/ Forside/ Teknologi / Hardware / Server / Spørgsmål
10  Uffe29 470
Win2000 server
Fra : plys
Vist : 594 gange
400 point
Dato : 21-03-03 08:35

Hej

Findes der en god vejledning på Dansk omkring hvordan jeg deler Båndbredden til mine 2 Computere fra min server??
Har tænkt mig at køre molevitten over 2 netkort.
Den oplysning jeg søger er hvordan Win2000 server udgaven skal konfigureres.
Ser gerne svaret skåret ud i pap, da jeg er helt grøn på serverområdet.

Hilsen
Plys

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 21-03-03 15:26

Hvad angår server styring og netværk, så vil jeg på det kraftigste råde dig til at opgradere til WinXP, da disse funktioner virkeligt er afpudset i denne version... sammenlignet med Win2000. Hjælpefunktioner mv. gør det til 'easy to handle' selv for os 'grønne'

Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 21-03-03 17:00

Du kan finde en rigtig god dansksproget vejledning her:
http://webguider.dk/w2kserver.asp

Kommentar
Fra : EazyOne

Dato : 21-03-03 18:04

Rellom> Havde jeg mulighed for det, havde jeg sq givet dig alle mine pts..
Det er jo en GENIAL guide!!!!!. **EazyOne går i krig med at finpudse sin server, egen klient, ungernes, og konens klient**

/EazyOne

Kommentar
Fra : plys

Dato : 21-03-03 19:30

Rellom >> Supergod Guide Du går ikke pointløs herfra
MEN----den guide henviser desværre ikke til hvordan man kan opdele Båndbredden så -feks. min søn der spiller CS ikke bliver berørt af min Hjemmeside trafik med en del Downloads.
HJÆLP,---nogle der ved hvordan man gør ????

Hilsener
plys

Kommentar
Fra : h_blunck

Dato : 21-03-03 19:40

Er det ikke noget din router kan fordele???

Ellers sæt en switch imellem router og computer, og sæt din søns computer til switchen, så håndteres dette automatisk. Ingen grund til opsætning for det.

Henrik, Slagelse

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 21-03-03 19:57

i win 2000 kan du dele forbindelsen, men ikke fordele den.
Den eneste software-løsning jeg kan huske er ISA-server hvilket er utroligt dyr. En anden løsning kunne være en router, men det kræver noget økonomisk, men også programerings-mæssigt.

Jeg har tidligere set noget andet software på kandu.dk, og til trods for at jeg har været fast gæst på kandu.dk og eksperten har jeg kun hørt om noget andet software 1 gang

Men jeg skal prøve at lede efter jeg har set nogen nyheder

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 21-03-03 20:58

Hvis du ikke får svar her, har du mulighed for at stille spørgsmålet hos webguider.dk:
http://webguider.dk/kontakt.asp

Accepteret svar
Fra : Uffe29

Modtaget 400 point
Dato : 21-03-03 22:59

Det var en større opgave, men der findes lidt forskelige løsninger.

1) http://www.linuxplanet.dk/article/articleview/158/1/3/ Det eneste du behøver, er at tage en gammel computer installere perl og hente scriptet, pakke det ud og følge syntax, og så kan du ovenikøbet styre båndbredden på flere services...

2) http://www.pandhsoftware.com/products.html ser kanongodt ud, men er temmelig dyr $2995.00

3) Du kan også lave noget QoS på den gateway du benytter. Hvis ikke din gateway understøtter det, må du sætte en server op til at klare jobbet. Du kan finde lidt info om Quality of Service her bla.: http://www.whipper.uwc.ac.za/~vnaidoo/technology%20summaries/QoS.pdf
http://www.google.com/search?q=quality+of+service

Det kræver selvfølgelig at du er interesseret i at sætte dig ned og læse lidt om tingene for at forstå det og derefter bruger en masse timer på at få lavet det. Patience is a bliss :)

4) Og så er der ISA-serveren som tidligere nævnt, men jeg mener den koster over 50.000

5) En router der har bandwidth management

6) Alternativt så prøv og kigge på www.smoothwall.org og se om den understøtter det. Gør den det skal du bare ud og have fat i en ældre computer og så smide det ind på den og så har du en router der understøtter bandwidth management. og så er programmet (styresystemmet) gratis

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 28-03-03 23:36

Hej igen plys
Har du fået kigget på det

Godkendelse af svar
Fra : plys

Dato : 29-03-03 14:04

Tak for svaret Uffe29.

Jeg ville gerne ha`givet Relleom 200 af de 400 point,--vil du ikke sende dem videre

Mvh
plys

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 29-03-03 14:19

Det var så lidt

Det er hermed gjort http://www.kandu.dk/dk/spg/13210

Kommentar
Fra : perschulze

Dato : 28-12-03 13:03

Lige til information.

Hjemmesiden webguider.dk hedder nu www.serverguider.dk
Windows 2000 server seriens guider kan ses på:
http://www.serverguider.dk/Artikler.aspx?sidenr=2&search=(w2ks

Information omkring deling af en bredbåndsforbindelse kan ses her:
http://www.serverguider.dk/VisArtikel.aspx?id=138

Med venlige hilsner
Per Schulze