/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Flash / Spørgsmål
10  Dr.Disco 500
Flash CS3 pro , Flash 8 pro
Fra : 234
Vist : 455 gange
30 point
Dato : 09-01-09 15:45

Hej!
Nu har jeg fået købt bogen flash cs3 men, jeg har flash 8 pro installeret på min computer.
Er der meget forskel på de to programmer? hvis nej , så vil jeg da beholde flash 8 i stedet for at installere cs3.

Er der nogle som kan hjælpe mig med mit problem?

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 40 point
Dato : 09-01-09 15:58

Du skal være opmærksom på en væsentlig ting og det er ActionScripts.

CS3 kan både kode i ActionScript 2 og ActionScript 3 og du vil ikke kunne bruge ActionScript 3 i Flash 8. Herudover kan der være nogle Components m.m. der ikke er tilgængelig i Flash 8.

Så hvis der er nogle øvelser el. lign. der gør brug af ActionScript 3, så vil du ikke kunne bruge dem.

Selvom jeg bruger CS3, så har jeg endnu ikke kodet i ActionScript 3, og tror ikke jeg får taget mig sammen til det så min kodning foregår fortsat i ActionScript 2.

Men god fornøjelse med din nye bog.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 09-01-09 16:02

Jeg glemte at skrive:

Hvis du har CS3 så skal du installere den og bruge ActionScript 3, da der er meget stor forskel på ActionScript 2 og ActionScript 3, og der er absolut ingen grund til at lære 2'eren hvis du har mulighed for 3'eren.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 09-01-09 16:07

Se iøvrigt hvad jeg skrev i et af dine tidligere spørgsmål http://www.kandu.dk/Spg130363.aspx

Godkendelse af svar
Fra : 234

Dato : 10-01-09 14:22

Tak for svaret bentjuul.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 10-01-09 14:59

Selvtak 234 - du er altid velkommen til at sende en personlig meddelelse til mig, hvis du får brug for det