/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
tydning af bemærkning i kirkeb
Fra : gedestalden
Vist : 1591 gange
200 point
Dato : 14-12-08 07:42

Er der en, der kan hjælpe med at tyde bemærkningen i kirkebogen for Vejlby, Elbo Herred, Vejle amt 1825-1834 opslag 143 punkt 4 ?

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 14-12-08 11:55

Nej det er svært at læse.

Men tilsyneladende siger fadderne god for ægteskabet/ægtefællerne,
der er lyst/varslet rettidigt 22 dage før vielsen...

Det drejer sig vel om dem her:
"
Vejle, Elbo, Vejlby, Trelde Bye, Et boelssted, 4, FT-1845, C1945
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Søren Jensen 37 Gift Lever af sin jord Heri sognet
Mete Knudsen 34 Gift Stoubye sogn Veile amt
Jens Sørensen 12 Ugift Deres barn Heri sognet
Inger Sørensen 10 Ugift Deres barn Heri sognet
Maren Sørensen 8 Ugift Deres barn Heri sognet
Knud Sørensen 6 Ugift Deres barn Heri sognet
Hans Sørensen 3 Ugift Deres barn Heri sognet
En Udøbt Datter 1 Ugift Deres barn Heri sognet
Jens Sørensen 67 Gift Huusfaderens forældre,der faar aftægt hos dem Gauerslund
Dorthe Falentinsen 71 Gift Huusfaderens forældre,der faar aftægt hos dem Heri sognet
"
Pigen hedder altså Mete, men der står jo noget før dette i Kirkebogen. måske Inger??

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 14-12-08 12:04

Der står nok bare Pigen foran Mete, der her hos mormonerne hedder Mette:
"
Mette Knudsdatter
Birth: 04 FEB 1812 Stouby, Vejle, Denmark
Christening:
Death: 30 MAR 1906
Marriages:
Spouse: Soren Jensen Grauslund Family
Marriage: 03 NOV 1832 Vejlby, Vejle, Denmark
"
Tilnavnet for Søren: Grauslund kan være et vigtigt spor i den videre søgning...

Accepteret svar
Fra : vith

Modtaget 200 point
Dato : 14-12-08 12:24

Uha, den er svær - men noget i retning af

At der med Hensyn til dette Ægteskab ej er noget hindrende mod Anordningen der tilkom os at kjende samt at begge ... ??

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 14-12-08 19:23

Mormonerne har også Søren med som Grauslund, ikke efternavn Jensen
"
Soren Jensen Grauslund
Birth: 21 AUG 1808 Vejlby, Vejle, Denmark
Death: 26 FEB 1873
Marriages: Spouse: Mette Knudsdatter
Marriage: 03 NOV 1832 Vejlby, Vejle, Denmark
"

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 14-12-08 19:37

Med en meget stor Grauslund familie fra Vejlby:
"
1. Maren Sorensdatter Grauslund - International Genealogical Index
Gender: Female Birth: 21 DEC 1837 Vejlby, Vejle, Denmark

2. Frederik Sorensen Grauslund - International Genealogical Index
Gender: Male Birth: 15 FEB 1866 Vejlby, Vejle, Denmark

3. Frederik Sorensen Grauslund - International Genealogical Index
Gender: Male Birth: 15 FEB 1866 Vejlby, Vejle, Denmark

4. Hans Sorensen Grauslund - International Genealogical Index
Gender: Male Birth: 02 DEC 1842 Vejlby, Vejle, Denmark

5. Jens Sorensen Grauslund - International Genealogical Index
Gender: Male Birth: 03 JAN 1834 Vejlby, Vejle, Denmark

6. Jorgen Sorensen Grauslund - International Genealogical Index
Gender: Male Birth: 10 DEC 1859 Vejlby, Vejle, Denmark

7. Soren Sorensen Grauslund - International Genealogical Index
Gender: Male Birth: 15 MAY 1863 Vejlby, Vejle, Denmark

8. Soren Jensen Grauslund - International Genealogical Index
Gender: Male Birth: 21 AUG 1808 Vejlby, Vejle, Denmark

9. Jens Sorensen Grauslund - International Genealogical Index
Gender: Male Birth: 30 NOV 1777 Andkaer, Vinding, Vejle, Denmark

10. Maren Grauslund - International Genealogical Index
Gender: Female Birth: 19 JAN 1888 Vejlby, Vejle, Denmark

11. Kirstine Marie Grauslund - International Genealogical Index
Gender: Female Birth: 28 DEC 1888 Vejlby, Vejle, Denmark

12. Knud Sorensen Grauslund - International Genealogical Index
Gender: Male Birth: 31 JAN 1840 Vejlby, Vejle, Denmark

13. Anders Knudsen Grauslund - International Genealogical Index
Gender: Male Birth: 27 SEP 1869 Vejlby, Vejle, Denmark

14. Mette Knudsen Grauslund - International Genealogical Index
Gender: Female Birth: 08 JAN 1872 Vejlby, Vejle, Denmark

15. Soren Knudsen Grauslund - International Genealogical Index
Gender: Male Birth: 28 JUN 1874 Vejlby, Vejle, Denmark

16. Niels Jakob Knudsen Grauslund - International Genealogical Index
Gender: Male Birth: 25 SEP 1876 Vejlby, Vejle, Denmark

17. Niels Jakob Knudsen Grauslund - International Genealogical Index
Gender: Male Birth: 11 MAR 1878 Vejlby, Vejle, Denmark

