/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
sirene
Fra : volvo52
Vist : 710 gange
177 point
Dato : 31-12-08 10:09

når jeg starter computer starter blæser og der kommer en sirene som politibil med udrykning-
men mere sker der ikke skærmen er sort-hvad er der galt

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-12-08 10:43

Det er en "legetøjsambulance" du har startet og ikke en komputer...

Pil batteriet ud - så siger den ikke mere - men så må du selv "brumme"...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 31-12-08 11:12

Den er meget utilfreds med noget af din hardware.

Kommentar
Fra : volvo52

Dato : 31-12-08 11:56

hallo det er seriøs det her
PS:
det er ingen bærbar

Accepteret svar
Fra : edison

Modtaget 88 point
Dato : 31-12-08 12:19

har du pillet ved noget inden i maskinen, ram, grafikkort mm. Chek om alt sider som det skal. alamen kan også betyde at du har en defekt komponet.
fjern alt dvs, ram, div kort. undtaget grafikkort. og se om den kan starte op. hvis den kan, sæt en ting i af gangen, indtil den brokker sig igen, og så har du fundet fejlen.
god arbejslystog godt nytår

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 31-12-08 13:00

er lyden vedvarende er det højst sandsynligt Strømforsyning, bundkort, eller tastatur problem - der kan dog være lidt variation fra den ene til den anden maskine.

Citat
Fra : Eyvind

Dato : 31-12-08 11:12

--------------------------------------------------------------------------------
Den er meget utilfreds med noget af din hardware.
... eyvinds indlæg var ikke for sjov men for at hjælpe dig

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 31-12-08 15:24

Lydene fra din PC fortæller altid at der er noget galt. Undtagen er et bip når den finder din skærm. Men ellers er lyd fra en PC som regel fejl.

Kommentar
Fra : volvo52

Dato : 31-12-08 19:39

hej *edison
hvis jeg tager blæser- cpukøler-og cpu'er væk fra bundkort-så stopper sirenen--
sætter jeg cpu'en i igen så kommer den tilbage >altså sirenen-men det betyder vel ikke at det er cpu'en der er årsagen da den jo er computerens hjerne>det kan vel også være bundkort -eller andet har jeg ikke ret-hehe er jo ikke prof men en fattig smedesvend

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 31-12-08 19:58

Du har helt ret, enten CPU eller bundkort men meget større chance for at det er CPU.

Kommentar
Fra : edison

Dato : 01-01-09 08:23

du har vel ikke rodet med bios. sat advarsel på cpu at den skal advare og lukke ned hvis temp bliver over en fastsat temp. der måske er for lav. husk også lidt nyt køle pasta, hvis du har haft køleren af cpu.

Kommentar
Fra : volvo52

Dato : 01-01-09 08:58

nej *edison-har bare gjort køler og blæser rent for støv da ribberne i køler var helt tllstoppet.
PS:
er du 99% sikker på at det er cpu --når du går ud fra -hvad jeg skriver ?

Kommentar
Fra : edison

Dato : 01-01-09 10:41

det er svært og sige. nå man ikke har maskinen. chek igen om den cpu sider rigtigt og ikke beskadiget

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-01-09 10:49

Har du haft CPU-køleren af, og renset den og smurt ny kølepasta på........altså ikke formeget.

Er alt andet pillet af under forsøg.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 01-01-09 14:57

Der kan være et ben på CPU der er lidt bøjet, der skal ikke så meget til så det skal du lige kontrollere. Det kan være derfor den hyler. Benene kan rettes med forsigtighed.

Kommentar
Fra : volvo52

Dato : 02-01-09 07:41

Tak for hjælpen--en cpu koster mange penge..så tror jeg køber en ny computer
*

Godkendelse af svar
Fra : volvo52

Dato : 02-01-09 07:42

Tak for svaret edison.