/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
glemt adgangskode
Fra : snaken
Vist : 560 gange
50 point
Dato : 07-12-08 22:13

Kører windows xp pro, og har glemt min adgangskode. Er den eneste bruger på pc`en. Hvordan bærer jeg mig af med at komme ind i windows?

Kommentar
Fra : transor

Dato : 07-12-08 22:16

koden er for at man ikke har adgang uden.
Du kan starte din computer forfra med en nyinstallation. Og lade være med at sætte en kode.

Kommentar
Fra : fusses

Dato : 07-12-08 22:21

hey

jaja for de lidt finger nemme

Tryk F8 ved opstart og start i fejlsikret tilstand... der med starter maskinen uden password

du sletter den gl. bruger og laver dig en ny... hvor du kan huske koden

genstart og wupii tjaa så er det den nye kode.....

Så er Win Xp hellerikke mere sikker

Fusses

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-12-08 22:33

Hvordan kan man overhovedet "glemme" en kode man bruger jævnligt

Din bankkode kan du lægge her på Kandu - så er den sikret hvis du "glemmer" den

Kommentar
Fra : severino

Dato : 07-12-08 22:45

Ja ja, hellere alsheimer end parkinson!
Det er da bedre at glemme, hvor man har stillet sit øl, end spilde det meste!

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-12-08 22:53

Skaden er sket og det er let at være bagklog, men skriv for fremtiden diine kodeord på et stykke papir, og læg det sted hvor du kan finde hvis du skulle være glemsom igen.
Prøv om tippet fra Kandu brugeren hcma virker: http://www.hcma.dk/tips1to10.htm#no5

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 08-12-08 00:35

Jeg har ofte brugt denne ophcrack (boot-cd)
Den virker i langt de fleste tilfælde:
http://ophcrack.sourceforge.net/

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 08-12-08 10:53

Her er der lidt om password recovery:
http://home.eunet.no/pnordahl/ntpasswd/

mvh klaudi

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-12-08 10:53

Citat
Hvordan kan man overhovedet "glemme" en kode man bruger jævnligt

Mine comp. logger da direkte på, og det er kun som administrator det er nøvendigt med password,
når der skal laves ændringer.

Kommentar
Fra : snaken

Dato : 08-12-08 13:59

har forsøgt med F8, men jeg får ikke muligheden for fejlsikret opstart. Windows bliver indlæst igen og igen. Jeg trykker F8 i sekunderne før windows indlæses.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-12-08 14:13

Du skal trykke mange gange på F8 for at ramme det rigtige tidspunkt

Kommentar
Fra : snaken

Dato : 08-12-08 14:17

o.v.n> har prøvet mange gange nu, men der kommer ingen reaktion. Har prøvet at ændre boot rækkefølgen så jeg kan få installeret windows igen, men pc`eren læser simpelthen ikke cd-rommen men bliver ved med at starte windows op.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 50 point
Dato : 08-12-08 14:39

Har du forsøgt med den CD som CarstenGP skriver om ? Har du noget gemt som du gerne vil redde før ny installation ? Vil du forsøge at få Windows til selv at starte i fejlsikret ? Det gør du ved at klikke på Start og på kør skriv: msconfig og tryk på Enter, klik på fanen Boot ini og sæt markering ved Safeboot, klik på Anvend og på Luk, genstart computeren og den starter selv i fejlsikret tilstand

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 08-12-08 15:32

Hva' nu hvis du prøver med F5, hvis jeg skal i fejlsikret er det F5 på min!

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 08-12-08 16:28

Snaken... prøv at poste modelnummeret på dit bundkort her i tråden.
Så kan vi nok finde ud af, hvordan vi får ændret boot-rækkefølgen.

Alternativ løsning er at pille kablet af harddisken imens den booter på cd'en.

Godkendelse af svar
Fra : snaken

Dato : 11-12-08 20:12

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-12-08 01:38

Selv tak, kom du ind på din Windows konto igen ?