/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Religion / Spørgsmål
10  molokyle 587
Er dette ikke bare humor
Fra : ram2
Vist : 606 gange
250 point
Dato : 20-03-03 00:40

Er det tilladt at tage sig en mega griner??????????

[citat]
Kære alle

Jeg har netop modtaget denne mail, og sender den videre til jer.
Kærlig hilsen Dyveke

Ved et bede møde, hvor der blev bedt for hændelser i verden, fortalte en
bedeforkæmper, at Jesus havde vækket ham midt om natten og sagt til ham, at
hvis en million mennesker ville bede for, at Saddam Hussein trak sig tilbage
som præsident, kunne vi undgå krig. Vi, der var til stede ved mødet,
forpligtede os til at kontakte 10 troende og anmode dem om at bede for
dette, samt om at de henvender sig til yderligere 10 troende, og anmoder dem
om at bede.

Lad endelig dette gå videre og ved Guds nåde kan vi undgå en konflikt.

--
Med kærlig hilsen fra Børge.
http://www.nydheder.subnet.dk/ min hjemmeside[/code]

Ram2

Kommentar
Fra : mblm

Dato : 20-03-03 00:58

Permission granted soldier!

Anywayz: Jeg har overvejet at skrive den næste bog om præsident Bush - forhåbenligt bliver titlen noget a la: Thins to do in Texas when you're dead...

-/-
The Unseen

Kommentar
Fra : mblm

Dato : 20-03-03 00:59

Hmmm "g" virker vist ikke så godt på mit keyboard mere

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 20-03-03 02:28

Hej Ram2

Jeg er sikker på, det er alvorligt ment.
Nogle tror på WindowsXP - og andre tror på Jesus.
Virkeligheden er heldigvis mangfoldig.

De bedste hilsner
Rellom

Kommentar
Fra : DK93

Dato : 20-03-03 09:34

Uden iøvrigt at kommentere citatet og inden du griner dig ihjel, vil jeg gerne spørge dig om flg.:

1) Hvad har du lige gjort for at forsøge at stoppe krigen?
2) Hvad er din holdning til USA's invasion i Irak?
3) Et hypotetisk spørgsmål - javist - men hvad hvis du havde kære i Irak, som ikke kunne nå
at komme i sikkerhed, ville du ikke bekymre dig for dem?
4) Eller er du et menneske som bare står på sidelinien og råber og skriger eller griner og iøvrigt
ikke rører en finger.

Selv om jeg er ret ny på Kandu, har jeg læst lidt af dine indlæg.
Jeg kunne i den forbindelse godt tænke mig at spørge dig: Hvem er du, siden du mener du er i din gode ret til at svine alle mulige mennesker til?

De skide point man åbenbart går så højt op i på Kandu, kan åbenbart få visse personer til at slikke dig i røven, for at få fat i dem fra dig.

Kan du have en god dag. Solen skinner, livet er dejligt og som Rellom skriver "Virkeligheden er heldigvis mangfoldig."

Kommentar
Fra : Bofh

Dato : 20-03-03 09:58

Har du slet ikke fattet, at indlægget intet har med krigen at gøre, men derimod om, hvor latterlig religion er.

/Thomas

Kommentar
Fra : mblm

Dato : 20-03-03 10:00

> DK93

Klap lige hesten kammerat! Det tragisk-komiske ved situation er vel at præsident Bush sender amerikanske soldater i krig med proklamation om at "Gud er med Amerika", samtidigt siger Sadam Hussein at de vil vinde "om Gud vil" - godt nok er der tale om to forskellige guder, men alligevel. Det er i princippet for latterligt at man forsøger at standse en krig ved at bede til den samme gud som dem der går i krig beder til. Det er jo blot at understrege religions rolle som middel til at opnå præcis hvad man vil samtidigt med at man proklamerer at man udfører guds vilje.

Og selvom jeg ikke er ram2 vil jeg da gerne svare på dine spørgsmål:

1) Jeg har ikke gjort noget særligt endnu - jeg regner dog med at troppe op på Rådhuspladsen kl. 20:00 i aften. Derudover mener jeg ikke at man som enkelt person kan gøre noget for at stoppe en krig som en krigsliderlig drengerøv som Bush har besluttet sig for siden angrebet på World Trade Center. Det eneste man kan gøre er at markere sin utilfredshed med Amerikas arrogante og fornærmende måde at optræde på.

