/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / FrontPage / Spørgsmål
10  PARKENSS 1050
formular, one.com, fejl v/send
Fra : dan4300
Vist : 1009 gange
60 point
Dato : 17-01-09 10:29

Hej jeg er også begyndt at rode lidt med formular, jeg harlæst en del også her, men jeg syntes jeg er helt LOST.

Jeg insætter min form her og modtager gerne lidt hjælp.

<td width="100%" height="212"><table border="0" width="100%" height="135">
<FORM method="post" action="http://www.hg-jagt.dk/cgi-bin/FormMail.pl">
<input type="hidden" name="recipient" value="dan4300@tdcadsl.dk">
<input type="hidden" name="subject" value="Her kan du skrive en emne-tekst">
<input type="hidden" name="redirect" value="http://www.hg-jagt.dk/nyside.html">
<input type="text" value="Fornavn" name="fornavn" size="30"><br>
<input type="text" value="Efternavn" name="efternavn" size="30"><br>
<input type="text" value="Post Nr" name="postnr" size="30"><br>
<input type="text" value="By" name="by" size="30"><br>
<input type="text" value="Fødselsdag/År" name="foed" size="30"><p><br>
<select size="1" name="menu">
<option selected="selected">Ordinær medlem. Kr.697,00</option><option>Ungdoms medlem. Kr.443,00</option>
<option>Senior medlem. Kr.438,00</option><option>Husstans medlem. Kr.325,00</option>
<option>Ekstraordinær medlem. Kr.150,00</option></select>
<form method="post" action="mailto:dan4300@tdcadsl.dk"><input type="submit" value="Send"></p>
</form>

siden handler om den jagtforening jeg er medlem af og webmaster på, men vi bruger ONE.Com og jeg læste at der skulle sættes et script ind for at man kunne bruge fromemail, så det har jeg gjort, men jeg får bare en fejl på at der ikke er nogen modtager, selv om jeg syntes at jeg har skrevet min mailadresse.

Formularen ligger her: http://www.hg-jagt.dk/indmeld.htm

Mvh Dan

Ps. desvære kan jeg jo kun give 40 p, da jeg ikke har flere

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 17-01-09 15:17

Når jeg trykker på formmail i det første link er der noget helt galt. Hvor skriver du din mailadresse?

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 17-01-09 16:48

Citat
Hvor skriver du din mailadresse

kig i scriptet granner01 hvis du ikke kan se det så....................

Noget helt andet er dan4300, at du risikere en masse spammail med en åben mailadresse i din html.

men hele denne linie med mailto skal fjernes
Kode
<form method="post" action="mailto:dan4300@tdcadsl.dk">

Hvis com.one underbygger php, så ville jeg finde et php script selvom der heller ikke her er garanti for at du får lidt spammail.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 17-01-09 17:07

Prøv at flyt disse to linier
Kode
<input type="hidden" name="recipient" value="dan4300@tdcadsl.dk">
<input type="hidden" name="subject" value="Her kan du skrive en emne-tekst">

Så dit script kommer til at se sådan ud
Kode
<td width="100%" height="212"><table border="0" width="100%" height="135">
<FORM method="post" action="http://www.hg-jagt.dk/cgi-bin/FormMail.pl">
<input type="hidden" name="redirect" value="http://www.hg-jagt.dk/nyside.html">
<input type="text" value="Fornavn" name="fornavn" size="30"><br>
<input type="text" value="Efternavn" name="efternavn" size="30"><br>
<input type="text" value="Post Nr" name="postnr" size="30"><br>
<input type="text" value="By" name="by" size="30"><br>
<input type="text" value="Fødselsdag/År" name="foed" size="30"><p><br>
<select size="1" name="menu">
<option selected="selected">Ordinær medlem. Kr.697,00</option><option>Ungdoms medlem. Kr.443,00</option>
<option>Senior medlem. Kr.438,00</option><option>Husstans medlem. Kr.325,00</option>
<option>Ekstraordinær medlem. Kr.150,00</option></select>
<input type="submit" value="Send">
<input type="hidden" name="recipient" value="dan4300@tdcadsl.dk">
<input type="hidden" name="subject" value="Her kan du skrive en emne-tekst">
</p>
</form>

