/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Lokal historie / Spørgsmål
10  f.larsen 510
Hvor ligger Olfert Fischers Ga
Fra : spimmer
Vist : 1060 gange
200 point
Dato : 12-01-09 16:26

Hejsa.
Jeg er født og opvokset i Olfert Fischers Gade i københavn i 1948. Nu er jeg kommet i tvivl om, at Olfert Fischers Gade i København ligger på Vesterbro, Nørrebro eller noget 3.. Kan I hjælpe mig?
mvh
spimmer.

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 12-01-09 16:32

Du skulle tage og prøv http://maps.google.dk/
Der kan du også se rigtige billeder fra sattelit det rigtig smart.
og den gade ser ud til at ligge på østerbro. med mindre de har skiftet navne.

Kommentar
Fra : qinigifo

Dato : 12-01-09 16:44

Olfert Fischers Gade, 1311 København K.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 12-01-09 16:51

Nørrebro i nærheden af Sølvtorvet / Farimaks gade

Kommentar
Fra : qinigifo

Dato : 12-01-09 16:53

Du går ind på krak.dk. Søger under "kort". Så får du både postnummer og kort, så du kan se placeringen.

Kommentar
Fra : qinigifo

Dato : 12-01-09 16:54

Det er iøvrigt en sidegade til St. Kongensgade

Kommentar
Fra : LisBJensen

Dato : 12-01-09 16:55

Prøv www.fogsgaard.org vælg gadenavne

Lis

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 12-01-09 16:57

Parallel med Sølvgade, Nordpå mod Grønningen

Accepteret svar
Fra : svendgiversen

Modtaget 200 point
Dato : 12-01-09 17:32

Her har du en oversigt over hvilke kvarterer de københavnske gader tilhører:
http://home6.inet.tele.dk/flemclar/Kvarterer.html#Kjxbenhavn.

Olfert Fischers Gade hører til samme bydel som Nyboder, altså Østerbro.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 12-01-09 17:46

Du kan også bruge denne side

http://www.postdanmark.dk/contentfull.dk

der kan du også se adressen på et kort.

Kommentar
Fra : qinigifo

Dato : 12-01-09 17:53

Der er vist nogen, der ikke har været i København for nylig

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 12-01-09 18:00

Hej qinigifo

Citat
Der er vist nogen, der ikke har været i København for nylig

Det har du ganske ret i - det er i København K.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 12-01-09 18:38

.. og ikke vidste, hvor han/hun boede i barndommen - håber, at du - spimmer - kunne finde hjem hver dag

Sorry spimmer - kunne ikke lade være....

Hanne

Kommentar
Fra : spimmer

Dato : 12-01-09 19:17

Hej.
Der er kommet 2 konkrete bud, hvor Olfert Fischers Gade hører til: Østerbro og Nørrebro. Nørrebro er umiddelbart min første indskydelse.
Jeg har altid kunnet finde hjem, jeg flyttede nemlig som 7 årig fra København.
spimmer.

Godkendelse af svar
Fra : spimmer

Dato : 12-01-09 19:22

Tak for svaret svendgiversen.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 12-01-09 19:24

Det er hverken Nørrebro eller Østerbro.

Olfert Fischers Gade hører til København K.

Prøv nu at se på et kort.

Citat
Jeg har altid kunnet finde hjem, jeg flyttede nemlig som 7 årig fra København.
spimmer.

Var det fra naboen du kunne finde hjem

Kommentar
Fra : emab

Dato : 12-01-09 19:24

IBM760 Har fuldstændig ret Det ligger København K og en del af Olfert Fischersgade er faktisk i Nyboder. Jeg er opvokset i Borgergade som den også støder op til, og havde en klassekammerat der boede dernede.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 12-01-09 19:31

Så er det jo synd, at sprøgeren har accepteret Østerbro!

Jeg er selv født i Krystalgade, København K og boede der ca. 20 år. - Så jeg føler mig også godt hjemme i København K.

Spimmer må virkeligt, haft svært ved at finde hjem.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 12-01-09 19:50

Her er et kort, der beviser at Olfert Fischers Gade hører til den indre by i København og ikke Østerbro

http://www.sk.kk.dk/bydelsstatistik/kort_indre_by.htm

Nu er gadens navn ikke nævnt på kortet, men da den er en sidegade til Store Kongens Gade, så er det ikke Østerbro.

http://www.sk.kk.dk/bydelsstatistik/bydelskort.htm

http://www.sk.kk.dk/bydelsstatistik/bydele_vaelg_emne.htm

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 12-01-09 21:33

Selv Tak.

Jeg boede for mange år siden på Østerbro og rigtigt det var meget længere ude...

Men i dag så jeg kvarteret omtalt som det indre Østerbro, selv om det jo er København K

Kommentar
Fra : ans

Dato : 12-01-09 21:49

Olfert Fischers Gade har ikke været en del af indre Østerbro.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 12-01-09 22:03

Så har jeg misforstået dette:
"
Overtagelse af to grunde, beliggende Olfert Fischers Gade 40 / Gammel Vagt 5 og Gammel Vagt ... sig et forslag fra overborgmesteren om, at repræsentanter fra Indre Østerbro bydel ...
"

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 12-01-09 22:24

Det er muligt, at du har fundet følgende tekst, men det fortæller umiddelbart ikke ret meget om, at det skulle Indre Østerbro

Citat
Så har jeg misforstået dette:
"
Overtagelse af to grunde, beliggende Olfert Fischers Gade 40 / Gammel Vagt 5 og Gammel Vagt ... sig et forslag fra overborgmesteren om, at repræsentanter fra Indre Østerbro bydel ...

Olfert Fischers Gade og Gammel Vagt, er begge placeret i Nyboder, og de begge i København K. Om det for mere end 100 år siden har været benævnt anderledes, kan jeg ikke side.

Om når du ser spørgsmålet, er vedkommende født i 1948 (en god årgang) - og mig bekendt tilhørte Nyboder i 1950'erne København K. Jeg er selv gammel københavner dreng.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 12-01-09 22:33

Citat
Overtagelse af to grunde, beliggende Olfert Fischers Gade 40 / Gammel Vagt 5 og Gammel Vagt ... sig et forslag fra overborgmesteren om, at repræsentanter fra Indre Østerbro bydel ...

Det er jo en del af en tekst, hvad mere står der ???

Og postnummeret Østerbro er 2100 København Ø og ikke en del af det indre København.

Kommentar
Fra : zilla29

Dato : 15-01-09 23:47

den lægger på vesterbro du kan gå på krak.dk og finde den under ruteplan