/ Forside/ Karriere / Offentlige / Andet offentlige / Spørgsmål
10  jakjoe 697
straffeattest
Fra : fedthaz
Vist : 3367 gange
25 point
Dato : 21-10-08 07:12

Kan man bestille en straffeattest over nettet?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-10-08 07:16

Hvilken straffeattest kan du som privatperson få udleveret?
Hvis du som privatperson skal bruge en straffeattest, kan du kun få udleveret den private straffeattest.

Hvor kan du få udleveret den private straffeattest?
Hvis du har brug for at få udleveret din private straffeattest, skal du møde op på din lokale politistation.

herfrahttp://www.politi.dk/Koebenhavn/da/Borgerservice/Straffeattest/

Accepteret svar
Fra : hawaii7

Modtaget 35 point
Dato : 21-10-08 07:22

Du skal selv bestille og ehnte den på den nærmeste politistation. Du skal have noget billed legitimation med. Den er gratis.
Den straffeattes går 5 år tilbage. Er du straffet 6 år tilbag er det slettet.

Der kan indhentes en straffeattest i kriminalregistret i København, som går længere tilbage. Det er der firmaer der gør.

hawaii7

Godkendelse af svar
Fra : fedthaz

Dato : 21-10-08 07:41

tak for svaret jeg bor i sverige men er dansk så jeg må til köbenhavn

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 21-10-08 07:45

Citat
Der kan indhentes en straffeattest i kriminalregistret i København, som går længere tilbage
Gider du lige dokumentere dette?

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 21-10-08 10:37

Klumme

hvordan skulle han dokumentere dette, han kn da ikke få de oplysninger på nogen måde.

per

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 21-10-08 11:07

Hvor ved han det så fra?? Selvfølgelig kan det dokumeteres, da det må fremgå af en lov, hvem der har ret til at få oplysninger fra kriminalregisteret, som er ældre end 5 år. Hvis man eksempelvis søger et job hos PET, FET eller andre specielle stillinger, hvor du vil blive bekendt med oplysninger, som betyder noget for landets sikkerhed, vil alt hvad der er anført i dit register blive undersøgt, foruden alt mulig andet om dit privatliv....politisk tilhørsforhold, religion, økonomi mv..... det ved enhver, men hawaii skriver at firmaer (åbenbart alle firmaer) bare kan gå i kriminalregisteret og få strafretslige oplysninger. Det er lodret løgn....derfor vil jeg gerne se dette dokumenteret.... hvis han kan

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-10-08 12:15

Klumme - du er "lidt" galt på den....

Der findes 2 registre....

En privat og en til myndighedsbrug....

Den private - som du personligt kan få udleveret - kan MAX gå 5 år tilbage (i visse tilfælde kun 2)

Den til myndighederne (politi og offentlige myndigheder) går 10 år tilbage - og det er 10 år fra evt. løsladelse (ikke kun dom)

Ingen kan personligt få udleveret denne straffeattest hos Kriminalregisteret. Kun politiet og i særlige tilfælde offentlige myndigheder kan få udleveret disse oplysninger.