/ Forside/ Karriere / Job / Andet job / Spørgsmål
10  jakjoe 380
Vaske trapper i opgang
Fra : Nanabn
Vist : 1701 gange
50 point
Dato : 30-10-08 14:29

I dag ringede jeg til mit boligselskab og spurgte, om de havde nogen, der kommer og vasker trapper i min opgang (de trænger!!!!), men det var der ikke...

Så spurgte jeg, om det var noget, jeg kunne gøre 1 gang om måneden og derved tjene lidt som supplement til min SU, og det var de ikke afvisende overfor.

Jeg fik at vide, at jeg kune ringe tilbage til dem, når jeg havde fundet ud af, hvad jeg vil have for at vaske trapper 1 gang om måneden.

Derfor spørger jeg nu, om I har nogen idé om, hvad jeg kan tillade mig at forlange?

På forhånd mange tak

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 30-10-08 14:35

DEM JEG KENDER,DER BOR TIL LEJE, SKAL SELV HOLDE TRAPPEOPGANGENE PÅ SKIFT, ELLERS MÅ DE BETALE FOR FOR AT FÅ DET GJORT.

STÅR DER I DIN LEJEKONTRAKT, AT DU IKKE SELV SKAL HOLDE RENT.

HVIS DE VIL BETALE DIG FOR DET, MÅ DU VEL HAVE EN ALMINDELIG TIMELØN, DU HAR VEL OGSÅ ET SKATTEKORT.

VENLIGST
AG112

Kommentar
Fra : pve

Dato : 30-10-08 14:38

5 kr. pr trappetrin

Kommentar
Fra : Nanabn

Dato : 30-10-08 14:47

Citat
STÅR DER I DIN LEJEKONTRAKT, AT DU IKKE SELV SKAL HOLDE RENT

Jo, vi skal i teorien selv holde det rent, men det er der vist ikke rigtig nogen, der gør (sådan ser det i hvert fald ikke ud...)

Min kæreste og jeg flyttede ind i juni, så jeg har ikke boet der så længe, så jeg ved ærlig talt ikke så meget om, hvem der overholder reglerne for trappevaskning mm

Accepteret svar
Fra : Højris

Modtaget 35 point
Dato : 30-10-08 14:54

Nu nævnner du jo ikke noget om hvor mange etager der er.
Men de skal jo fejes først.
Du skal jo også overveje om hvorvidt du vil feje og vaske under div. måtter i opgangen.
Men start med at stille de andres måtter op af deres hoveddør, fej og vask, så ved du hvor lang tid det tager og så har du investeret lidt tid i din fremtid.
Så snupper du 150 Kr./time og foreslår boligselskabet at det så sker hver 14 dag men i praxis gør du det kun når det er nødvendigt. Men husk på at i vitertiden er det mere belastende pga. sne,sjap og salt.
Højris.

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 30-10-08 14:58

100kr i timen er det ikke fint nok.
Minimum løn for dem over 18år er vist 95kr eller deromkring.

Kommentar
Fra : Højris

Dato : 30-10-08 15:19

Helt ærligt Mr.scooter ville du gøre det til 100
Jeg gjorde det fandme ikke.
Da jeg havde trappe vask 29 opgange kælder og til trede sal i slut 80 erne var det til 120Kr.
Det kan altså godt mærkes i knæ og ryg bagefter.
Hvis Nannabn bruger en time to gange om md. er det jo kun 300 Kr. det er da noget at boligselskabet kan forholde sig til.
Man behøver jo ikke at sælge sig selv billigst muligt

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-10-08 15:25

EEN (flere) skal jo betale...

Du er naiv hvis du tror boligselskabet gør det af formandens lomme

Hvis der i lejekontrakterne er opført at I selv skal vaske trapper - er det hver etages ansvar.

Får du penge for at gøre det vil boligselskabet opkræve det hos beboerne - og så har du (måske) dem på nakken....

Så det ville du komme længere med hvis du "stemte" dørklokker og spurge beboerne FØRST...

Mange af dem vil sikkert gerne betale sig fra det.

At boligselskabet ikke kontrollerer om der vitterligt bliver gjort som underskrevet giver dem kun frie hænder til at hyre fremmed arbejdskraft - og så skal beboerne sgu nok få fingeren ud når regningen kommer.

Så gør det ved en "fællesaftale" - det er alle bedst tjent med.... (incl.dig) -

Dette var IKKE en opfordring til SORT arbejde

Kommentar
Fra : Højris

Dato : 30-10-08 16:05

Citat
Dette var IKKE en opfordring til SORT arbejde

Nej refi det er der da ikke nogen der ka tro om dig, sådan at opfordre til slige men det læner sig da lidt op ad eller hyr.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-10-08 16:17

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-10-08 16:19

Jeg opfordrer skam ikke - jeg har bare lidt medlidenhed med en "fattig" studerende.....

Kommentar
Fra : Højris

Dato : 30-10-08 18:40

Halloooo !!!!
Nannabn er du færdig med at vaske de trapper ??
Jeg er da lidt nysgerig for at vide lidt om, hvad du så har fundet ud af.
Du behøver ikke at være nervøs for fefi jeg siger ikke noget til ham om hvad du finder ud af.
Højris

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-10-08 18:42

Hvem er fifi

Er det en af naboerne ansat i SKAT....

Kommentar
Fra : Højris

Dato : 30-10-08 19:39

Det ved jeg så ikke refi, men du er vel også lidt fifi.
Du kan da hvist også snuble lidt ,nu fik jeg så lige lavet en stå fejl "fefi "
Men nej min nabo er ansat i erhvervs skatte sager såååå. nej jeg sladre ikke.
Men nu handler det sig jo om lidt trappe vask.
Så jeg venter spendter på lidt respods.

Kommentar
Fra : Nanabn

Dato : 31-10-08 08:57

Citat
Nannabn er du færdig med at vaske de trapper ??

Nej, jeg har tænkt og tænkt, og jeg tænker nok lidt videre på baggrund af de svar, jeg har fået herinde, men når jeg finder ud af noget, skal jeg nok skrive

Godkendelse af svar
Fra : Nanabn

Dato : 31-10-08 08:57

Tak for svaret Højris.