/ Forside/ Interesser / Fritid / Malerier / Spørgsmål
10  arne.jako.. 510
Savtakophæng til malerier???
Fra : mulle-mor
Vist : 4391 gange
300 point
Dato : 26-10-08 22:51

Så er jeg her igen med et spørgsmål. Men Kandu er altid min sidste chance, når jeg ikke kan finde noget.
Altså:
Jeg har brug for nogle ophæng til malerirammer - de hedder savtakophæng og er ca. 4,6 m.m. (metal/messing). De kan slås fast på rammen med 2 små søm ca. 8 m.m.
Jeg ved altså, hvad jeg skal have, og hvordan de ser ud.
Men:
Det er åbenbart meget svært at få fat i dem. Jeg fandt her i Frederikshavn en mindre værktøjshandel, hvor de har alt det, som byggemarkeder ikke har. Jeg fik de ophæng, de havde tilbage. 32 stk. men de skal åbenbart købe mange, for at tage dem hjem igen. Har prøvet alle byggemarkeder. Har prøvet på Google - og fandt til min glæde et firma, som havde dem - men, jeg skulle mindst købe for 600 kr, for at de ville oprette mig som kunde.
Jeg er sikker på, at der nok skal være nogle forretninger, som ligger inde med de beslag, men hvor???
De er åbenbart ikke brugt så meget længere.
Jeg sætter dem på mine ikoner øverst bagpå rammen. Jeg har nemlig haft problemer med at få de små rammer til at hænge pænt lige, når de blev udstillet. Der er mange steder, hvor der er skinner helt oppe ved loftet med kroge og snor i. Hvis mine små rammer hænger i sådan en snor, så vipper de, da de ikke er ret tunge. Jeg fik at vide af en garvet udstiller, at jeg skulle sætte de ophæng på. Og det var helt perfekt, men nu har jeg ikke flere, og ved ikke, hvor jeg skal få fat i nogle.
Er der nogle af jer, der ved hvad jeg snakker om, og kan forstå hvad det er, af min forvirrede fremstilling????
Hilsen
Mulle/Birthe.

Kommentar
Fra : mulle-mor

Dato : 26-10-08 23:03

Kom lige i tanker om, at jeg kunne sætte adressen på til det firma på nettet, som ikke ville sælge til mig. Så kan man da se, hvad det er jeg efterlyser.

http://www.oleh-lellinge.dk/rammeartikler-da-405.aspx

Savtakophæng er ca. midt på siden, og har varenummer 1883. 50 stk. i en pose til ca. 50 kr. Det vil jo være helt vildt, at skulle handle for 600 kr. Det er jo kun firmaer, der køber så store portioner.

Er spændt på, om nogle af de garvede kunstmalere ved, hvor jeg kan få de ophæng.

Birthe.

Kommentar
Fra : mulle-mor

Dato : 26-10-08 23:06

Nej nu er jeg vist for træt. Selvfølgelig er det ikke 4,6 m.m. - men 46 mm.

Accepteret svar
Fra : piratfizken86

Modtaget 310 point
Dato : 26-10-08 23:27

Hej Birthe:)

Kender godt dine ophæng. Bruger dem selv på mine billeder i hjemmet..

jeg har fundet en anden side på nette hvor du kan købe dem - endda billigere end dem du selv havde fundet;) Og her behøver du ikke købe for et minimum-beløb, men bare betale med dankort på siden og du får dem tilsendt:)

De kan findes her: http://avformshop.dk/billedoph%C3%83%C2%A6ng_mess__100_stk_savtak-p-680.html

God fornøjelse med dine udstillinger!

Godkendelse af svar
Fra : mulle-mor

Dato : 27-10-08 00:21

Tak for svaret piratfizken86.

Det var bare fint. Jeg har lige købt mine ophæng. Der er bare så meget spændende hos AV-Form, så jeg var lige alle kategorier igennem. Fandt en spændende bog om sampling også.

Tak for tipset - som jeg har sagt før, der er altid en, der kan svare på Kandu!!!!!!!

Mange hilsner fra
Birthe

Kommentar
Fra : mulle-mor

Dato : 28-10-08 16:26

Vil bare lige sige, at posten lige har været med mine ophæng. Selv om jeg skulle betale fragt, så fik jeg 100 ophæng til næsten halvdelen af det, jeg havde givet for de 32, som jeg betalte stk-pris for her i byen.
Så jeg er meget tilfreds.
Hilsen
Mulle.