/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
antivirus afinstallering
Fra : trimare46
Vist : 1129 gange
100 point
Dato : 24-10-08 23:17

så er den gal igen.
jeg har haft avast antivirus på pc-en, og har forsøgt at afinstallere det. det er ikke lykkedes. når jeg går i kontrolpanel og prøver at fjerne det kommer der en boks med meddelelsen:

A satifaceerror:2
try to reinstall or contact support, please.
nu har jeg så prøvet at geninstallere det og har registreret mig som bruger. activationcode er acceoteret, men der kommer en lang liste med fejl, og jeg kan ikke finde programmet nogen steder. der ligger kun den gamle installation i kontrolpanelet.
hvad er der galt, eller hvad gør jeg forkert skal det nok hedde.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-10-08 23:27

Avast har et afinstallerings værktøj, jeg finder lige linket

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 24-10-08 23:31

jeg er for så vidt godt tilfreds med programmet, så hvis det kan fikses med en eller anden form for repair er det også i orden

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-10-08 23:31

Her hent awsClear og brug den, du bør ikke have computeren tilsluttet internettet uden antivirus, så sørg for at have din nye antivirus klar inden du afinstallere, og træk net ledningen ud imens: http://www.avast.com/eng/avast-uninstall-utility.html

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-10-08 23:33

Jamen du kan da bare køre værktøjet og installere Avast igen, men hent den nye inden du afinstallerer så du er klar, husk at højre klikke på ikonen nede ved uret og afslutte programmet

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-10-08 23:34

Direkte link til den danske Avast: http://files.avast.com/iavs4pro/setupdan.exe

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 24-10-08 23:35

den forstod jeg ikke. hvordan skal jeg have den nye antivirus klar inden jeg afinstallerer. jeg har prøvet at lægge avg ind, men får en meddelelse om, at der allerede er et antivirusprogram og at det ikke duer med to af slagsen.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 24-10-08 23:39

så er vi ved næste problem. der er ikke noget ikon nede ved uret. der er kun en sikkerheds advarsel, så der er noget der ikke er helt godt.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-10-08 23:48

Først henter du din nye Avast ved at klikke på linket, vælg Gem så gemmer du installations filen og den er klar når du har afinstalleret.
Ja det lyder som om noget er galt, kører Avast slet ikke? Højreklik på den nederste blå linje på skærmen, klik på Jobliste, fanen Processer find de linjer som har noget med Avast at gøre og klik på Afslut job, du må ikke afslutte nogen job som har betegnelsen SYSTEM, gør du det så slukker computeren

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 24-10-08 23:52

der kommer intet andet end kandu og min 3 internetforbindelse og indbakke outlook.
betyder det så at min antivirus slet ikke eksisterer.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-10-08 00:01

Se under fanen Processer, jeg tror at er under Programmer

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 25-10-08 00:03

og hvor finder jeg den fane

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 25-10-08 00:05

jeg har prøvet at hente det program du linkede til og køre det. men der kommer en besked om, at jeg skal køre programmet fra windows safe mode eller disable avast self protection via settings> troubleshooting page.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-10-08 00:06

Øverst står der Windows Jobliste, neden under står der Fler - Indstillinger - Vis - Luk computeren - Hjælp, neden under igen er fanerne Programmer - Processer - Ydeevne - Netværk - Brugere, klik på Processer

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 25-10-08 00:07

og jeg aner ikke en dyt om, hvor jeg finder de forskellige sider eller faner og hvad det nu hedder.
faktisk aner jeg nærmest ikke hvad det drejer sig om.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-10-08 00:09

Du skal ikke køre det nye program endnu, først lukke Avast processer, så afinstalle med værktøjet jeg linkede til først, så endelig installere den nye Avast.
Her er link til afinstallations værktøjet igen: http://www.avast.com/eng/avast-uninstall-utility.html
hent det program til at afinstallere

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 25-10-08 00:14

jeg er slet ikke med.
jeg kan ikke installere et nyt program og jeg kan ikke afinstallere det gamle fordi der er en self protection. og den skal slåes fra først. men hvordan gør jeg det.
og hvad er avast processor og hvor finder jeg den. jeg har ingen ikon eller noget der ligner det.
det eneste sted jeg kan finde avast er i kontrolpanelet,

