/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Dreamweaver / Spørgsmål
10  basil28 320
Slideshow - skiftende billeder
Fra : heseda
Vist : 875 gange
500 point
Dato : 07-01-09 20:41

Jeg har lavet en template i Dreamweaver - og efterfølgende sat en underside ind med slideshow: (Apply template to page) , men der er noget lige som noget jeg ikke rigtig kan få til at virke

Se her
www.heseda.dk

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 07-01-09 22:04

Du skriver på din hjemmeside
Citat
På Kandu siden er der op til flerer steder på siden som har skiftende "elementer" , men for mig vil det være nok med 2 steder

De elementer du taler om på kandu er nogle lavet flash og andre i animerede giffer.

Det kan du ikke bruge det javascript til som vi tidligere afprøvede.

Kommentar
Fra : heseda

Dato : 07-01-09 22:37

OK - kan jeg så bruge det
Citat
Det kan du ikke bruge det javascript til som vi tidligere afprøvede.

javascripf 2 steder på side 2?

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 08-01-09 00:26

Nej ikke som det ser ud.
men hvad er formålet med de skiftende farver eller er det bare en form for demo eller hvad ?

Et godt råd: Lav siderne så simple som muligt. De kan altid udbygges.

Det du viser på siden som er animeret, vil være langt lettere for dig at lave i animerede giffer og så sætte ind på siden.

Kommentar
Fra : heseda

Dato : 08-01-09 07:34

Hej.
Formålet med siderne er at lave en hjemmeside for min datte, hvor hun viser nogle smykker ( der skal tages nogle pænere billeder).

Hoved:
Der skal så laves en side, som skal være gennemgående på alle side (hoved), men som kan udbygges/ændres hen af vejen. Siden skal bestå af en billedserie, som skifter (slideshow) uafhændigt af underliggende sider. Der skal også være et navigation på siden, som peger på underliggende sider.

Body:
Underlæggende skal der, også hen af vejen, indsættes flere underliggende sider som også viser nogle produkter(slideshow) ufhængdigt af (hoved).

Resultater skulle gerne være at der kører 2 billedforløb: et i hovedet, som er gennemgående og et på underlæggende som er forskellige på hver side:

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 08-01-09 14:46

Så ville jeg lave sitet med en iframe, hvor de underliggende sider bliver loadet ind i iframen.
På den måde kan du fastholde din grundside og ind i denne loades så under siderne ind.

Det betyder hvis du absolut vil bruge javascript til noget slide at det ene kører på grundsiden og det andet på de sider der bliver loadet ind i iframen.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 08-01-09 16:59

Jeg har lavet et eksempel med en hovedside og 5 undersider hvor der kører slide på hovedsiden og slide på hver af de 5 undersider.
Som sagt er det lavet i iframe og farver er tilfældigt valgt for at man kan se forskel på siderne.
Du bruger bare det gamle link.

Kommentar
Fra : heseda

Dato : 08-01-09 20:03

Det er lige det jeg søger - kan jeg bare kopierer hver side - eller ligger det i en pakket fil i det gamle link?

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 500 point
Dato : 08-01-09 21:17

Du kan hente zippen her http://bsjh.dk/slid/slid.zip

Kommentar
Fra : heseda

Dato : 08-01-09 22:15

MEGET flot - tak skal du have

Godkendelse af svar
Fra : heseda

Dato : 08-01-09 22:15

Tak for svaret bentjuul.