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 17-01-09 17:14

Sorry det skal være sådan - jeg fik taget en forkert linie
Kode
<FORM method="post" action="http://www.hg-jagt.dk/cgi-bin/FormMail.pl">
<input type="hidden" name="subject" value="Her kan du skrive en emne-tekst">
<input type="text" value="Fornavn" name="fornavn" size="30"><br>
<input type="text" value="Efternavn" name="efternavn" size="30"><br>
<input type="text" value="Post Nr" name="postnr" size="30"><br>
<input type="text" value="By" name="by" size="30"><br>
<input type="text" value="Fødselsdag/År" name="foed" size="30"><p><br>
<select size="1" name="menu">
<option selected="selected">Ordinær medlem. Kr.697,00</option><option>Ungdoms medlem. Kr.443,00</option>
<option>Senior medlem. Kr.438,00</option><option>Husstans medlem. Kr.325,00</option>
<option>Ekstraordinær medlem. Kr.150,00</option></select>
<input type="submit" value="Send">
<input type="hidden" name="recipient" value="dan4300@tdcadsl.dk">
<input type="hidden" name="redirect" value="http://www.hg-jagt.dk/nyside.html">
</p>
</form>

Kommentar
Fra : dan4300

Dato : 18-01-09 11:52

Hej
Jeg kigger lige på det, og vender tilbage

Mvh Dan

Kommentar
Fra : dan4300

Dato : 18-01-09 12:02

Hej igen
Jeg har sat det scrips ind som du skrev til sidst, men jeg får stadigvæk denne her:

en ny side åbnes og dette:

Error: Bad/No Recipient
FormMail V1.92 © 1995 - 2002 Matt Wright
A Free Product of Matt's Script Archive, Inc.

Jeg ved ikke rigtig hvorfor, da der jo står hvor der skal mailes til, og det er en gyldig mailadresse

Mvh Dan

Kommentar
Fra : dan4300

Dato : 18-01-09 12:03

Hej igen igen

Jeg lavede en file der ligger her:

http://www.hg-jagt.dk/ind.htm

mvh dan

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 18-01-09 13:56

Jeg kan ikke se der er fejl - kontakt one.com, men måske er det fordi du bruger en mailadresse udenfor one.com.

Prøv at oprette en mailadresse på domænet og sæt den ind istedet.

Kommentar
Fra : dan4300

Dato : 18-01-09 14:44

Hej
Ja okay det vil jeg lige prøve

Mvh Dan

Kommentar
Fra : dan4300

Dato : 18-01-09 17:26

Hej ja jeg skulle køre det over en email hos one.com, det har kun taget hele eftermiddagen. lol

men nu virker det sørme, og lækkert er det!

Når men hvem skal have point, det skal du vel bentjuul ? (Hvordan gør jeg det?)

Jeg har et lille ekstra prob.

hvis du kigger på formularen. http://www.hg-jagt.dk/ind.htm

jeg vil gerne have at feltet er tomt i stedet for at FELTTEKSTEN står i feltet.

dernæst vil jeg gerne have at FELTTEKSTEN står ved siden af, og før feltet, det kan jeg vel bare gøre med en ramme og tabel i frontpage.

mvh Dan

Kommentar
Fra : dan4300

Dato : 18-01-09 21:03

hej igen

og lige en anden ting, hvad nu med spam, ville jeg kunne bruge noget af det der står her på en hjemmeside i html ??

http://hjemmesideskolen.dk/scripts/nospam.asp?id=nospamasp

Mvh Dan

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 60 point
Dato : 18-01-09 21:48

Jeg har ikke afprøvet det du linker til, men det er bare at prøve det. vejledningen er god syntes jeg.

Godkendelse af svar
Fra : dan4300

Dato : 18-01-09 21:59

Tak for svaret bentjuul.