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-10-08 00:20

En ting ad gangen nu, højre klik på nederste blå linje på din skærm, klik på Jobliste, prøv om ikke den åbner under fanen Prosesser, en lang liste med hvad der kører på computeren

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-10-08 00:22

I denne liste af processer finder du de linjer som har med Avast at gøre, klik på dem og klik på Afslut job, når de alle er afsluttede, så kan du afinstallere Avast

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-10-08 00:26

Nu skal jeg så læse teksten rigtig, der står at du skal køre http://files.avast.com/files/eng/aswclear.exe i fejlsikret tilstand, ved du hvordan du starter computeren i fejlsikret tilstand ?

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 25-10-08 00:27

jamen der er ikke nogen der omhandler avast. der er kun mit mobile bredbånd, indbakken og ikke en dyt mere.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-10-08 00:39

Du skal se efter fanen Processer, du er under fanen Programmer, se her: http://peecee.dk/upload/view/137024 hvis du bemærker at min kører med 100% så er det fordi at den er ved at convertere en film

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 25-10-08 00:42

hvor finder jeg fanen programmer. er det et eller andet sted på skærmen, eller skal jeg ind i et eller andet først.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-10-08 00:44

Har du set billedet jeg sendte link til? Der ser du hvor Processer er

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-10-08 00:46

Eller skal vi prøve at afinstallere Avast i Fejlsikret tilstand ?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-10-08 00:48

Du skal have den gamle Avast helt væk, før du installerer på ny, det gælder også hvis du vil skifte antivirus, så der er ingen nemme genveje

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 25-10-08 00:48

og der står intet om avast. der er mit mobile bredbånd og outlook indbakke som begge kører. ellers er der intet.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 25-10-08 00:50

hvordan starter man i fejlsikret tilstand, og er det noget en novice som mig kan håndtere

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 25-10-08 00:52

det må nok blive et forsøg med fejlsikret tilstand

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-10-08 00:53

Ja det kan du godt finde ud af, vil du have computeren til selv at gøre det, eller vil du prøve F8 tasten?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-10-08 00:54

Du skal først hente afinstallerings værktøjet, har du hentet det?

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 25-10-08 00:55

hvis den selv kan finde ud af det vil jeg foretrække det.
nu ender det vel ikke med, at jeg skal til at gøre en hel masse også uden at have forbindelse til min mail, for så er jeg sgu på røven

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 25-10-08 01:01

det skulle jeg have hentet, men jeg kan ikke finde ud af, hvor det ligger. og der plejer at komme noget i alle programmer om, at der er installeret nye programmer, men det har jeg ikke fået noget om

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-10-08 01:04

Du får en grundig instruktion før du klipper forbindelsen, spørg først hvis ikke den er grundig nok, først henter du værktøjet til at afinstallere Avast, har du hentet: http://files.avast.com/files/eng/aswclear.exe og gemt på Skrivebordet?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-10-08 01:06

Du kan højre klikke på linket og vælge Gem som, der kan du vælge Skrivebord, under alle omstændigheder skal du lægge mærke til hvor den gemmes, det står øverst oppe i gemme boksen

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 25-10-08 01:07

den ligger på skrivebordet nu. jeg har lige set, at der er et ikon for avast på skrivebordet og når jeg klikker på det, kommer der en liste med en hel masse unknown errors.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-10-08 01:08

Du skal vælge Gem link som, når du henter

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-10-08 01:09

Ikonen på skrivebordet hedder aswclear.exe ?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-10-08 01:14

Hallo hedder filen aswclear ??????

