/ Forside/ Teknologi / Internet / Udbyder (ISP'er) / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 510
Overførsel af dk-domæner
Fra : xteam
Vist : 678 gange
50 point
Dato : 10-01-09 11:47

Ved overførsel af dk-domæner er der følgende ting du skal være opmærksom på.

Vigtig email udsendes
Der bliver udsendt en email til den adresse, der står som ejer for domænet. Det er vigtigt at man har adgang til denne, så man kan læse emailen og godkende overførslen. Bemærk, at det sommetider er ens udbyder der står som ejer. I så fald er det en god idé at orientere den nuværende udbyder om at du ønsker domænet flyttet, således at emailen bliver godkendt.

Hvad kan skylles at jeg som ejer af domænet ikke får en mail når jeg vil overflyttet domænet til mit webhotel. Domænet har været brugt på et andet webhotel som jeg opsage for 1½ år siden. Jeg har ikke haft brug for domænet men vil til at bruge det igen og vil derfor overføre det til mit nuværende webhotel.

Under DK Hostmaster står jeg selv som ejer og med min nye mail-adresse, så skulle jeg vel også få denne mail som jeg selv skal godkende ved overførsel. Problemet er at jeg ikke får denne mail.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-01-09 12:01

Opsagt for 1½ år siden, og ikke brugt....................domæne vil normalt være udgået da du ikke har betalt den årlige afgift - hvis det altså var dit.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 10-01-09 12:04

Er det en redelegering du mener ?? Altså flytte domæne fra ét webhotel til et andet ??

Jeg mener det er din udbyder der ordner det hos DK-Hostmaster. Jeg mener der går op 24 timer.

Kommentar
Fra : xteam

Dato : 10-01-09 12:05

Domænet er betalt og står også i mit navn på DK Hostmaster.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-01-09 12:34

Hvis det gamle webhotel er opsagt eksisterer der jo IKKE noget på det hotel....

Så HVAD er det lige du vil flytte/overføre....

Kommentar
Fra : xteam

Dato : 10-01-09 13:17

Kan se at i ikke forstår spørgsmålet og har derfor stillet spørgsmålet til supporten på mit webhotel.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-01-09 13:45

Og du er sikker på at du ikke bare står som registrator............for så ejer du den måske ikke.

Accepteret svar
Fra : webnoob

Modtaget 50 point
Dato : 10-01-09 14:06

ja det er redelegering der er tale om her. Men hvis domænet har været "inaktivt" i 1½ pr, så er det højst tænkligt blevet lukket. Relegering foregår her http://www.dk-hostmaster.dk/index.php?id=155

Godkendelse af svar
Fra : xteam

Dato : 10-01-09 14:50

Tak for svaret webnoob som var 100% korrekt, du forstod spørgsmålet. Den samme svar fik jeg fra supporten fra mit webhotel.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 11-01-09 00:12

altid glad for at hjælpe.