2) USA's invasion i Iraq er et skændsel mod verdenssamfundet. Amerikanerne var dem der startede initiativerne med at opnå en fælles verdensomspændende institution: Folkeforbundet der efter 2. verdenskrig blev til FN. Så længe det tjente amerikanske interesser var det FN-sporet som amerikanerne ville gå. Det har dog tydeligt vist sig, at efter FN's andre medlemmer er diamentralt uenige med USA - hævder USA at FN er svækket og proklamerer at de vil gå alene.

3) Jo! Jeg har nære venner der har familie i Baghdad såeh....

4) Eftersom jeg er modstander af krig generelt foretrækker jeg ærlig talt at stå på sidelinjen - glem ikke at det som regel er dem der holder sig ude af kampen som kan overskue spillet.

Og du har så evigt ret i din afsluttende bemærkning: Solen skinner, livet ER dejligt og virkeligheden er heldigvis mangfoldig (tror Rellom har leveret en tastaturfænger der!). Men husk på: Mangfoldighed betyder også at folk er uenige med dig - om du så vælger at grine af dem (som ram2 gør af e-mailen om be-for-at-stoppe-krig) eller hvad vil jeg være op til dig, men lad lige være med at hælde maling ud over vores regeringsoverhoveder - selvom de er latterlige og tager forkerte beslutninger: Så er man blot endnu mere latterlig, hvis man tror man kan rette fejl med fejl (eller rød maling!).

Mvh.
The Unseen

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 20-03-03 10:04

Svar til DK93.
Sp. 1: Intet
Sp. 2: Det er OK
Sp. 3: Jo
Sp. 4: Nogen gange

Svar til Bofh.
Nåeee - På den måde

Kommentar
Fra : mblm

Dato : 20-03-03 10:08

> Bofh

Hvad er dog det for noget ignorant lort at skrive??? DK93 fatter ganske vist ikke det ikke i udgangspunktet har noget med krigen at gøre, men det er da dig der er latterlig når du kan skrive som du gør. Religion er ikke latterligt - sjovt nok har religion eksisteret så længe der har eksisteret kultur, men det behøver jo heller ikke at være en af dine stærke sider. Religion er ikke latterligt fordi dem der dyrker det er latterlige - i så fald ville Kandu.dk pt. være blevet ekstremt latterligt da "Thomas" meldte sig med sin kommentar. Tag dog for helvede at tænk dybere over tingene - du repræsenterer flertallet i den vestlige verden - så du har det sikkert glimrende med at undlade at tænke over andet end hvad der er på tilbud i NETTO i næste uge. Det er så også fint, hvis det er tilfældet - men så kan du da for helvede lade være med at ytre dig om sådanne emner.

Ram2 er ikke den store tilhænger af religion, men der er forskel på om man mener "at religion er opium for folket" eller "at religion er latterligt".

Men undskyld hvis jeg overreagerer, en 12-årig har vel ikke nået at tænke dybere over andet end den næste pakke legoklodser som han ønsker sig til jul! (Nårh nej - jul er jo også latterligt: Deri er jeg da enig

The Unseen

Kommentar
Fra : Bofh

Dato : 20-03-03 11:07

Jeg mener nu stadigvæk, at religion er verdens mest udbredte form for sindsyge.

/Thomas

Kommentar
Fra : DK93

Dato : 20-03-03 12:12

Til ram2 og mblm, vi kan vel i det mindste blive enige om at krig er noget lort, men at det i yderste konsekvens kan være nødvendig. jeg er da f.eks. glad for at USA blandede sig under 2. Verdenskrig, og hjalp Europa med at knuse Hitler. Forskellen mellem Saddam Hussein og Hitler vist ikke særlig stor.
Saddam Hussein har uden at blinke begået folkemord på den mest bestialske måde på 180.000 kurdere, bl.a. nogle af vores venner.............

Der kan vel heller ikke være megen uenighed om, at Saddam Hussein er en infam, kynisk diktator, som ikke kan fjernes hurtigt nok. Jeg kan ikke helt gennemskue USA's hensigt med krigen. Det vi hører, lyder jo "rigtigt" nok: Et frit demokratisk Irak, som med hjælp fra omverdenen kan komme på fode igen.

M.h.t. til det du griner så meget af ram2 så skal jeg ikke kunne udtale mig om, om Bush's Gud er den samme, som i dit citat. Der er jo mange der kaldes "Gud" verden over. Under alle omstændigheder gør disse mennesker du citerer og er ved at dø af grin over, trods alt noget, i modsætning til visse andre.
Hvad galt eller grinagtigt er der i, at en gruppe mennesker ønsker at Saddam Hussein går i eksil, hvilket selvfølgelig kan siges at være et naivt håb, så den civile, uskyldige irakiske befolkning kunne slippe for disse blodsudgydelser?
Jeg er ked af at sige det, men du har en temmelig usympatisk måde at bringe dig selv i fokus på, på bekostning af andre. Er det tonen her på Kandu??

dk93

Kommentar
Fra : mblm

Dato : 20-03-03 14:32

> DK93

Jeg understreger lige igen, at jeg ikke er ram2 - men jeg må vel godt sige min mening alligevel - ikke?

