/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Logge ind fra DK
Fra : lunalovegood
Vist : 1423 gange
100 point
Dato : 19-10-08 18:40

Jeg er dansker, der sidder i Norge, og vil gerne se indholdet af en bestemt dansk hjemmeside.
Desværre er der lavet en restriktion, så kun personer fra Danmark kan se indholdet.
(Bare lige for at klargøre, så taler vi altså ikke om noget som helst ulovligt. Jeg tror bare det er pga. noget copyright el. lign.).

Er der en måde at komme udenom dette?
Kan jeg på en eller andet måde få det til at se ud som om jeg logger på fra Danmark?
Hvad/Hvor bliver det identificeret, hvilket land, jeg "kommer fra"?

Håber I kan hjælpe, på forhånd tak

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 19-10-08 18:59

Måske du kan bruge noget fra dette tip:
http://www.kandu.dk/tip18708.aspx

mvh klaudi

Kommentar
Fra : severino

Dato : 19-10-08 19:16

Du logger jo sikkert på, via et norsk netværk, så du vil derfor have en norsk ip-adresse, som kan være den du bliver blogget på.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-10-08 19:18

klaudi ...
lunalovegood har forsøgt at få mere svar i tips (linket du lagde) - du må nok videre med din forklaring

Kommentar
Fra : lunalovegood

Dato : 19-10-08 19:24

Hej Klaudi,
Pudsigt at der lige var lagt et tip op, tak for linket.
Jeg kan desværre ikke få det til at virke. Er der nogle af jer, der har prøvet?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-10-08 19:31

Hvis betingelsen for at logge ind på et bestemt lands hjemmeside er at IPen er fra samme land - har jeg svært ved at forestille mig HVAD et skjold der "skjuler" IPen så skulle gavne - så bliver man da også afvist....

Ellers har det hele da ingen værdi

Kommentar
Fra : lunalovegood

Dato : 19-10-08 19:36

refi > tjah, det lyder sådan set også fornuftigt. Jeg sidder nemlig her og ikke helt forstår, hvordan det her net-skjold skal kunne vide, at jeg gerne vil have det til at se ud som om, jeg kommer fra Danmark.
Men opsætning af netværk er altså ikke lige min stærke side...

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 19-10-08 19:40

Ved egentlig ikke hvo'n skidtet virker, så tip'set og tænkte det var noget
der kunne bruges men det kan det jo så nok ikke

mvh klaudi

Kommentar
Fra : lunalovegood

Dato : 19-10-08 19:43

Klaudi > det var da også rigtigt godt at du henviste til tippet

Kommentar
Fra : lunalovegood

Dato : 19-10-08 19:50

Hmm, er der nogle andre idéer?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-10-08 19:51

Var der overhovedet nogen der PRØVEDE det tip

Eller stemte man som sædvanligt efter "humør".....

Jeg havde muligheden men kunne ikke se HVAD det skulle gavne - så jeg afstod (frivilligt)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-10-08 19:52

Hvad er det for en hjemmeside....

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 100 point
Dato : 19-10-08 20:33
Kommentar
Fra : lunalovegood

Dato : 19-10-08 21:03

Hej Klaudi,

Super godt link, det er lige det, jeg skal. Jeg fik også ændret mit IP/hostname, men !
Jeg kan ikke finde en proxyserver i Danmark, derfor er jeg ligevidt.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 19-10-08 21:07
Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 19-10-08 21:08
Kommentar
Fra : lunalovegood

Dato : 19-10-08 21:11

Jeg skal bruge en "HTTP" Proxy ikke en "CGI" Proxy, desværre...

Godkendelse af svar
Fra : lunalovegood

Dato : 23-10-08 21:04

Tak for svaret Klaudi.

Det var et rigtigt godt link, og jeg er sikker på at det er måden at gøre det på. Kan bare ikke finde nogen dansk server, øv ...

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 23-10-08 21:21

Velbekommen

Der er en fra DK på denne side:
http://www.publicproxyservers.com/page1.html
80.80.12.123 80 anonymous Denmark

måske noget!

mvh klaudi

Kommentar
Fra : lunalovegood

Dato : 25-10-08 22:11

Kan ikke få den til at virke.