/ Forside/ Interesser / Dyr / Fugle / Spørgsmål
10  jakjoe 695
vagtler
Fra : naveren
Vist : 799 gange
37 point
Dato : 25-11-08 19:52

Har en god kammerat der er ny startet vagtel ejer.

Hvordan introduserer man en hane vagtel til to høner. har prøvet og han bliver hakket til han dør.

Accepteret svar
Fra : housegoat

Modtaget 47 point
Dato : 25-11-08 20:00

Hvor meget plads har de at gå på? - Hvad er det for nogle vagtler?

Normalt er der ingen problemer med 1 hane og 2 høner. Er du sikker på, det ikke er omvendt? - så der er 2 haner og 1 høne.

Generelt kan man sige at til 1 hane skal der være mindst 2 høner, men meget gerne flere, da det ellers kan gå meget hårdt ud over hønerne. Haner har det med at hoppe på hønerne mange, mange gange i løbet af en dag. - Derfor mange høner, så bliver der ikke slidt så meget på den enkelte.

Godkendelse af svar
Fra : naveren

Dato : 25-11-08 20:09

Tak for svaret housegoat.
Da det ikke er mine må jeg jo forhøre mig om han er sikker på, at det er høner han har.....