/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Focus Stationcar Privat Pris
Fra : svendgiversen
Vist : 489 gange
181 point
Dato : 04-11-08 19:36

Jeg har lige haft min Ford Focus Stationcar 1.6 fra November 2000 til syn:
Den blev godkendt uden problemer...

Den har også fået alle de obligatoriske service eftersyn for hver 20.000 km,
og sidste år fik den 6 nye døre, incl. bagklap og kølerfront, skiftet på garantien...

Da jeg kan overtage min brors bil billigt til nytår, overvejer jeg at sælge den?
Den er flaske grøn, har kørt 141000 km og er som sagt velholdt...

Jeg skal så ikke skal have en ny bil i bytte, og frygter jeg får for lidt for den hos min Ford forhandler.

Hvis jeg nu i stedet prøver at sælge den privat...
Hvordan gør jeg så bedst det?
Og hvad skal jeg forlange for den??

Desværre må jeg må jo ikke tilbyde den her i kandu...

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 04-11-08 20:02

http://www.bilbasen.dk/

http://www.biltorvet.dk/biler.aspx

Ovenstående to sider er gode sider,henholdsvis til at finde prisen på din egen bil, og til at oprette en salgsannonce.
Men desværre, tror jeg ikke der er meget handel med brugte biler i denne tid, - det må jo så komme an på en prøve, man kunne være heldig at en lige kunne bruge din bil.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 04-11-08 21:50

Du skal sefølgeli sælge den privat. Det vil du tjene mest på.Bilforhandleren skal give garanti og det koster.
alimak

Accepteret svar
Fra : EA_HS

Modtaget 181 point
Dato : 05-11-08 06:03

En tilsvarende bil står rundt omkring til UDSALGSPRISER mellem 55 og 75000 kr.
hos private,..der er dog INGEN garanti for at de bliver solgt, til disse priser, !

det afhænger i høj grad af en vis portion ”held”,.. årstiden, osv.
der er ikke længe til vi går ind i 2009,…!!!
så er bilen ”pludselig” 1 år ældre,… og mindre værd / svære at sælge,

hvilken pris, din bil kan sælges til,.. inden for en overskuelig fremtid,
er der ingen der med sikkerhed kan sige,
men du kan få en hurtig, seriøs og ikke mindst GRATIS vurdering af bilen,
ved at sætte den til salg på QXL auktioner,.. det er nemt, og du hæfter ikke for noget,
og du skal ikke undvære bilen,
HUSK at sætte en absolut MINDSTEPRIS, dvs. den absolut billigste pris du vil sælge den til,

Du kan roligt regne med at bilen bliver budt op i den pris den er værd,.. (i en hurtig handel),
(på nuværende tidspunkt),.. prisen stiger ”normalt” omkring påske,.. men i disse tider, er der ikke meget der er ”normalt”,…

måske bliver bilen solgt, (afh af mindsteprisen), og du kan koncentrere dig om at finde / købe
en nye bil,... billigst muligt,
en ny bil kan for det meste købes med et ”utroligt” stort afslag i prisen (15 – 30.000 kr.)
er ikke unormalt,… fordi du IKKE skal give den gamle i bytte,

det kræver blot 5 – 10 tlf. opringninger,.. (landet rundt) og måske skal du hente bilen i en anden by, men det er ”alle pengene værd”

jeg har selv gjort det flere gange,… + venner / familie, osv.

PS… husk se efter at den ”NYE” bil ikke er flere år gammel,.. sker tit,
vist for nylig i forbrugerprogrammet ”BASTA” (TV2) :

http://programmer.tv2.dk/basta/article.php/id-16800166.html

som bekendt skal der min. 2 til at handle bil,
du kan muligvis opnå en højere pris, end på QXL,..
f.eks. :
http://www.bilbasen.dk/
http://www.biltorvet.dk/biler.aspx
http://www.dba.dk
http://www.guloggratis.dk/ ,... “papkassen” osv.

men det kan ta’ lang tid,… rigtig lang tid,.. uger, måneder, ….. måske år,
og det er ”træls”,.. rigtig ”træls”,
men hvis du er tålmodig,.. eller tør løbe risikoen,.. sååå

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 05-11-08 10:29

Tak for svaret EA_HS.