/ Forside/ Karriere / Offentlige / Andet offentlige / Spørgsmål
10  jakjoe 697
ældrecheck
Fra : bsorensenas
Vist : 4250 gange
100 point
Dato : 13-01-09 20:33

Hej.
Er der nogen der ved noget om 'ældrechecken, hvornår udbetales den, hvilket beløb og er det
pr. person?

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 13-01-09 20:41

Hej.
Den udbetales med den første pension i året og beløbet er afhænig af din formue.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 13-01-09 20:42
Accepteret svar
Fra : piaskov

Modtaget 110 point
Dato : 13-01-09 20:42
Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 13-01-09 20:43

Hej ældrechecken udbetales i januar sammen med pensionen.

Beløbet er jo afhængig af dine økonomiske forhold.
Citat
Du kan få op til 10.300 kr. årligt (2009) i supplerende pensionsydelse, dvs. ældrecheck, hvis du er folkepensionist. Din formue og din eventuelle ægtefælle eller samlevers indtægter har betydning for, om du kan modtage ældrechecken, og hvor stort beløb du kan modtage.

Du kan læse mere her

https://www.borger.dk/Emner/Pension/pensionssystemet/Folkepensionfoertidspensionmm/Till%c3%a6goggenerellebetingelserforpension/Sider/Supplerendepensionsydelse-%c3%a6ldrecheck.aspx?

Kommentar
Fra : transor

Dato : 13-01-09 20:44

ældre checks duer ikke mere . Checks skal indløses indenfor kort tid.

Kommentar
Fra : BarkeBillen

Dato : 13-01-09 22:17

den udbetales ikke i januar,,men først d 1,2-2009

Godkendelse af svar
Fra : bsorensenas

Dato : 13-01-09 23:33

Tak for svaret piaskov.
Der var jo flere der havde samme svar.
Jeg akccepterde dt der kom først.

Kommentar
Fra : piaskov