Vi kan sagtens blive enige om at krig er noget lort, men at det i den yderste konsekvens kan være nødvendigt... Problemet i den pågående debat er at det ikke ser ud til at være nødvendigt!!! Hvorfor skal Sadam Hussein fjernes nu? Han har leget kis-puds med FN og USA i over 12 år - hvorfor skal det ske lige nu??? Det er måske fordi USA ikke ville kunne gøre det de gør nu, hvis ikke de kunne dække deres egentlige hensigter (sikring af oliekilder og destabilisering af Mellemøsten) under deres krig mod teorisme. Bush bliver nødt til at gøre noget nu - for ikke at effekten af 9/11 har fortaget sig - og der er flere grunde....

Og mht. det du skriver:
"Er det tonen her på Kandu??"
Så er det desværre ved at være tonen - specielt fordi folk som "Bofh" smider ligegyldige kommentarer i hovedet på folk uden interesse i at uddybe, debattere eller på nogen måde indgå i en dialog. Og når det ikke længere er dialogen der er formålet - så er Kandu.dk ligegyldig og uinteressant. Du bidrager jo også selv til tonen ved blot at kaste dig ind i en debat og svine folk til - hvis du ikke bryder dig om folks tone eller måde at kommunikere på så må du jo lade være med at besvare eller læse deres indlæg. Personligt synes jeg også af og til at ram2 slynger noget forbandet lort ud (hvem gør ikke det?), men man kan sgu' da altid diskutere med ham...

The Unseen
-/-

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 20-03-03 16:48

Kære DK93.
Du fik åbenbart noget galt i halsen fra første færd.
Det der varårsag til at jeg ikke kunne styre mine smilebånd var:

[citat]
Ved et bede møde, hvor der blev bedt for hændelser i verden, fortalte en
bedeforkæmper, at Jesus havde vækket ham midt om natten og sagt til ham, at
hvis en million mennesker ville bede for, at Saddam Hussein trak sig tilbage
som præsident, kunne vi undgå krig.[/code]

Alene udtrykket "bedeforkæmper" er et skønt ord - så fyldt med saft og kraft.
Og så denne Jesus - den skælm - Tænk at gå rundt og vække folk midt om natten, og så lige vælge tallet 1 million. Han er sgu da morsom

Tænk hvis han havde sagt
1 milliontrehundredesyvogfyrretusindesekshundredeniogtredive?? Så havde bedeforkæmperne ikke kunnet huske tallet, og så var det ikke blevet til noget, med at Hussein havde trukket sig tilbage. Godt han sagde 1 million.

Med hensyn til krigen, var det ikke det jeg ville drøfte i dette indlæg.

Og lige til mblm - Jeg slynger aldeles ikke noget forbandet lort ud - Bare lige du ved det!!!!!!!!

Mvh
Ram2

Kommentar
Fra : mblm

Dato : 20-03-03 17:01

> Ram2

Nåeh det gør du ikke :)) :)) :))

Kommentar
Fra : DK93

Dato : 21-03-03 00:14

Hej ram2.
>>>Med hensyn til krigen, var det ikke det jeg ville drøfte i dette indlæg.<<<
Når du rabler "sjove" kommentarer af, over et citat, som indeholder noget om mennesker, som udelukkende har som mål at standse krigen, så må du vel forvente at indlæggende også handler der om. Disse mennesker, så kan vi mene hvad vi vil, de GØR trods alt noget.
Hvad med at fortælle noget sjovt om dig selv istedet for om andre? Nåh nej, det er nok for meget at forlange....

mblm, jeg forveksler ikke dig med ram2, selv om det godt kunne virke som du er hans duksedreng. Knap har du skrevet at ram2 lukker lort ud, før du tager hans irettesættelse til efterretning. OK det fandt jeg så ud af hvorfor. Det er bare at kigge på din fine 1. plads og så se hvordan den er fremkommet.

Nå, nok om det, Det er ikke i denne tråd man bliver beriget med værdifulde guldkorn. Adios "Dupont & Dupont. Lillemor venter med længsel i dobbeltsengen.
mh
dk93

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 21-03-03 01:25

Hej DK93.
DU er bare så knivskarp - dig er der sgu ingen der kan narre.

