/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
kan man skifte bundkortet
Fra : leifjskov
Vist : 658 gange
200 point
Dato : 02-12-08 18:41

hjælp--- ---er der nogen der har erfaring med at skifte bundkort i pc 'ern.
hvad sker der ,skal man have andet nyt ,
så som strømforsyning og linene.
jeg har nemlig et bundkort der kan være flere ram i og det mangler jeg håber nogen kan hjælpe

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 02-12-08 18:51

Selvfølgelig kan du skifte bundkort, det eneste du skal være opmærksom på er om der er IDE stik eller SATA stik. Hvis det er en lidt ældre PC du har er det nok IDE stik. Alle kortene på dit gamle bundkort kan også bruges på det nye.

Accepteret svar
Fra : granner01

Modtaget 210 point
Dato : 02-12-08 18:53

Og det kan strømforsyningen også, men vær opmærksom på RAM, så det er den samme type som stikket til dem.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-12-08 19:00

Bundkort (evt. med tilhørende processor)
Måske strømforsyning der kan klare det måske større forbrug.

Men:

1. Hvor hurtig er din comp Mhz
2. hvor mange ram har du nu
3. vilke programmer vil du køre

Kommentar
Fra : leifjskov

Dato : 02-12-08 19:15

min comp.har 601Mhz
320 MB ram.
programmerne er de helt adminelige.
men der er to hd´er,i

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 02-12-08 19:22

Hvis du bare skal have mere RAM er det da ikke nødvendigt med nyt bundkort !!

Det kan være Everst kan fortælle, hvad du har siddende allerede og hvilke muligheder der er for at udvide.
http://www.filehippo.com/download_everest_home/

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-12-08 19:23

Min bærbare feriecomputer har netop 600 Mhz og 396 Mb ram og en af harddiskene er på 12 GB

Den kører uden problemer XP
wireless (adapter)
Openoffice
fotoprogram
Microsoft Office
dreamweaver (hjemmeside program)
netradio
Og en del andre programmer

Godkendelse af svar
Fra : leifjskov

Dato : 02-12-08 21:47

Tak for svaret granner01.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 02-12-08 22:49

Selv tak og du kan bare skrive hvis du har brug for hjælp.