/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Win98SE (install)
Fra : lillemig
Vist : 355 gange
50 point
Dato : 17-03-03 18:20

OK jeg er ikke i tvivl om install eller genindstall. mit "problem" er at jeg sg'u ikke kan finde bogen med nøglen, men - jeg mener bestemt man et sted kan se denne, kan bare ikke huske hvor?

Kommentar
Fra : briani

Dato : 17-03-03 18:28

Hej Lillemig
Hvis du har brug for at geninstallere Windows 95/98 er det en god ting på forhånd at sikre
sig, at du har den cd-key, der skal bruges ved installationen. Har du ikke den, er det
ikke muligt at installere. Kan du ikke finde den andre steder, kan den findes i
registreingsdatabasen. I nøglen:
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion
findes en værdi med navnet ProductID. Cifrene fra position 6 til 15 i det nr. Er cd-nøglen

MVH Brian

Kommentar
Fra : lillemig

Dato : 17-03-03 18:55

Jo - men det er jo også lige den jeg søger! Hvordan er't så lige man kommer ind på registrerings... HKEY osv. synes nu at have set den et andet sted, men det er jo lige meget!
Hvad er det man skriver? Det er jo ikke msconfig, men noget andet.

Accepteret svar
Fra : briani

Modtaget 60 point
Dato : 17-03-03 18:57

Hej igen
Start-kør-der skriver du regedit-klikker på ok
så er du inde
Brian

Kommentar
Fra : lillemig

Dato : 17-03-03 20:52

Ja det var jo OK, STIEN var ikke helt korrekt, men jeg fandt CD-key og det var det!
Nu viste det sig at Win98SE - ved en geninstallering var helt ligeglad med CD-key, hvilket jeg netop var meget i tvivl om.
Jeg overvejer en fuldstændig formatering (selv om der altid har været pokkers problemer med bl.a. mit grafikkort), men nu har jeg dog CD-key og er mere tryg ved det. Og hvad fa'en jeg har tros alt prøvet det mindst 15 gange, selv om det er næsten et år siden sidst!
Dit svar var jo helt OK, så du har da fortjent points

Godkendelse af svar
Fra : lillemig

Dato : 17-03-03 21:13

Tak for svaret briani.
Efter at have funde "regedit" gik det jo fint med at finde CD_key... man er nok ved ar være for gammel

Kommentar
Fra : briani

Dato : 17-03-03 21:18

Hej Lillemig
Godt du fandt cd-keyen.
jeg kan bare ikke forstå at du skriver,at stien ikke er helt korrekt?
da jeg kørte med windows98,så var det den sti jeg brugte.
kan desværre ikke selv teste den,da jeg køre med windows xp nu.
men pyt du fandt den jo.
MVH og en forsat god aften
Brian