/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Flash / Spørgsmål
10  Dr.Disco 500
flash 8 pro
Fra : 234
Vist : 465 gange
50 point
Dato : 28-12-08 22:19

Hej!
Jeg kunne godt tænke mig at lære at programmere i flash , så jeg har købt bogen "Grundlæggende programmeirng i Actionscript" men , er det en god bog at begynde med for en helt nybegynder?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 28-12-08 23:09

Hvis du har givet penge for bogen så læs den dog. Noget kan du da lære af den. Og du finder selv ud af om du kan forstå det, der står i den eller du skal have noget nemmere, det kan vi da ikke afgøre.

Kommentar
Fra : 234

Dato : 28-12-08 23:19

det havde jeg også tænkt mig men , det kunne godt være at i havde et bedre forslag til en nybegynder.

Accepteret svar
Fra : granner01

Modtaget 50 point
Dato : 28-12-08 23:28

http://www.boganmeldelse.com/8779002277 og de anmelder bogen således:
Citat
Forlagets beskrivelse

Målgruppen er alt lige fra hobby-folk, der leger lidt med nogle Flash produktioner i deres fritid og gerne vil kunne lidt mere, over grafikere, der vil udvikle mere interaktive produktioner, til programmører, der kommer fra andre programmeringssprog og gerne vil lære ActionScript.

ActionScript er programmeringssproget i Macromedia Flash programmerne. Bogen starter med et indledende kapitel om programmering generelt samt nogle små eksempler i ActionScript. Dette er ment til de folk, der ikke har programmeret noget før eller har arbejdet med Flash før, som derigennem kan få en introduktion hertil. Herefter er resten af bogen bygget op med et kapitel for hver af de vigtigste grundsten i ActionScript, som vil gøre brugeren i stand til at lave større produktioner.
Disse er:

- Variabler
- Simple datatyper
- Operatorer
- Sætninger
- Arrays
- Funktioner
- Objekter
- Movieclips

Næstsidst kommer et kapitel indeholdende små tips og tricks til at udvikle og især debugge sine produktioner. Og sidste kapitel er et større eksempel, der gennemgår mange af de ting, den øvrige bog beskriver i detaljer. Dette bør man ikke lige give sig i kast med, før man har en god forståelse for de øvrige kapitler.

Bogen kan læses fra ende til anden, da den indeholder rigeligt eksempler, som man kan give sig i kast med undervejs for at lære de pågældende funktioner. Men den kan også benyttes som opslagsværk til at finde en præcis beskrivelse af det element i ActionScript, som man nu måtte have problemer med. Således kommer bogen hele vejen igennem grundlæggende ActionScript. Bogen er meget bred, da den spænder over mange emner og kan give alle en bred forståelse af sproget. Omvendt går bogen også meget i detaljer nogle steder for de personer, som måtte ønske at forstå den præcise betydning af en funktion.

Om forfatteren
Morten Barklund er under uddannelse til civilingeniør på Danmark Tekniske Universitet med speciale i fortolkning af programmeringssprog generelt. Han arbejder desuden i virksomheden Shockwaved ApS, er manager for Dansk Macromedia Brugergruppe og er administrator for ActionScript.dk.

For mig ser det fornuftigt ud med din bog.

Godkendelse af svar
Fra : 234

Dato : 28-12-08 23:49

Tak for svaret granner01.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 29-12-08 00:32

Selv tak og godt nytår til dig.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 29-12-08 01:52

Hvis man i dag skal lære grundlæggende actionsscript, så vil jeg til enhver tid fraråde at lære actionscript II som den bog bygger på og skynde mig at bytte bogen til actionsscript III.

Forskellen på de to er sprog er ret så makant, så det er lidt spild at lære 2,eren.

Og en anden gang så spørg inden du køber sådanne bøger.

Jeg kan yderligere tilføje at Flash CS3 og CS4 bygger på actionscript III.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 29-12-08 02:01

Et godt forum som jeg selv er medlem af er http://flashforum.dk/ her vil du kunne få megen hjælp så du ikke ender med forkerte svar som her, med en anmeldelse om en bog der er 4 år gammel.

Kommentar
Fra : 234

Dato : 29-12-08 17:15

Hej bentjuul.
Tak for oplysningen , så jeg vil skifte til flashforum.

godt nytår.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 29-12-08 17:33

Ja tak og lige måde