/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Julekalender på hjemmesiden
Fra : anetteogjesper
Vist : 689 gange
94 point
Dato : 20-11-08 14:53

Hej

Er der nogen der kender eller ved hvor man får en god julekalender til ens hjemmeside.
Den skal kunne åbne dagens låge og man skal tilmelde sig nyhedsbrevet eller lign. for at vinde dagens præmie.

Med venlig hilsen
Jesper

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-11-08 15:13
Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-11-08 15:48

Du finder et godt julebillede (baggrund)

Derefter lægger du 24 linkpunkter på dette

Hver link fører så til det du nu vil vise/gøre den pågældende dag...

Det kan du lave i alle desktopprogrammer bl.a. publisher.....

Kommentar
Fra : anetteogjesper

Dato : 20-11-08 15:56

Ville gerne have noget mere avanceret...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-11-08 15:59

Du bestemmer da selv hvor "avanceret" det skal være

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 94 point
Dato : 20-11-08 16:59

Hva' med et kalenderlys:
http://juletips.com/tip/kalenderlys_paa_skrivebord_eller_hjemmeside

Ja ja ved godt det ik' er nogen julekalender

mvh klaudi

Kommentar
Fra : anetteogjesper

Dato : 20-11-08 21:39

Hvor er det bare sødt

Kommentar
Fra : anetteogjesper

Dato : 20-11-08 21:50

Kan man måske lave link på datoen, så den man blev viderestillet ved tryk?

Kommentar
Fra : anetteogjesper

Dato : 20-11-08 22:03

Hvis jeg vælger at lave et billedkorts julekalender, hvordan låser jeg så de låger, der ikke er den aktuelle dato?

Kommentar
Fra : anetteogjesper

Dato : 24-11-08 23:30

Virkelig ingen der kan hjælpe?

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 25-11-08 01:09

Prøv og skriv julekalender i søgefeltet. Der har været skrevet meget om det her.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 25-11-08 01:10
Kommentar
Fra : anetteogjesper

Dato : 25-11-08 09:42

Ikke noget jeg har fundet brugbar.. Har også søgt på google og kandu

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-11-08 09:51

Har du overhovedet forsøgt de forslag der kommer

Et billede
24 tal på billedet
Hvert tal gives et link til det der nu skal ske

Voila - du har en julekalender

PS.

Hvert link kan låses til systemdatoen så det kun kan åbnes når de ting passer sammen....

men du kan jo ikke forhindre folk i at "snyde".....

Kommentar
Fra : anetteogjesper

Dato : 25-11-08 12:55

Jeg har fundet denne her, som har lidt af det jeg kan bruge:
http://www.wait-till-i.com/2005/11/16/a-free-christmas-calendar-in-php/

Men jeg ville gerne have det sådan, når jeg trykker på lågen stiller den videre til en side og det gør denne her ikke, den stiller om til et billede.

Hvordan ændrer jeg eventuelt dette, så hver dag stiller om til en bestemt side, men stadig bibeholder det at man ikke kan gå ind på en dato, der ikke har været?

I kan se den jeg har lagt op her..
http://www.jul.jesa-net.dk/index.php

Kommentar
Fra : anetteogjesper

Dato : 25-11-08 12:56

Og Refi Jo det er lige det jeg mangler, men jeg ved ikke hvordan jeg låser billederne, så de kun kan åbne en bestemt dato?

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 25-11-08 15:07

Når man har en rimelig professionel internetforretning - så kræver det også en rimelig professionel julekalender på sitet og jeg tror ikke du finder en på nettet der er gratis og opfylder kravene til en god kalender.

Og skal man ud og købe en sådan, så koste de kassen, jeg har fundet et par eksempler:
http://www.valtech.dk/etc/medialib/pdf/ebc/dk/online_julekalender.Par.91768.File.dat/Online%20julekalender%202008.pdf kr. 45.000

http://www.danskinternetselskab.dk/files/billeder/artikler/Julekalender_beskrivelse_2008.pdf kr. 30.000

http://www.onlinejulekalender.dk/side2573.html

Priserne her er ganske rimelige da jeg ved hvad der kræves for at udvikle en god julekalender i flash.

Du kunne jo også tænke i andre baner som f.eks. FIND DAGENS NISSE som så er placeret et eller andet sted på dit site, på den måde surfer kunderne rundt på alle dine sider for at finde nissen og når man sender svaret tilmelder man sig automatisk dit nyhedsbrev og deltager i dagens lodtrækning.

Se det som en ide - og ikke som et svar på dit spørgsmål.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-11-08 15:15

Citat
og når man sender svaret tilmelder man sig automatisk dit nyhedsbrev og deltager i dagens lodtrækning.

TVANG for folk til at "flygte"

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 25-11-08 15:52

anetteogjesper skriver
Citat
man skal tilmelde sig nyhedsbrevet eller lign. for at vinde dagens præmie.

Så forstår ikke refi hvorfor du først er faldet over det nu ?????

Nåh, nu var det også til spørgeren jeg skrev og ikke til de øvrige i tråden.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-11-08 15:57

My fault....

Men lagde først mærke til det da du pointerede det....

Kommentar
Fra : anetteogjesper

Dato : 25-11-08 16:57

Håber altså der er nogen der kan hjælpe mig med at låse lågerne...

Jeg har lavet julesiden
http://www.jul.jesa-net.dk/
Den er stadig under udbygning

Men problemerne er lige nu:
1. Når jeg går ind under julekalenderen:
http://www.jul.jesa-net.dk/jul.html
Vil jeg gerne have selve kalenderen åbner sig i et ny vindue (popup), men hvordan gøres det pænest?

2.Denæst ville jeg gerne have at, når man trykker på feks. låge et (Den eneste der virker endnu), så åbner siden sig i den originale side og lukker kalenderen automatisk, men kan man det?
Lige nu åbner siden sig i samme, men nu virker stylen ikke, hvorfor... har skrevet hele koden til placeringen af den.

3. Hvordan låser jeg lågerne, så de kun åbner dig på den rigtige dato?

Håber der er nogen der har overskud og kan hjælpe!

Kommentar
Fra : anetteogjesper

Dato : 25-11-08 21:22

Jeg får desværre ingen brugbare svar øv øv

Hvis bare jeg kunne få af vide hvordan jeg spærrede datoerne...

Kommentar
Fra : anetteogjesper

Dato : 25-11-08 22:09

Så lykkedes det selv, desværre fandt jeg ikke noget her...

Andre kan finde en genial julekalender her:
http://www.sean.co.uk/a/webdesign/javascript_advent_calendar/index.shtm

Godkendelse af svar
Fra : anetteogjesper

Dato : 25-11-08 22:09

Tak for svaret Klaudi.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 26-11-08 16:10

Velbekommen