Jeg er i øvrigt sikker på, at "Kandu's" medlemmer er umådelig glade for at høre om din kommende kopulation - Hvad skulle de dog gøre uden denne insider viden?

Kommentar
Fra : mblm

Dato : 21-03-03 07:13

>dk93

Hvordan er det lige at du mener jeg tager ram2's irettesættelse til efterretning??? Ved at grine af hans benægtende kommentar??? Jeg tror måske du skal til at læse indenad - og mht. min førsteplads så er det ganske rigtigt at det skyldes ram2's pointspredning, men det skyldes 2. pladsen f.eks. også - så hvad om du lige vejrede stemningen en smule inden du begyndte at lukke lort ud.

I øvrigt kan du have mange timers spændende læsning i at granske tidligere indlæg fra diverse personer igennem, men det er ikke mere konstruktivt end ram2's første indlæg, men det er da i det mindste en smule morsomt i modsætning til dit.

Hvorfor din lillemor venter med længsel må være en evig gåde, medmindre du er bedre i sengen end du er på tastaturet (hvilket jeg inderligt håber for din lillemor!)....

Hyggehejse - og nu gider jeg sgu' ikke bruge mere krudt på dig....

The Unseen
-/-

Kommentar
Fra : DK93

Dato : 21-03-03 09:56

>>>Personligt synes jeg også af og til at ram2 slynger noget forbandet lort ....<<<
>>>Og lige til mblm - Jeg slynger aldeles ikke noget forbandet lort ud - Bare lige du ved det!!!!!!!!<<<
>>>Nåeh det gør du ikke :)) :)) :))<<<

mblm, det var da dejligt. Dit "krudt" er også lige så vådt som det snot du lukker ud. Rolig nu dengse. Jeg har skam ikke ondt i røven af din 1. plads. Det var bare en konklussion. Du skal sikkert nok få dine point fra din plapreven ram2.

Ha' en fin solskinsdag
dk93

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 21-03-03 10:12

[citat]
Er det tilladt at tage sig en mega griner??????????
[/code]

Svaret må vel så være nej!

Kommentar
Fra : DK93

Dato : 21-03-03 12:13

Hej gutter!
Først en uforbeholden undskyldning til ram2. Du er simpelthen hævet flere klasser over mig,
hvad angår intelligens og dermed kvaliteten af humor. Ja, jeg måtte mindsandten bruge en livline på dit sidste indlæg >>>...kommende kopulation...<<<
Jeg ringede til en ven (jo, jeg har faktisk et par stykker eller tre) The results:

Kopulation (Latin): Samleje; befrugtningsprocessen hos dyr og planter, dvs. sammensmeltning af to celler, der kan være ens, eller af forskellig størrelse og køn (æg- og sædceller). Endvidere podning, hvor podekvisten har samme tykkelse som podestammen og anbringes i forlængelse af den langs et skråsnit.

"Samleje" - næh det holder jeg nok for mig selv, hvordan vi udøver slige ting.
"Podning" - ok det var måske sporet. Noget med som ny bruger, at blive optaget/podet på Kandu-stammen. Nuvel, jeg gik så ud i vores solbeskinnede have (der får jeg tit de mærkeligste ideer ude). Pludselig gik en prås op for mig, ude midt i jordbærbedet blandt tidsler og andet ukrudt, jeg er simpelthen for dum til at fatte din humor. På det plan kan jeg ikke være med. Det strejfede mig også, at jeg nok ikke selv havde humor, selv om jeg har ord for at være humoristisk. Jeg giver op.

Åh nej, jeg har da mulighed for at spørge publikum. Det vil jeg gøre. Måske kan en eller anden komme med en for mig forståelig udlægning af ordet "Kopulation". Jeg vil nødig bruge 50/50 endnu.

Til I andre. Grin alt det I kan. Latter siges at være sundt.

Fortsat god dag

dk93

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 21-03-03 15:19

Hej Ram2

Helt ærligt, vis nu, der er lidt gods i dig.
DK93 har virkelig givet dig kam til dit hår - og i disse tider
kan man aldrig være velfriseret nok.
Så jeg synes, du skulle godkende en af hans kommentarer som svar.
Den sædvanlige mani med at oprette et debatspørgsmål, og så tildele pointene
til et aftryk af sin egen mening - ja, det er altså bare for svagt!!!