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 25-10-08 01:15

det hedder aswclear. der står ikke noget om exe

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 25-10-08 01:24

bliver nødt til at gå i køjen. skal op klokken 6.
vi prøver senere.
tak for nu.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-10-08 01:25

Ok så er du klar til at skifte til Fejlsikret, klik på Start og på Kør, der skriver du msconfig og klikker på Ok, se billedet her og klik på BOOT.INI henne midtpå, så får du billedet frem som den vises på Peecee: http://peecee.dk/upload/view/137035 når du har sat markeringen som vist ved SAFEBOOT så klikker du på Anvend og på Ok.
Genstart computeren og log ind under dit brugernavn, dobbelt klik på aswclear og afinstaller Avast
Nu skal computeren så starte normal igen, klik på Start og på Kør skriv msconfig og under fanen BOOT.INI fjerner du markering ved SAFEBOOT klikker på Anvend og på OK, genstart computeren.
Hvis der er noget du vil have nærmere beskrevet, så spørg nu før du klipper forbindelsen

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-10-08 01:27

Ok jeg kommer først på engang op på formiddagen, og skal i byen til aften, imens kan du printe forklaringen ud så du ikke kommer i tvivl om hvad du skal gøre, og spørg endelig før du gør noget forkert

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-10-08 01:54

Nu har jeg lige afprøvet min beskrivelse på den computer jeg sidder ved, jeg ændrede under msconfig og startede automatisk i Fejlsikret tilstand, du får et vindue hvor du skal vælge om du vil forsætte i fejlsikret tilstand eller bruge Systemgendannelse, sig JA til at forsætte i Fejlsikret, nu logger du ind under dit brugernavn og får et meget ringere billede end det du er vant til, alt er i en lav opløsning og der står Fejlsikret tilstand i alle fire hjørner af skærmen, der er ingen antivirus eller firewall startet så nu kan du køre aswclear ved at dobbelt klikke på ikonen på skrive bordet, når du er færdig kører du msconfig igen og fjerner markeringen som du satte før, klikker på Anvend og på OK, genstart computeren og du er inde hvor du plejer at være, der kommer et vindue hvor der står: Du har brugt Systenkonfiguration og bla bla bla, klik på Ok og du hører ikke mere til den. Installere så Avast fra den nye fil du hentede her: http://files.avast.com/iavs4pro/setupdan.exe husk at registre dig her: http://www.avast.com/eng/home-registration.php
Og igen, print vejledning ud inden du går i Fejlsikret også billederne på Peecee så er det nemmere at huske.
Og spørg hellere en gang for meget end en gang for lidt hvis du er i tvivl, jeg holder øje med spørgsmålet her i morgen når jeg bliver vågen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-10-08 02:10

http://www.revouninstaller.com/

ovennævnte kan fjerne programmer du ikke mere ønsker og er nem at gå til-)

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-10-08 02:15

Du ved jo godt at Revouninstaller ikke kan fjerne Avast Miritdk, det har før været oppe at vende her på Kandu

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-10-08 02:17
Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-10-08 02:38

tjahhhh både og og hverken eller o.v.n - der er lidt forskel på maskiner (hatten af for din tålmodighed)

et godt råd her:
http://www.malwarecheck.dk/forum/viewtopic.php?t=163

Citat
der ligger kun den gamle installation i kontrolpanelet
.... den kunne så være brugt igen (hvis den ikke kræver du downloader en frisk pga tiden) ved at vælge repair i stedet for fjern i tilføj/fjern

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 25-10-08 02:43

Citat
og spørg endelig før du gør noget forkert
hihi man ved da først bagefter, at man har gjort noget forkert

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-10-08 09:50

I hjælper bedst ved at lade o.v.n. køre den der.....................inden der går total koks i den.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 25-10-08 11:00

hej o.v.n. er du med igen. jeg har startet op som du beskrev og trykket på anvend. men jeg kan ikke vælge ok. der står luk i boksen i stedet for. har jeg gjort noget galt.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 25-10-08 11:01

skallige fortælle, atjeg har fået den bærbare til at køre med mit internet, så der er kontakt til omverdenen.
ellers havde jeg heller ikke turdet gøre det her.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-10-08 11:22

Ja jeg er her, har du set billedet på Peecee ? Der er mulighed for at klikke på OK - Annuler - Anvend - Hjælp, er det ikke det samme hos dig ? Om du har gjort noget galt kan kun tiden vise, du kunne jo prøve at genstarte computeren, hvis den starter i Fejlsikret tilstand, så er den OK

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 25-10-08 11:27

der stod godtnok ok da jeg startede, men da jeg havde trykket på anvend, stod der pludselig luk i stedet for. kan jeg bare genstarte den som den står nu eller skal jeg lukke noget først

