/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
BEDSTE HUNDELEM ?????????
Fra : solling
Vist : 4183 gange
54 point
Dato : 18-11-08 20:38

jeg er ved at blive vanvittig at træk fra min billige hundelem fra harald nyborg og nu har jeg besluttet at det skal være slut Men det er ikke nemt at vælge og jeg syntes, mere eller mindre, at de fleste på nettet ligner nogle skrammel er der ikke nogen af jer der kan anbefale en hundelem som er både robust og vindtæt ???
på forhånd mange tak
mvh line

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 18-11-08 20:50
Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-11-08 20:58

et råd jeg engang fik og fulgte var at bygge et skur udenfor lemmen - med den lukkede side mod den retning hvor vinden oftest kom fra virker !

Kommentar
Fra : solling

Dato : 18-11-08 21:23

Det med at bygge en "læskærm" el lign foran har jeg også tænkt på, men jeg syntes bare ikke at det kan være rigtigt at man ikke kan få en lem der slutter tæt ???

svendgiversen: Tak for dine links... har allerede været alle steder incl tyskland... det jeg søger er mere nogle personlige erfaringer med de forskellige typer af hundelemme

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 18-11-08 22:00

Tænk på at det kan være teknisk vanskeligt at få den til at slutte tæt, især ved to-vejs hvis den skal ramme tætningslister på et bestemt sted fra begge sider.

Isch kan nizt speake deutch so much så jeg kan studere denne nærmere, men den har en magnetische lukkeanordning.
http://www.zooplus.de/shop/hunde/hundehuette_hundetuer/einbautueren/einbautueren/11455

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 18-11-08 22:06

Startede selv med den ”billige” Harald Nyborg model, mit problem var dog snarer at den larmede.
Da jeg ikke kunne finde mig i det længere blev den skiftet ud med et stykke tykt gummimåtte og det virker fint, nu skal det der til siges, at jeg har indlagt varme i mine hundes hus, samt en indvendig sluse, så hundene ikke ligger i træk, mine hunde er jagt hunde og opholder sig meget i hundegård.
Så derfor er det råd der er givet om, at bygge en udvendig sluse slet ikke så ringe endda.

Kommentar
Fra : solling

Dato : 18-11-08 22:12

ha ha luffe, nej tysk er hellet ikke min stærke side, men som sagt så vil jeg gerne høre fra nogen der har prøvet de forskellige modeller.... den du henviser til har jeg selv haft for flere år siden og den er desværre lige så dårlig som dem fra harald øv øv

bb1: det med måtten har jeg også selv vendt i hovedet, men jeg tror det bliver svært at lave så det ser ordentligt ud og også at få til at slutte ordentligt tæt... Det er jo ikke et hundehus jeg skal bruge det til, hvor jeg kan forestille mig at det nok kunne gå. men tak for dit input

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 18-11-08 23:12

Hvis det er en dør ind til huset forstår jeg godt, at mit forslag ikke du`er. Her må du nok tænke på en elektronisk låge. En sådan så jeg hos en af mine Norske venner, men han havde lavet den selv.
Jeg vil prøve at spørge ham om han gider at sende en tegning.
Går du ind på ww.bb-jagt.dk og tilmelder dig unde kontakt, så vil jeg sende dig tegningen, når jeg får den.

Kommentar
Fra : solling

Dato : 19-11-08 13:51

tusind tak bb1, men min tekniske snilde kan ligge på et meget lille sted...desværre. Det er rigtig sødt af dig, men jeg ved at det får jeg aldrig lavet, så jeg vil hellere spare dig ulejligheden, men igen mange tak for forslaget

Jeg har nu tjekket nogle udenlandske forums og det lader til at "PetSafe Extreme Weather Door large" er lige den jeg skal bruge. Nu er mit problem bare at jeg ikke kan finde nogen steder i usa der vil sende til danmark øv øv fandt den ellers på amazone.com til 63 usd + porto .... det er jo uhyggeligt billigt, men øv øv de sendte ikke til danmark. Så hvis der er nogen af jer der kender nogle dyreforretninger i usa der sender til dk, hører jeg MEGET GERNE fra jer

Accepteret svar
Fra : LuffeA

Modtaget 54 point
Dato : 19-11-08 20:20

Der er forhandlere både i Tyskland og England.
http://www.petsafe.net/international/?no_country=yes

Godkendelse af svar
Fra : solling

Dato : 14-02-09 09:46

Tak for svaret LuffeA.