/ Forside/ Interesser / Dyr / Andre dyr / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 552
Rumænien.. Nej tak
Fra : Klumme
Vist : 729 gange
10 point
Dato : 10-12-08 19:01

Dyremishandling foregår alle steder, men dette er grotesk. Jeg fik en mail fra WSPA, hvor de bad om lidt håndører til hjælp til dyrene. Man kan jo ikke sige nej, når man ser denne elendighed. Hvor er det dog svinsk. Men døm selv.

https://payment.architrade.com/shoppages/4205634/Kam7/payment.pml

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 20 point
Dato : 10-12-08 19:43

Til forsvar (hvis man kan kalde det det) må så siges at man glemmer det er en del af deres "kultur" og har været sådan i hundredevis af år.....

Egentlig er det jo ikke mere synd end den måde vi holder dyr på.... medmindre du betragter disse "eksotiske" dyr som kløgtigere end dem vi holder i fangenskab....

Bortset fra det, vil jeg da stadig holde på at dyr bør leve i naturen - det gælder så også vores hunde og katte

Kan de ikke overleve naturligt må det betragtes som led i evolutionen....

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-12-08 21:11

Næææ jeg tør ikke

Nytter alligevel heller ikke noget, jeg har ikke plads til flere dyr, selv om jeg gerne ville redde alle dem der har det skidt

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 10-12-08 21:12

Ja det kan der komme en lang diskusion ud af, men jeg vil påstå at hunde og katte almindeligvis har det 1000 fold bedre end en bjørn på et frimærke i 26 år med dårlig kost og beskidt vand, for at et par åndsforsnottede turister kan glo på dem. Selv tyrefægtning er mere humant. Der lider tyren i det mindste kun ½ times tid.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-12-08 21:31

Nu var det heller ikke hunde og katte jeg tænkte på i DEN sammenhæng - det var blot i natursammenhæng...

Vores burhøns, svin, ræve, mår og hvad vi ellers "lukker inde"... har det ikke meget bedre - de lider bare ikke så længe

De får nok lidt "sundere" føde - men deres skæbne er beseglet ved fødslen....

Kommentar
Fra : tararam

Dato : 10-12-08 22:21

Rumænien har sammen med Bulgarien nogle af Europas flotteste national parker. Men desværre har begge lande så meget mafia indfiltreret i regeringerne at de udstykker fint land inde i national parkerne til sig selv.
Dyrerne mister deres eksistens grudlag, og de er skide ligeglade.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 11-12-08 06:44

Citat
Kan de ikke overleve naturligt må det betragtes som led i evolutionen
Helt enig, men ikke hvis de først er domestikerede. Det ville ikke være et naturligt led i den biologiske evolution

Godkendelse af svar
Fra : Klumme

Dato : 19-12-08 22:19

Tak for svaret refi.