/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Flash / Spørgsmål
10  Dr.Disco 500
Flash slideshow på hjemmeside
Fra : chrisboffer
Vist : 2091 gange
65 point
Dato : 17-01-09 19:15

X HEj
Jeg har lavet min hjemmeside med kompozer, og vil gerne have lagt et flash slideshow ind på alle sidderne.
Men er på bar bund hvordan jeg skal gøre det, og hvor jeg kan hente gratis flash slideshows, som fungere med kompozer.
Nogle der kan hjælpe?

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 17-01-09 20:05

Kan du selv lave Flash filer ?

Hvis ikke så skal du finde et slideshow i flash der er baseret på en xml-fil hvor du kan rette xml-filen til dine billedmapper.

Du lægger noget kode ind på din html side til flashen det er meget nemt.

Men lad mig høre hvad det egentlig er du har brug for.

Jeg skal se håndbold nu så først tilbage lidt senere.

Kommentar
Fra : sokoban

Dato : 17-01-09 20:55

Der er masser af gratis scripts__/ og JEG er sikker på at B_hjul kommer med et par stykker
Har selv lige ? givet et par gode råd omkring et andet GRATIS program,
men kan sKu ikke lige huske hvad det hedder_NU, men har det... PM
http://jalbum.net/
Kræver åbenbart loging nu omdage, men gratis ?
http://www.amarasoftware.com/
Ellers søg__!
http://www.google.dk/search?hl=da&q=free+flash+album&meta=&aq=f&oq=

Men find ud af HVAD du egentlig vil have og hvordan det skal se ud.

Kommentar
Fra : chrisboffer

Dato : 17-01-09 21:04

Jeg har lavet et slide show i et program der hedder "Flash Slideshow Maker Professional" men ellers kan jeg ikke lave flash, "inu"

Har prøvet at kigge på nettet efter nogle flash slideshows, men har kun fundet den her : http://www.flshow.net/ Men har ikke kunne få den til at fungere.

Men ved ikke hvordan jeg sætter det op med koder..

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 65 point
Dato : 18-01-09 04:10

Jeg har en demo kørende her af et lignende diasshow http://capricornus.dk/capricornus/dias/ men det kræver nok at du mindst har adobe flash 8. Hvis du højreklikker på stjernebaggrunden og vælger vis kilde så kan du se hvordan en swf-fil bliver embeddet i html.

Den du har downloadet fra dit link kan du også se koden til flashen og den kopiere du bare ind mellem dine body-tags der hvor du vil have dit slideshow liggende. Men vær opmærksom på, at der også mellem head-tags også ligger en linie du skal kopiere over på din egen side.

Så skal du rette koden i default.xml så den passer til dine billeder. I mappen images kopierer du dine billeder ind.

Når du oploader det til din hjemmeside skal du også oploade filerne swfobject.js og Carousel.swf sammen med det øvrige og det skal være samlet på samme måde som i zippen.

Kommentar
Fra : chrisboffer

Dato : 18-01-09 11:49

Fedt, det virker nu, tak for hjælpen, Har lavet et slide show i Flash Slideshow Maker Professional, også har jeg kopiret koden fra slideshowet, og over i kompozer, også lagt alle filerne fra slideshowet over i samme mappe som mine sider ligger i, også virket det. :)

Godkendelse af svar
Fra : chrisboffer

Dato : 18-01-09 11:50

Tak for svaret bentjuul.