muligheder. . .

. . . - Prøv at besøge Laura på nettet ! . . – Laura er Din personlige sundhedscoach, - og Du kan frit benytte Laura’s portal på nettet, - det er helt gratis.

http://www.webstar.biz/?id=INTE-65EC-C2F7

Lige nu i skrivende stund, er Laura’s Sundheds- & Vitalitets-portal på engelsk, men fra medio februar 2009, vil alt være på dansk.

Laura kan helt sikkert hjælpe Dig, og mange flere, med at sætte et program sammen, som fører Dig frem til de målsætninger Du har for en sund livsstil.

Du kan naturligvis få flere oplysninger, hvis Du kontakter os via mail-adressen herunder.

Med Venlig Hilsen
Wellstar Vitality Coach
wellstar@provita.as

PS.
Din brors telefonregning er der også en løsning på, - dog ikke med tilbagevirkning, - men fremafrettet kan den reduceres afgørende, - også selvom han hænger i telefonen døgnet rundt.

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 19-01-09 20:09

Jeg har hørt om Herba Life som skulle være et slanke produkt.
Ved ikke om det er pyramide spil, jeg tror mere det ligesom tupperware.

Men hvis han vil det så må jo han jo selv om hvad han spilder sine penge på så længe han ikke skader andre og det har jeg jo ikke gjort hvis ikke han har nogen kunder.

Lyder som en sag for basta eller hvad de hedder de der forbruger programmer

Kommentar
Fra : Sillepigen

Dato : 19-01-09 20:11

Tak, tak, tak for al jeres respons. Jeg håber, han vil læse det igennem, jeg finder, og forstå, at det her projekt bare er dårligt.

jdkq: Tak, men jeg er ikke interesseret i noget program til sundere livsstil og målsætninger. Det eneste jeg interesserer mig for i forbindelse med HerbaLife er, at få min bror til at se, hvad det virkelig er. Derefter kan han selv beslutte, om han fortsat vil være en del af det.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-01-09 20:11

Pas På................................................
Der er en til i farvandet.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-01-09 20:19

Og så kan lige pointeres...

DER FINDES INGEN MIDLER DER SLANKER - udover sund kost i tilpas mængde (motionen behøves vel ikke nævnes )..

ALLE midler er højst fremstillet til at sænke din "hjernesult" men har INGEN effekt i sig selv...

Kommentar
Fra : transor

Dato : 20-01-09 00:09

Din bror bliver aldrig hverken læge eller jurist.
Begge dele kræver så meget sund intelligens og realitetssans, at man ikke bliver fanget ind i den slags.

Kommentar
Fra : Sillepigen

Dato : 20-01-09 10:11

Transor: Det synes jeg ikke, vi diskuterer her. Han er 17, så man behøver ikke dømme ham på et lille fejltrin. Vi skal alle sammen lære, og det gør man bedst gennem erfaringer.

Eyvind: Det tror jeg sørme, du har ret i!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-01-09 10:17

Ja og det værste ved de pyramidesystemer er, at laveste led (dem der betaler) tit ikke er klar over hvad det er som foregår.................før de er lænset for sparepenge + en gæld.
Jeg håber for din bror at han kan nå, at frigøre sig inden det er for sent.

Kommentar
Fra : sp4nker

Dato : 23-01-09 19:38

Kandu sige PYRAMIDESPIL!!!!!!

Kommentar
Fra : ans

Dato : 19-02-09 19:22

http://www.kandu.dk/Spg131396.aspx#1500497

Det firma bliver afsløret i Basta - TV2 kl. 20:50 d.d.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-02-09 19:34

Hun er altså mest lækker på Italiensk..................det forstår jeg nemlig slet ikke.

Kommentar
Fra : Sillepigen

Dato : 19-02-09 20:36

Tak ans, sødt af dig at gøre opmærksom på det. Det vil jeg lige se nu så :)

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-02-09 16:05

Ja han var en typisk pyramidesælger........................................føj for s.......

Kommentar
Fra : jdkq

Dato : 20-02-09 18:50

Så Du Basta’s udsendelse i-aftes ?

. . - helt unikt ! . . - og ganske specielt !

Vi må jo nok erkende at Basta er fantastiske, - de kan deres kram ! . . - og samtidigt har vi jo lige pludseligt et helt klart billede af hvorfor TV-kanalens økonomi er håbløs og elendig.

Set lidt fra oven, - har Basta-teamet (8 til 10 mand) arbejdet ihærdigt, endda uden for normal arbejdstid, i op imod 3 uger for at sammensætte et unikt program på mindre end 15 minutter, - vel at mærke et program, der stort set ikke indeholdt en eneste rigtig oplysning ! . . - det er jo fantastisk . .

Mon ikke det var et emne for et forbrugerprogram, at se på Basta, - og dermed få afdækket hvad og hvor meget vi som lyttere og se’ere betaler for “ingenting”.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-02-09 18:55

Jøses da jdkq - er du også fanget i nettet.

