/ Forside/ Karriere / Offentlige / Andet offentlige / Spørgsmål
10  jakjoe 697
Salg til Skolen og div.
Fra : Jesper_wood
Vist : 429 gange
100 point
Dato : 13-01-09 10:03

Hvad skal man gøre for at kunne komme til at sælge til skoler og div. offentlige institutioner ?
Skal offentlige institutioner ikke købe det billigste sted ?
Og er der ikke noget elektronisk fakturering ?

Kan man tage kontakt til skolerne direkte eller skal det gå gennem kommunen ?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-01-09 10:05

Ring til skolerne, så skal de nok fortælle dig om de er interesserede, og hvilken vej du skal gå

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-01-09 10:07

Hvis det var mig, ville jeg starte med at ringe til privatskolerne, de er på mange måder nemmere at få i tale, da de selv skal sørge for en stor del af deres økonomi

Accepteret svar
Fra : EXTERMINATOR

Modtaget 100 point
Dato : 13-01-09 11:08

Citat
Hvad skal man gøre for at kunne komme til at sælge til skoler og div. offentlige institutioner ?

Det kommer an på hvad det er du vil sælge, nogen steder bliver tingene styret centralt, andre steder ikke. så ring og spørg eller bedre, send materiale, så skal de nok selv sørge for at få det sendt det rigtige sted hen hvis det har interesse

Citat
Skal offentlige institutioner ikke købe det billigste sted ?

Både ja og nej, mange er underlagt en indkøbsaftale, så nogen ting kan godt være dyrere men samlet set skulle rabatterne gerne opveje det

Citat
Og er der ikke noget elektronisk fakturering ?

Jo

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-01-09 11:10

Citat
så ring og spørg eller bedre, send materiale

Jeg syntes nu det bedste er at ringe skolerne op, hvis materialet bliver tilsendt, er det for nemt bare at smide ud

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-01-09 11:54

Citat
Hvad skal man gøre for at kunne komme til at sælge til skoler og div. offentlige institutioner ?

Have noget at sælge som de mangler

Citat
Skal offentlige institutioner ikke købe det billigste sted ?

NEJ

Citat
Og er der ikke noget elektronisk fakturering ?

Jo

Citat
Kan man tage kontakt til skolerne direkte eller skal det gå gennem kommunen ?

Kommer an på hvilke skoler (kommunal eller privat)

Kommentar
Fra : alka

Dato : 13-01-09 14:31

Der er i dag firmaer, hvor du sender en "normel faktura" til. De fremsender så en elektronisk fakture til fx kommunen - mod et mindre honorar - at forstå.

Afhængig af hvad du vil sælge dem, så skal du nok forvente, at du bliver henvist til kommunens centrale indkøbsafdeling.

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 13-01-09 16:52

jeg mener at skolerne, ligesom børneinstitutionerne, har et årligt beløb til inventar og materiale. jeg har for år tilbage, modtaget og sendt bestillinger af bøger fx til en klasse. da var det den lærerne der bestilte. hvis det er noget der er til hele skolen, er det nok skoleinspektøren du skal have fat i

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 13-01-09 17:02

http://www.odense.dk/Topmenu/Uddannelse/Folkeskole.aspx

Citat
Skolerne har selvstyre - dvs. at skolens bestyrelse i samarbejde med skoleledelsen har ansvaret for skolens drift.

Godkendelse af svar
Fra : Jesper_wood

Dato : 14-01-09 12:08

Tak for svaret EXTERMINATOR.