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-10-08 11:35

Du gøre bare som du plejer, når du vil slukke computer, luk programmer og så videre, klik på Start og på Luk computer, klik på Genstart, hvis den starter op i Fejlsikret så er den god nok, ellers ser vi hvad der er galt, du er jo lige her med din bærbare

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 25-10-08 11:36

jep. så er vi i fejlsikret tilstand. nu har jeg så mulighed for at fortsætte i fejlsikret eller køre systemgendannelse.
jeg kørte en systemgendannelse for 2 dage siden, så det er der vel ikke så meget ved, eller hvad mener du.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-10-08 11:37

Computeren fortæller selv at du skal genstarte før ændringer træder i kraft, når du har lukket boksen

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-10-08 11:39

Nej og jeg skrev i går at du skal sige JA til at forsætte i Fejlsikret tilstand, men da var du vist søvnig

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-10-08 11:40

Du logger ind under dit bruger navn og dobbelt klikker på aswclear som ligger på Skrivebordet

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 25-10-08 11:43

nu fortæller den at det blev succesfully removed. hvordan kommer vi så videre til en normal skærm

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-10-08 11:47

Nu skal du "bare" køre baglæns, klik på Start og på Kør, skriv msconfig og klik på OK, under BOOT.INI fjerner du markering ved SAFEBOOT klikker på Anvend og på OK, og genstarte, klik på Ok i boksen som fortæller: Du har brugt Systemkonfiguration og så videre.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 25-10-08 11:48

jeg har lukket boksen med awsclear og genstartet. den kommer tilbage til fejlsikret tilstand. hvad nu.
skal jeg køre systemgendannelse eller hvad.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 25-10-08 11:49

det kommer vist til at koste mange points, det her, men frygt ej, der er et par stykker at tage af.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-10-08 11:50

Sidst nævnte boks kommer efter at du er kommet i normal tilstand igen.
Nu skal du så have installeret Avast som du har hentet, eller har du husket det? http://files.avast.com/iavs4pro/setupdan.exe gem på skrivebordet og dobbelt klik Setupdan

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-10-08 11:52

kan jeg ikke få et par stykker på forhånd ? Jeg skal til købmanden inden lukketid klokken 13, men du er selvkørende nu ? Så jeg kan godt tage på indkøb

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 25-10-08 11:52

jamen jeg er ikke kommet i normal tilstand. jeg har stadig sort skærm efter genstart.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-10-08 11:55

Husk nu at registre dig hos Avast, hvis du har din gamle kode så kan du bruge den, men hvis den er tæt på at være et år, så hent en ny gratis: http://www.avast.com/eng/home-registration.php

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 25-10-08 11:56

jamen du fortalte ikke hvordan jeg kommer væk fra sort skærm.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-10-08 11:56

Ups hvad er der sket ? Fjernede du markeringen ? Gjorde du andet derinde ?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-10-08 11:58

Jeg vidste ikke du ville få sort skærm, du har måske gjort noget forkert ?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-10-08 11:59

Beskriv 110% nøjagtig hvad du har gjort efter at du afinstallerede med aswclear

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 25-10-08 12:03

der kom en boks med besked om de ting der var fjernet. den lukkede jeg og genstartede computeren.det så normalt ud til at begynde med, men så gik den over i fejlsikret tilstand igen.
og der står den så nu med samme besked om enten at fortsætte i fejlsikret eller køre systemgendannelse.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-10-08 12:06

Nu er jeg mere rolig du går bare i fejlsikret igen, klik så på Start og på Kør, skriv msconfig og klik på Ok, derinde skal du fjerne den markering ud for SAFEBOOT som du satte før, klik på Anvend og OK, så kan du genstarte igen

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 25-10-08 12:12

såkører det sgu vist.
jeg finder lige etpar points til dig, o.v.n.
tak for hjælpen

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 25-10-08 12:16

Godt så tager jeg på indkøb og du har lært en masse om starte i Fejlsikret og så videre

Godkendelse af svar
Fra : trimare46

Dato : 25-10-08 12:21

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-10-08 12:23

Selv tak, husk nu at få installeret Avast igen og få den registreret

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 25-10-08 12:24

Trimare46, lige for at være nysgerrig . Fik du geninstalleret Avast igen, eller valgte du et andet antivirus ?