/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
tastatour rejseselskab
Fra : biksemad
Vist : 1389 gange
40 point
Dato : 18-11-08 17:45

hej jeg er inde og kigge på rejser og har fundet www.tastatour.dk er der nogen der har erfaring med dette rejseselskab ?

Tastatour er faktisk rigtig billig på nogle rejsemål, men jeg kender intet til det og man vil jo gerne være sikker.

Jeg ville gerne køre en tur til Italien til sommer med min kone og vores to børn på 7 og 11 år indten ved Gardasøen eller Bibione eller Adriano.

det kan være i ferielejligheder mobil home med bad og bungalow med bad og køkkengrej det vigtigste er at det er et super sted for børn og ikke for dyrt nogle foreslag ?

jeg har fundet 2 værelses lejlighed valbella 35 m2 ved Bibione som man kan bestille i 14 dage for ca 8000 det er ok prismæssigt er der andre foreslag, hvis det skal være ferielejlighed 2 værelses ?

Lige et praktisk spørgsmål hvis man bestiller en rejse og man finder den billigere et andet sted og man kun har bestilt telefonmæssigt , og ikke har indbetalt noget som helst kan man så annulerer rejsen i princippet lade være med og betale noget det er jo typisk inde for 14 dage man skal betale et depositum ?

mvh ørn

Kommentar
Fra : ans

Dato : 18-11-08 17:56

Jeg kender ikke til Tastatour rejser, men dit andet spørgsmål, så kan du læse betingelserne her

Citat
Ved afbestilling af feriebolig gælder følgende regler: Forsikringspræmien er altid tabt. Ved afbestilling af et lejemål mere end 35 dage før lejemålets begyndelse tilbagebetaler Tastatour det indbetalte lejebeløb med fradrag af et gebyr på kr. 200,-.
Ved afbestilling mellem 35 og 21 dage før lejemålets begyndelse tilbagebetaler Tastatour 50% af lejebeløbet med et fradrag af et gebyr på kr. 200,-.
Ved afbestilling mellem 20 og 14 dage før lejemålets begyndelse tilbagebetaler Tastatour 25% af lejebeløbet med et fradrag af et gebyr på kr. 200,-.
Ved afbestilling mindre end 14 dage før lejemålets begyndelse er hele lejebeløbet tabt. Såfremt de officielle myndigheder inden for et tidsrum af 14 dage før lejemålets begyndelse fraråder at rejse til det land, område eller nærliggende område, hvori lejemålet skal foregå, vil hele det betalte lejebeløb blive tilbagebetalt. Dette gælder dog ikke, hvis lejer ved lejeaftalens indgåelse har haft kendskab til den begivenhed, som bevirker afbestillingen, eller begivenheden var almindelig kendt.

Citat
Gældende for hotelophold af mindre end 6 dages varighed. Ved afbestilling mere end 7 dage før opholdets begyndelse, tilbagebetales det erlagte lejebeløb med fradrag af et gebyr på kr. 200,-. Ved afbestilling mellem 7 og 2 dage før opholdets begyndelse betales et beløb svarende til prisen for første overnatning samt et gebyr på kr. 200,-. Ved afbestilling senere end 2 dage før ankomst eller ved udeblivelse er hele lejebeløbet tabt. Ved hotelophold af 6 dages varighed eller mere gælder samme afbestillingsregler som for feriebolig. Se venligst § 9.a.

http://www.tastatour.dk/betingelser.htm

Kommentar
Fra : biksemad

Dato : 18-11-08 18:07

nu har jeg ikke bestilt ved Tastatour endnu men jeg mener da at man bare kan lade være med og betale noget som helst, hvad vil de gøre ved det man bekræfter først når man har betalt et depositum og jeg har ikke betalt noget som helst ?

mvh Ørn

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 18-11-08 18:24

Jeg kender ikke det rejsebureau, men hold dig langt væk fra de billige rejsebureauer.
De krakker normalt en efter en. Der er en grund til at de er billige. Inden de går på "røven" sænker de priserne (Sterling er det sidste eksempel).
Når du kører selv, vil jeg anbefale dig selv at bestille en hytte. Jeg har altid selv bestilt diverse værelser, når jeg kører på ferie. Jeg har ikke noget tillid til rejsebureauer.

hawaii7

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 50 point
Dato : 18-11-08 18:35

Jeg ville heller ikke rejse med et "ukendt" selskab

Jeg ville hellere køre selv, det er også rart når i når feriemålet, at i har jeres egen bil at køre rundt i.

Prøv at kikke på dette link http://www.friferie.dk/ og se hvad der er af muligheder, og kontakt så ejeren direkte--- det er også langt billigere, da fri ferie, jo også skal tjene..

Vedr. dit spørgsmål på DCU, så skal du nok oppe den lidt, så flere ser det (men Italien er dyr)

Kommentar
Fra : biksemad

Dato : 18-11-08 19:24

ja men jeg vil også køre selv skal bare have en 2 værelses lejlighed eller bungalow eller mobilhome hvor alt er i og bad, hvor vil du da anbefale og køre hen når du skriver at Italien er dyr, hvad er din favorit, nu har jeg to børn med på 11 og 7 så der skal jo være en del for dem ?

mvh Biks

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-11-08 19:28

Citat
men jeg mener da at man bare kan lade være med og betale noget som helst

Selvfølgelig kan du det - men der er sandelig heller ikke noget reserveret FØR DE har modtaget pengene....

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-11-08 21:40

Citat
hvor vil du da anbefale og køre hen når du skriver at Italien er dyr

Jeg har ikke selv været i Ungarn - endnu-

Rigtigt mange taler rosende om Balaton, så det ville jeg overveje hvis jeg var jer, der er priserne
rimelige endnu

http://www.google.dk/search?hl=da&q=balaton&meta=

Kommentar
Fra : sidevogn

Dato : 19-11-08 11:40

Hej jeg har familie og venner der flere gange har kørt til baletonsøen. det har altid været fint at være der, også for børnene

Godkendelse af svar
Fra : biksemad

Dato : 19-11-08 18:10

Tak for svaret Nordsted1.