/ Forside/ Interesser / Helbred / Motion / Spørgsmål
10  ans 380
Akut hjælp!! Senge cykel-
Fra : kammanoerup
Vist : 2443 gange
200 point
Dato : 11-12-08 17:31

H
Jeg leder med lys og lygte efter en "sengecykel" ell. sådan et apparat med et par pedaler spændt på et stativ, som man kan benytte når man sidder i en stol.

Årsagen er min mor på med Alzheimer og 92 år. Hendes ben er efterhånden næsten uden muskler, så hun går meget usikkert.

Jeg har bedt kommunen om at låne os sådan et monstrum, men det vil de ikke!
Enten skal jeg selv købe ell. hun kan sendes til optræning på et center. Hentes og bringe hver gang!
En dyr løsning-
Jeg er bange for at de slår hende ihjel!

Pengene har jeg ikke!

Hun har før været på dagcenter hvilket ophørte, da hun var dårlig hver gang, hun havde været afsted, der sker åbenbart noget i hovedet på hende, når hun udsættes for fremmede.

En kondi cykel har vi, men den kan hun hun ikke klare mere (falder af)

Måske ved du, at der står sådan en ubrugt et sted, behøver ikke at være noget særligt- bare et træningsredskab med let belastning.

Alternativet for at få hendes ben igang er plejehjem, men hendes hjerne er slet ikke så medtaget, at det skulle være en nødvendighed og en sørgelig beslutning at skulle ta'

Venlig hilsen Kamma

PS. Det er en selvfølge at jeg køber

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 210 point
Dato : 11-12-08 17:40

Det må være dette du tænker på

http://www.fodcyklen.dk/anvendelse.htm

Du kan jo prøve at kontakte dem.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 11-12-08 17:46

Prøv om du kan finde/eller kender en eller anden fingersnild person der ud fra billedet i ans' link kan fremstille sådan en tingest af et par brædder og dele fra en gammel cykel

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 11-12-08 18:02

har du kigget i den blå avis. der er gratis kontaktopysninger nu, så du skal ikke døje med først at købe adgang til telefonnumre.

Kommentar
Fra : kammanoerup

Dato : 15-12-08 17:49

Hej-

Tak for hjælpen !

Ans får point- det ser fint ud og jeg har kontaktet til alle!

Venlig hilsen Kamma

Godkendelse af svar
Fra : kammanoerup

Dato : 15-12-08 17:52

Tak for svaret ans.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 15-12-08 17:55

Selv tak ... jeg håber, at din mor kan få glæde af "cyklen"

til dig og din familie