De bedste hilsner
Rellom

Kommentar
Fra : mblm

Dato : 21-03-03 15:27

> Ram2

Jeg bakker 100% op om Rellom, dk93 kæmper for sagen - selvom han tydeligvis ikke fatter hentydningen til at "lillemor venter med længsel" kunne tolkes i retningen af "kopulation/samleje nært forestående". Af en eller anden grund ser det åbenbart ud som om jeg altid bakker op omkring dig og er enig med dig, hvilket jeg desværre må konstatere kun dig og jeg selv er klar over ikke er tilfældet. Og specielt ikke hvad religion angår (du: erklæret ateist jeg: respektfuld tvivler). Nu er det jo heller ikke sådan at point betyder alverden (bortset fra når det gælder om at overhale summer!!!) og dk93 har da fortjent lidt godter at starte på Kandu.dk med.

>DK93

Det siger lidt om dine evner at du må kontakte en ven for at finde en definition på ordet "kopulation" - hvem har ikke en fremmedordbog eller i det mindste evner til at søge orddefinitioner via google??? Hvis man ikke har en ordbog - er man nok heller ikke blandt de skarpeste knive i verdens skuffer (medmindre man ikke behøver en!). Og du må meget undskylde hvis dette minder om et forsvar af ram2 - endnu engang - men jeg kan vel godt tillade mig at have samme holdning om det åbenlyse: Du er lam i roen.

-/-
The Unseen

Kommentar
Fra : DK93

Dato : 21-03-03 18:06

mblm, lige så svært jeg har ved at forstå ram2's humor, ligeså svært har du åbenbart ved at forstå min. Vores humor ligger simpelthen placeret i to forskellige verdendele. At du synes jeg er "lam i roen" tager jeg som en kompliment. Ak, her sad jeg i middags og prøvede at lave et sjovt indlæg og så blive misforstået så grueligt, hulk, hulk. Op med humøret mblm.

Good evening, ladys and gentleman. (Ups, bare nu der er sådan nogle tilstede, nåh pyt)
dk93

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 21-03-03 18:58

Virkelig åndeligt berigende diskussion, præget af vægtige argumenter og dybtgående tankearbejde.

Mere af den slags, så vil Kandu blive den foretrukne kilde til visionær indsigt på ethvert universitet
med respekt for sig selv.

Kommentar
Fra : mblm

Dato : 21-03-03 22:45

> Rellom

Ja ikke - hehehe Jeg finder også denne diskussion meget relevant og dybdegående, men anywayz - jeg tror ikke spørgsmålet lagde op til andet end ordgejl - og det kan da også være ganske morsomt fra tid til anden.

> Dk93

Næste gang du kommer forbi en "ordbog" så prøv at slå ordet ironi op - jeg kan forstå du har set hvad sarkasme betyder, men når de kombineres taber du åbenbart tråden. Hvad der skulle være morsomt i det indlæg du refererer til kan jeg ikke helt forstå - så jeg må blot give dig ret i at vores humor på dette felt er afskyeligt langt fra hinanden.

Jeg synes (som Rellom) at du har fortjent pointene - alene af den grund at det er herligt med lidt kvalificeret (hmmm - jeg tænkte MEGET før jeg skrev det ord...!) modstand og ordomslygning.

Jeg ser frem til en række lidt mere seriøst funderede diskussioner med dig i fremtiden

> Ram2

Lukker du ikke denne tråd og giver DK93 point??? Der kommer alligevel ikke andet end flere indholdsløse kommentarer i denne tråd. Anywayz regner jeg med at dette var dig bekendt da du oprettede spørgsmålet, men alligevel...

The Unseen
-/-

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 21-03-03 22:59

Hi hi hi - Hold da fast hvor jeg morer mig.

Selvfølgelig skal DK93 da ha' de famøse point, men jeg havde sat mig for, at jeg ville af med 250, så jeg forhøjer lige.

Og så er det tid til en afsluttende replik, inden jeg skal ud og finde en "bønneforkæmper". Jeg MÅ se hvordan sådan en kamel ser ud - Hvem byder.

Ram2

Accepteret svar
Fra : DK93

Modtaget 250 point
Dato : 21-03-03 23:29

ram2 please giv ikke mig point. Op i rønnebærtræet med dem, eller giv dem til mblm. Hvis du alligevel giver mig dem, forærer jeg dem øjeblikkelig væk. De lugter

nat nat drenge
dk93

Godkendelse af svar
Fra : ram2

Dato : 21-03-03 23:40

Den går ikke DK93 - Jeg er nådesløs

Ram2

Kommentar
Fra : nocom

Dato : 22-03-03 11:35

Dette var dog den værste gang ævl at lukke ud på denne site! Meget har man hørt men dette! ram2 og Thomas, styr lige jeres religionshad og åben øjnene!!!
Nocom

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 22-03-03 16:34

Hovsa nocom - hvem har vækket dig?

Bemærk venligst, at der er ikke tale om religionshad, men dyb undren!!!