/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Busselskaber i Brasilien
Fra : steenfibiger
Vist : 893 gange
200 point
Dato : 12-01-09 15:09

Er det muligt at reservere busbilletter i Brasilien og findes der e-mail adresser til busselskaber som kører mellem Rio de Janeiro og Foz do Iguacu? Jeg vil blot være sikker på at få en plads i bussen en bestemt dag i august.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-01-09 15:13

Snup dog et fly med de afstande,

IIIh det vandfald kan du godt glæde dig til, det er enormt stort og flot.... se det også fra Argentinasiden, det kan anbefales

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-01-09 15:30

Der er nævnt nogle busselskaber i dette link

http://www.tripadvisor.com/ShowTopic-g303444-i4551-k1851688-Rio_to_Iguacu_by_bus-Foz_de_Iguacu_State_of_Parana.html

Men som sagt, prøv da at undersøge pris/tider med fly

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-01-09 16:23
Kommentar
Fra : Teil

Dato : 12-01-09 18:37

Mange busforbindelser i sydamerika har internetforbindelse
til de rejsende, bruges flittigt af backpackers når de sidder
i bussen 36 timer eller mer.

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 13-01-09 00:31

Desværre. Tilsyneladende ingen bus men der er flyforbindelse.

Flyrejse Rio de Janeiro-Foz do Iguacú med TAM Brazilian Airlines.

mvh

Smokei

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-01-09 09:23

Her kan du købe busbilletten online

http://www.pluma.com.br/engli/passa.htm

(men jeg ville stadig snuppe et fly)

Kommentar
Fra : steenfibiger

Dato : 13-01-09 10:56

Jeg tænkte, at jeg ser mere af Brazilien, hvis jeg kører i bus. Jeg har kørt i bus til Istanbul, Tirana og Portugal flere agnge og rejst rundt i hele USA med bus!
Tak for jeres tips. Det ser jeg lige på!

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-01-09 10:59

Du ser da sikkert også mere af landet ved at køre i bus, men jeg selv ville ikke bryde mig om, at sidde ned så længe

Jeg kan godt misunde dig den tur.... har de set at der er en del film på www.youtube.com af vandfaldet??

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-01-09 18:14

Fik du kikket i mit link, hvor der var nævnt tre busselskaber

her er en bus mere fra det link

http://www.crucerodelnorte.com.ar/cn/

man kan da se på kortet, at bussen kører på den rute

Kommentar
Fra : steenfibiger

Dato : 13-01-09 18:20

Tak, allesammen jeg er i gang med at undnersøge busreservationer

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-01-09 18:32

Busselskabet Pluma har mail adr (fra mit link kl. 9.23)

E-mail: sac@pluma.com.br

Kommentar
Fra : muldvarp1

Dato : 13-01-09 18:37

http://www.youtube.com/watch?v=0FRf6FF6KxA&feature=related

Er det denne slags veje du ønsker at køre på.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-01-09 18:53

Kors i hytten, og det skal være ferie

Kommentar
Fra : steenfibiger

Dato : 13-01-09 19:20

Bus service and road conditions in Brazil vary by region. The South has the most and the best roads. Except in the Amazon Basin, busses are the primary form of long-distance transportation for the majority af Brazilians and many foreign travelers. Bus services are generally excellent. Departyre times are usually stricktly adhered to, and most of the busses are clean, comfortable and well-serviced Mercedes, Volvos and Scanias. Der er også luxusbusser og sovebusser!

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-01-09 19:48

Steenfibiger..... ved det godt, linket var heller ikke fra Brasillien

Kommentar
Fra : steenfibiger

Dato : 13-01-09 19:50

http://www.crucerodelnorte.com.ar/cn/nuestraflota.htm

Her kan du se busserne i Brasilien!

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-01-09 19:54

Ja, det ved jeg godt, det link lagde jeg da ind allerede kl 18.14

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-01-09 18:55

Steenfibiger.... jeg forstår ikke helt hvad du ønsker mere, du spurge om der fandet et busselskab (mellem Rio de Janeiro og Foz do )hvor du kunne e-mail til... det har du jo fået... har du fået flere spørgsmål?

http://www.pluma.com.br/engli/passa.htm

Kommentar
Fra : steenfibiger

Dato : 14-01-09 18:56

Jeg har bestemt mig for at droppe Amazonas og køre i bus fra Rio til Iguacu, så jeg ser noget af Brasilien og de menensker der bor der. Jeg vil bo på et hotel lige ved busstationen i Iguacu og kun bevæge mig ud mens det er dagslys. Det er et ifølge Lonely Planet et lille hotel med en familie-venlig atmosfære, så jeg tror at det er sikkert nok, hvis jeg hverken har synlige ure eller fotoudstyr og går i gammelt tøj. Jeg vil hele tiden følge de sikkerhedsråd der står i Lonely Planet og som jeg får på stedet. Den største risiko ved at rejse er trafikulykker!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-01-09 19:24

Citat
Den største risiko ved at rejse er trafikulykker!

Så forstår jeg ikke hvad du vil i en bus

Dernede er INGEN køre-hviletidsbestemmelser..

De kører til de vælter

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-01-09 19:24

Jeg syntes det er synd du ikke får oplevet Amazonas

Det er jo en speciel oplevelse som du ikke lige finder andre steder

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 200 point
Dato : 22-01-09 17:19

Har du fået bestilt busbilletten?

Godkendelse af svar
Fra : steenfibiger

Dato : 22-01-09 17:44

Tak for dine mange svar, Nordsted1. Jeg har set, at mindst ét af mnusselskaberne har online billetsalg, men jeg kan endu ikke købe billet til august måned!

Kommentar
Fra : steenfibiger

Dato : 28-07-09 17:40

Jeg har ikke købt busbilletten, men skrevet online med busselskabet. Som udlænding kan man ikke købe busbillet over internet, men må gå til busstationen senest dagen før busafgang og købe billetten. Det gør jeg så!

Kommentar
Fra : Oldboston

Dato : 04-03-12 03:18

Hej steenfibiger.....kom du af sted som planlagt? Det kunne være interessant at høre om dineoplevelser på rejsen i Sydamerika - jvis du stadig er kandu-bruger.