/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Problemer med One.com
Fra : MissForest
Vist : 586 gange
40 point
Dato : 09-12-08 09:32

Har problemer med at redigère mine sider på One.com
Når jeg indlæser dokument kommer systemet op med "indlæst med fejl på siden" og der kan ikke arbejdes på siden!
Har lige fået ryddet op på Pc'en og har slået sikkerhedspakke fra!
Nogen som har en løsning på problemet? One.com har ikke!!!!

Accepteret svar
Fra : BertelBrander

Modtaget 20 point
Dato : 09-12-08 18:53

Jeg tror vi har brug for flere informationer for at kunne hjælpe.

Hvordan redigerer du siderne på hjemmesiden?
Hvad er det for et system der kommer op med: "indlæst med fejl på siden"?

Godkendelse af svar
Fra : MissForest

Dato : 10-12-08 08:45

Tak for svaret BertelBrander.

Kommentar
Fra : Caine

Dato : 10-12-08 08:49

Det er jo nok din kode den er gal med...

hvilket sprog er siden kodet i?
tjek alle dine tags og om du har husket at lukke dem
hvis du skriver i php kan den skrive hvor i filen fejlen ligger.

Men jeg tror det muligvis er disse tags den er gal med:
<html></html><head></head><body></body>

// C a i N e

Kommentar
Fra : MissForest

Dato : 10-12-08 08:53

Jeg går enten ind via File Manager og dobbeltklikker på den side jeg vil redigère, så indlæses filen, men når den er færdig med at blive indlæst, (hvis den bliver det) kommer fejlmeddelsen nederst i venstre hjjørne af billedet!
Har også prøvet at gå direkte ind via WebCreator, resultatet det samme!
Det skal lige siges, at det er lykkedes mig at lave noget på på hjemmesiden, så det kan jo ikke være helt galt det jeg gør.
Fik igår besked fra One.com om at indsætte webc.mitdomæne som sikkert websted, det har jeg gjort, men det har ikke hjulpet.

Kommentar
Fra : MissForest

Dato : 10-12-08 08:56

Hej Caine

Er bange for at det er sort snak, er kun en simpel bruger

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 10-12-08 19:19

Du var lidt hurtig til at afslutte spørgsmålet, betyder det at du har løst problemet?

Er "File Manager" og "WebCreator" to tools som du kan finde på forsiden af din admin side på one.com?

Hvis det er, vil jeg nok foreslå dig at anskaffe dig nogle ordenglige værktøjer!

En fornuftig ftp-klient til at hente og uploade filer, her bruger jeg Total Commander, der er et genialt program, der kan bruges til ca. en million ting: http://www.ghisler.com/

Jeg programmerer mine hjemmesider i hånden, men der findes et utal af meget simple og gratis html-editerings programmer der er 1000 gange bedre end "WebCreator".

Kommentar
Fra : MissForest

Dato : 10-12-08 20:40

Hej Bertel

Nej jeg har ikke løst problemet, men det sker faktisk at jeg ind imellem kan komme ind i programmet.

Svaret er ja til spørgsmål 2!!

Har kigget på dit link, det er et problem for mig at det ikke er på dansk, det var en af grundene til at jeg valgte one.com.

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 10-12-08 21:23

Total Commander findes også på dansk:
http://www.totalcmd.dk/cms/main.php

Stones Web Writer skulle efter sigende være god til at skrive sine hjemmesider i:
http://www.webwriter.dk/

Der er også:
http://www.tsw.dk/

Du skal stadig have hjemmesiden til at ligge på one.com

Kommentar
Fra : MissForest

Dato : 11-12-08 09:01

Hej Bertel
Tusind tak for dine forslag, dem vil jeg kigge på!
Er ked af jeg ikke kan give dig en masse point

Vender tilbage når jeg har kigget på forslagene

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 11-12-08 19:29

Når du har det grundlæggende oppe at køre vil jeg anbefale dig at tage et kik på:
http://www.html.dk/

De har nogle gode tutorials, dem om html og css er specielt interessante.
De foreslår ganske vist at bruge notepad til at skrive koden i, men jeg vil nu stadig anbefale et af de værktøjer jeg nævnte før.

Kommentar
Fra : MissForest

Dato : 11-12-08 20:18

Det er godt nok en ordentlig mundfuld!
Havde ikke lige tænkt på, at skulle ud i programmering.
Det er vist alt for avanceret til mig, men tak for det!

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 11-12-08 20:41

Det kommer meget an på hvor avanceret du vil lave det og hvad du har brug for.

Du kan sådan set godt skrive dine internet sider i word eller OpenOffice of eksportere html sider direkte derfra. Det bliver ikke vanvittigt kønt, og der er visse begrænsninger, men det virker.

Mange andre "låner" en side som de tager udgangspunkt i og modificerer den til at se ud og virke som de vil have. Der findes en del sider på nettet som man kan tage udgangspunkt i helt gratis og lovligt, de findes f.eks. ved at søge efter "template" på google.

Min egen hjemmeside startede på den måde, men der er efterhånden ingenting tilbage af det oprindelige.

Så mundfulden er ikke større end man selv vil. Tag et skridt af gangen, spørg om hjælp her og der, og lær undervejs.

Kommentar
Fra : MissForest

Dato : 12-12-08 09:36

Jeg vil gerne lave en præsentabel side for mit opdræt missforest.dk så det er vel bare at smøge ærmerne op og komme i gang

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 13-12-08 02:10

Jeg synes det er en ret flot hjemmeside du har, der er da noget at gå ud fra.

Prøv at åbne sidens kildekode i en af de værktøjer jeg nævnte før, eller i notepad, og se på hvordan det ser ud. Du kan derpå kikke på de enkelte tags (det mellem <>) og studere hvad de gør. Brug evt html.dk. Du skal nok starte på at "rydde" op i koden så den er lettere at læse.

Efter kort tid tror jeg at du vil have lært at rette den hjemmeside direkte i html-koden. Og lave de ting om som du gerne vil lave om.