18. Hans Peter Grauslund - International Genealogical Index
Gender: Male Birth: 16 FEB 1880 Vejlby, Vejle, Denmark

19. Karl Grauslund - International Genealogical Index
Gender: Male Birth: 14 MAR 1882 Vejlby, Vejle, Denmark

20. Theodor Grauslund - International Genealogical Index
Gender: Male Birth: 23 MAY 1884 Vejlby, Vejle, Denmark

21. Karoline Grauslund - International Genealogical Index
Gender: Female Birth: 04 APR 1887 Vejlby, Vejle, Denmark

22. Niels Peter Sorensen Grauslund - International Genealogical Index
Gender: Male Birth: 27 JAN 1853 Vejlby, Vejle, Denmark

23. Marie Sorensen Grauslund - International Genealogical Index
Gender: Female Birth: 16 NOV 1884 Vejlby, Vejle, Denmark

24. Inger Sorensdatter Grauslund - International Genealogical Index
Gender: Female Birth: 10 NOV 1835 Vejlby, Vejle, Denmark

25. Kirstine Sorensdatter Grauslund - International Genealogical Index
Gender: Female Birth: 09 APR 1850 Vejlby, Vejle, Denmark

26. Johanne Sorensdatter Grauslund - International Genealogical Index
Gender: Female Birth: 12 AUG 1855 Vejlby, Vejle, Denmark

27. Soren Jensen Grauslund - International Genealogical Index
Gender: Male Birth: 21 AUG 1808 Vejlby, Vejle, Denmark

28. Inger Sorensdatter Grauslund - International Genealogical Index
Gender: Female Birth: 10 NOV 1835 Vejlby, Vejle, Denmark

29. Soren Jensen Grauslund - International Genealogical Index
Gender: Male Death: 26 FEB 1873

30. Frederik Sorensen Grauslund - International Genealogical Index
Gender: Male Death: 28 FEB 1956

31. Maren Sorensdatter Grauslund - International Genealogical Index
Gender: Female Death: 05 JAN 1880

32. Frederik Sorensen Grauslund - International Genealogical Index
Gender: Male Death: 28 FEB 1956

33. Jens Sorensen Grauslund - International Genealogical Index
Gender: Male Death: 25 MAR 1904

34. Soren Sorensen Grauslund - International Genealogical Index
Gender: Male Death: 12 JAN 1898

35. Soren Jensen Grauslund - International Genealogical Index
Gender: Male Death: 26 FEB 1873

36. Kirstine Marie Grauslund - International Genealogical Index
Gender: Female Death: 09 SEP 1889

37. Knud Sorensen Grauslund - International Genealogical Index
Gender: Male Death: 26 NOV 1919

38. Mette Knudsen Grauslund - International Genealogical Index
Gender: Female Death: 17 SEP 1958

39. Niels Jakob Knudsen Grauslund - International Genealogical Index
Gender: Male Death: 10 NOV 1876

40. Theodor Grauslund - International Genealogical Index
Gender: Male Death: 04 JUL 1960

41. Jens Sorensen Grauslund - International Genealogical Index
Gender: Male Death: 03 MAY 1854

42. Maren Sorensdatter Grauslund - International Genealogical Index
Gender: Female Marriage: 05 NOV 1859 Vejlby, Vejle, Denmark

43. Hans Sorensen Grauslund - International Genealogical Index
Gender: Male Marriage: 04 MAR 1870 Vejlby, Vejle, Denmark

44. Jens Sorensen Grauslund - International Genealogical Index
Gender: Male Marriage: 04 MAR 1859 Vejlby, Vejle, Denmark

45. Jorgen Sorensen Grauslund - International Genealogical Index
Gender: Male Marriage: 05 JAN 1877 Vejlby, Vejle, Denmark

46. Jens Sorensen Grauslund - International Genealogical Index
Gender: Male Marriage: AUG 1806 , Vejle, Denmark

47. Knud Sorensen Grauslund - International Genealogical Index
Gender: Male Marriage: 25 SEP 1868 Vejlby, Vejle, Denmark

48. Mette Knudsen Grauslund - International Genealogical Index
Gender: Female Marriage: 31 MAY 1901 Vejlby, Vejle, Denmark

49. Theodor Grauslund - International Genealogical Index
Gender: Male Marriage: 25 APR 1913 Vejlby, Vejle, Denmark

50. Karoline Grauslund - International Genealogical Index
Gender: Female Marriage: 09 JUN 1916 Vejlby, Vejle, Denmark

51. Niels Peter Sorensen Grauslund - International Genealogical Index
Gender: Male Marriage: 31 MAR 1882 Vejlby, Vejle, Denmark

52. Marie Sorensen Grauslund - International Genealogical Index
Gender: Female Marriage: 28 OCT 1911 Vejlby, Vejle, Denmark

53. Kirstine Sorensdatter Grauslund - International Genealogical Index
Gender: Female Marriage: 08 MAR 1872 Vejlby, Vejle, Denmark

54. Soren Jensen Grauslund - International Genealogical Index
Gender: Male Marriage: 03 NOV 1832 Vejlby, Vejle, Denmark

55. Inger Sorensdatter Grauslund - International Genealogical Index
Gender: Female Marriage: 10 FEB 1860 Vejlby, Vejle, Denmark
"
Tilsyneladende hedder de ikke Grauslund i folketællingerne??

Undskyld hvis jeg kommer lidt uden for emnet...

Godkendelse af svar
Fra : gedestalden

Dato : 23-12-08 06:28

Tak for svaret vith.

Kommentar
Fra : vith

Dato : 25-12-08 20:17

Selv tak!