Godkendelse af svar
Fra : Sillepigen

Dato : 20-02-09 19:34

Jeg stopper tråden her, inden vi ryger over i en anden diskussion, end den oprindelige. Takker for alle jeres svar, det har været til stor hjælp! Tak for dine brugbare links og påmindelsen om programmet i går, ans.

God weekend, alle!
Kathrine

Kommentar
Fra : ans

Dato : 20-02-09 19:47

Selv tak

Ja jeg så også Basta ... og jdkq en skønne dag går det op for dig, hvad det er, du har "investeret" i på dine vegne.

Kommentar
Fra : jdkq

Dato : 20-02-09 23:52

Det er forbavsende mange, der ikke følger med i udviklingen, - og det er jo heller ikke ualmindeligt, at det er dem, der ikke har sat sig ind i tingene, der er de klogeste og bedrevidende

Network marketing har gennem de sidste 50 år været anerkendt og anvendt som salgs-værktøj i tusindvis af virksomheder verden over, f.eks. Coca Cole, Toyota, Vesba

Pyramidespil er forbudt ! . . - men den helt store opgave for ganske mange, et tilsyneladende at sætte sig lidt mere ind i hvad det handler om, - og i særdeleshed også i, - hvad forskellen på pyramidespil og Network Marketing er !

Network Marketing er den hurtigst voksende industri i verden.
Network Marketing giver muligheder for rigtigt mange seriøse personer, der ikke ønsker at blive hægtet af udviklingen, - hvorimod pyramidespil oftest kan blive en meget dyr affære for dem, der våger sig ud i sådan noget, - det er jo derfor det er ulovligt

. . - og m.h.t. Basta og Basta’s redaktion og journalister. - De bliver nok en hel del klogere i den nærmeste fremtid, - og så ville det være en rigtig god idé, hvis Basts’s journalister læste en rapport / en bog gjort af en journalist kollega, der har sat sig ganske grundigt ind i tingene. - Bogen hedder “Wave 3 “ ”The new era in Network Marketing”, den er solgt i mere end 200.000 eksemplarer.

Kommentar
Fra : JakobHagelskjae

Dato : 24-08-09 23:03

Der er ikke noget galt med Herbal Life eller herbalife, det er et meget seriøst firma som er premieret på verdensplan for sin etik af Avisco , og er medlem af DSA (Direct Marketing Association) som er et garanti stempel for at firma lever fuldt ud op til deres meget strenge krav for hvordan et network marketing firma skal køres. Så du kan være helt rolig, der er intet galt i det din bror foretager sig.

Grunden til at meget reklame ikke nævner herbalife først, er fordi at herbalife som navn ikke siger noget. din bror får ikke nødvendigvis kunder fordi han skriver heralife på sit materiale, men i stedet skriver hvad den evt kunde kan få ud af at kontakte ham, ex tab dig nu eller tjen penge hjemmefra etc etc.

Din bror har startet sin egen arbejd hjemmefra forretning og skal selvfølgelig lære at markedsføre sine produkter selv, det kræver træning og at arbejde med forretningen hver dag.

Herbalife vokser årligt med 500 mio dollars, det er gigantisk, og det beror på produkter til nye kunder på verdensplan, så vær helt rolig selvfølgelig kan din bror også lære det.

hvis du møder negative kommentarer, så fortvivl ikke, det er bare janteloven der kommer til udtryk her i dk. Man skal ikke tro man er noget, og der findes ikke nogen der har skabt noget helt fantastisk, vi er alle på det jævne og intet betyder noget anyway. det er kun her vi har det fænomen, udenfor dk findes det bare ikke, så der er herbalife velkendt for sin helt unikkeprodukter og fantastiske support.

Din bror er startet i et team hvor alle vinder, når alle arbejder sammen, jo mere succes han får, jo mere succes får dem der hjælper ham, og det er jo helt unikt. Jeg tror ikke der er nogen på din arbejdsplads der ønsker dig ubegrænset succes med det du laver, for det kan jo meget let gå hen og blive et problem for din kollega, ikk? I herbalife er det lige modsat.

Så hjælp din bror i stedet, og prøv hans produkter i en md. og se om du kan mærke en forskel.

Jeg mærkede en markant forskel i energi og velvære efter 3 dage, det var derfor jeg blev interesseret i produkterne.

du kan læse meget mere om dem her på http://www.diaoskay.com

Kommentar
Fra : MentorMLM

Dato : 12-12-09 14:39

Et råd til de mennesker der bliver inviteret til en forretnings præsentation indenfor network marketing er; spørg dig selv om det er lovligt? (der findes rigtig meget, der ikke ville kun stå til at ombudsmanden kikke på det).

Her er 1st regel, omkring lovligheden: Produktet skal udgøre hovedomsætningen.

Der-ud-over er der en masse ting at tage stilling til, og du vil kunne finde seriøs imformation, hvis du giver søge lidt på nettet. Jeg har selv som seriøs forretningsejer indenfor network marketing oprettet denne hjemmeside: http://mentoringforfree.dk/