/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Køb af bil i udlandet
Fra : Continental
Vist : 1234 gange
120 point
Dato : 19-10-08 13:01

Hej

Er der nogle der ved om det er lovligt at købe en bil i fx tyskland for så at rejse rundt i europa i den? Biler er trodsalt meget billigere i tyskland, og det ville være en fordel at købe en der. Efter rejsen skal den bare sælges igen, så der er ikke snak om en import til dk, men blot et kortvarigt ejerskab.

på forhånd tak.

Hans

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 19-10-08 13:10

På samme måde som du kan købe en bil på amerikanske nummerplader til at rejse rundt i usa med eller købe en bil på spanske nummerplader til at have holdene ved dit feriehus, ja så det er tilladt.

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 130 point
Dato : 19-10-08 13:12

Citat
ja så det er tilladt

Men ret umuligt....

Du kan ikke købe en bil på tyske plader uden at have adresse i Tyskland

Men du kan leje en.....

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 19-10-08 13:13

Der er da en rigtig god ide du har fået der, rigtig god ferie og held og lykke med det.

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 19-10-08 13:54

En dansk statsborger kan godt købe en bil i tyskland men.: En dansk statsborger kanikke
udleveret tyske nummerplader.
Hvis det var tilladt og en god fidus mon der så ikke mange der benyttet sig af dette p.g.a. billige
biler.
Du må nok vente til det kommer til det kommer til at hedde europas forenede stater.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-10-08 14:08

Citat
En dansk statsborger kan ikke få udleveret tyske nummerplader.

Jo - bare du BOR i Tyskland

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-10-08 14:09

En tysk statsborger kan heller ikke få nummerplader i Tyskland hvis vedkommende bor i DK...

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 19-10-08 15:07

Hej refi
Dit sidste indlæg er jeg ikke sikker på. Har nemlig en bror, der er tysk statsborger, men bor i DK og man kan køre med tyske nummerplader i .... 3 mdr. tror jeg.
Hilsen Ingelein

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 19-10-08 15:09

Hej igen
Er det ikke lige så meget et spørgsmål om den lovpligtige ansvarsforsikring, når man ikke har fast bopæl i Tyskland?
Det må et forsikringsselskab her i DK kunne fortælle.
Mange hilsner Ingelein

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-10-08 15:28

Du SKAL have en adresse i Tyskland for at få udleveret nummerplader....

Bilen bliver jo registreret efter bopæl...

Citat
Dit sidste indlæg er jeg ikke sikker på. Har nemlig en bror, der er tysk statsborger, men bor i DK og man kan køre med tyske nummerplader i .... 3 mdr. tror jeg.

Det er jo ikke det der er tale om.... - Er du ikke tysker

Du har "normalt" 3-5 dage til omregistrering - pladerne følger jo ikke bilen som de kan i DK...

Forsikringen har principelt IKKE noget med sagen at gøre - ALLE biler skal som minimum være ansvarsforsikret.....

Kommentar
Fra : Continental

Dato : 20-10-08 16:32

Tak for svarene...

Det havde jeg nu også forventet. - og ja, lige som i dk er der lovpligtig ansvarsforsikring, og den skal ligeledes tegnes i tyskland.

Men nu vi er ved emnet, er det egentlig ikke lovligt i USA? - Det med at købe en bil, for f.eks. at køre en måned rundt?

Tak

Godkendelse af svar
Fra : Continental

Dato : 20-10-08 16:34

Tak for svaret, havde nu håbet på en thumbs up for mine planer

Hans

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-10-08 16:43

Selv tak...

Thumbs up kan du da sagtens få...

Det kræver som sagt blot du allierer dig med f.eks. en tysker som bagefter er interesseret i bilen...

Han køber og registrerer den - du betaler og kører i den i ferien - han overtager bagefter bilen til den pris I nu måtte aftale....

Problemet er så rent forsikringsmæssigt hvis DU kører galt i perioden - men det gør du jo ikke