/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
God one.com bruger søges..
Fra : Assist4dogs
Vist : 914 gange
35 point
Dato : 04-01-09 11:06

Jeg har lidt problemer med at få lavet min hjemmeside og søger en der kan og vil hjælpe mig.

Jeg bruger one.com´s webcreator... og det jeg ikke kan finde ud af er at uploade en amimation til min side...

Nogen der vil hjælpe mig....

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 04-01-09 11:41

smid den om med stifinder.
skriv
ftp:// hjemmesidenavn.dk

så logger du ind med brugernavn og adgangskode
brugernavn er samme som hjemmesidenavn.dk

Så kan du flytte din animation op til siden, og kalden den i din hjemmeside

vh ben

Kommentar
Fra : Assist4dogs

Dato : 04-01-09 11:45

øhh hvad... det forstod jeg ikke meget af... du kunne vel ikke skrive det lidt mere forstålig.. jeg er ikke så hård til det der hjemmeside snak.

Accepteret svar
Fra : Benjamin.Hansen

Modtaget 45 point
Dato : 04-01-09 11:54

Ok et for søg mere

Dine filer ligger på din server ved one.com på samme måde som på din PC..

På di PC ligger filerne f.eks på

C:\bibliotek\bibliotek\bibliotek\filer

På din hjemesider ligger de sådan her når du ser det fra din pc

ftp://hjemmesidenavn.dk/bibliotek/bibliotek/filer.

når du skal flytter filer fra c:\ til ftp://

Kan du bruge din stifinder på din PC der hvor du går ind når du skal finde filer.

Øverst skriver du adressen til din hjemme side

ftp:// hjemmesidenavn.dk

Her efter bliver du spurgt om brugernavn og adgangskode.

Så kan du flytter filer imelle din PC og din Sverver adresse ved One.com

Hjal dette lidt?

Kommentar
Fra : Assist4dogs

Dato : 04-01-09 12:06

Godt.. nu er jeg kommet der ind... men hvordan flytter jeg fra min computer til denne side??

Kommentar
Fra : Assist4dogs

Dato : 04-01-09 12:09

Der står Klik på Side, og klik derefter på Åbn FTP-sted i Windows Stifinder for at få vist dette FTP-sted i Windows Stifinder.
Hvor finder jeg denne side....??

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 04-01-09 12:13

Hvis du har åbnet den i stifinder kan du bare trække filen over.

Når du linker til siden skal du huske at der er forskel på store og små bogstaver.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 04-01-09 12:14

Brug et ftp program. Whiz ftp f,eks er meget enkel. Der kan du trække filerne fra din egen maskine op i mapperne på din hjemmeside http://www.download.com/Whiz-FTP/3000-2160_4-10614288.html

Måske en god ide at oprette en mappe på din side der hedder billeder, hvis den ikke er der i forvejen

Kommentar
Fra : Assist4dogs

Dato : 04-01-09 12:17

Det virker.. det virker... 1000 tak... Det sad jeg kun oppe til kl 4 i nat for at finde ud af... tak tak tak

Godkendelse af svar
Fra : Assist4dogs

Dato : 04-01-09 12:19

1000 Tak for svaret Benjamin.Hansen.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 04-01-09 12:25

Dejligt

God fornøjelse med siden.

Vh Ben

Kommentar
Fra : Assist4dogs

Dato : 04-01-09 13:03

Ved du om man kan gøre det samme med videoklip??

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 04-01-09 13:31

Hvis du indsætter dit klip rigtigt, kan du også gør det.

Det letteste er at finde en side der viser videoen som du gerne vil have den vist....

Så vælger du vis kilde og ser hvad der er skrevet af kode for at få den vist.

vh ben

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 04-01-09 13:35

Hvorfor bruger du ikke bare et ftp program? Det er meget nemmere.

Kommentar
Fra : Assist4dogs

Dato : 04-01-09 13:41

Fordi jeg ikke aner hvordan man bruger det...

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 04-01-09 13:44

Nemt nok. Log ind med programmet. Brug det password du har fået fra one.com. Så ser du alle mapperne på hjemmesiden, og så kan du bare trække over fra din egen maskine til mapperne på hjemmesiden. Prøv en gang, så ser du hvor nemt det er.

Kommentar
Fra : Assist4dogs

Dato : 04-01-09 14:09

Hvad skal man skrive i starten når man oprette sig som ny... ved site label???

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 04-01-09 14:14

Det er ikke kritisk. Jeg bruger navnet på mit site, uden www osv. Det er bare så du kan kende forskel, hvis du har gang i flere sider.

Kommentar
Fra : Assist4dogs

Dato : 04-01-09 14:16

Hvad skal jeg så udfylde resten med... for den vil ikke accepter det jeg har skrevet...

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 04-01-09 14:18

Så finder du disse i din info fra one.com:

Host: ftp.xxxxx.xx
Brugernavn (User): xxxxxx
Kodeord (Password): xxxxxxx

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 04-01-09 14:19

Den mail fra one.com hedder koder. Kig under ftp

Kommentar
Fra : Assist4dogs

Dato : 04-01-09 14:20

Takker... det virker nu... Kan jeg bruge dette til video.. når jeg nu gerne vil have det direkte på min side...??

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 04-01-09 14:25

Jeg vil foreslå at du opretter nogle biblioteker/mapper, som du kan kalde uploads, billeder, eller hvad du nu vil kalde dem. Så kan du altid finde det du har uploadet, når du vælger at indsætte noget fra webcreatoren.

Jeg husker det ikke helt, men måske er der nogen i forvejen. Ellers kan du bare oprette dem.

Kommentar
Fra : Assist4dogs

Dato : 04-01-09 14:29

Der er allerede mapper...

Kam man vha. dette her uploade videoklip??

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 04-01-09 14:32

Jeps. Bare træk det over i den mappe det skal ligge i det, og så kan du indsætte derfra med webcreatoren.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 04-01-09 14:37

Men jeg syntes du skulle lave dine egne mapper, så du kan finde tingene. F,eks en til billeder, en til video osv

Kommentar
Fra : Assist4dogs

Dato : 04-01-09 14:55

Jeg kan godt flytte den over.. men jeg kan ikke åbne den i webcreator...

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 04-01-09 16:06

Bruger du Indsæt -> billede fra server?

Ellers prøv at højreklikke på mappen med videoen på serveren, vælg CHMOD og skriv 745 i Manual Value.