/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Mellem uddannelser / Spørgsmål
10  erling_l 510
Engelsk :)
Fra : Kevin_990
Vist : 2301 gange
32 point
Dato : 09-10-08 20:14

Hej igen

Godt nok opretter jeg mange indlæg her på kandu hehe, men jeg vil gerne prøve at få mine fejl at vide, så kan jeg selv rette dem. Det er ikke altid man kan se sine egne fejl :), så hvis i ville bare lige citerer nogle af dem, desto bedre kan jeg selv lære hvad jeg skal være opmærksom på fx. hvis jeg skal engang til at skrive igen. På forhånd mange tak.

Her er der en nogle få sætninger jeg skulle oversætte fra dansk til engelsk :)

Allerede mens han kun var et barn, spillede Mozart fantastisk godt.

Already while he was a child, Mozart played fantastically well.

Især hans far, som selv var musiker, så hurtigt sønnens muligheder, og sammen optrådte de i mange af Europas største byer.

Especially his father, who himself was a musician, soon saw the sons potentials, and together they performed in many of Europe's largest cities.

Ganske tidligt begyndte den lille Mozart at komponere de vidunderligste melodier, og inden længe skrev han faktisk også yderst kompliceret musik for mere end et instrument.

Very soon the little Mozart began composing the wonderful melodies, and before long he wrote actually very complicated music for more than one instrument.

Senere, da han som ung mand rejste til Wien, begyndte han også at skrive opera, som var en af de forlystelser, folk elskede højst.

Later, when he as a young man traveled to Wien, he also began to write opera, which was one of the recreation, people dearly loved.

Som det ofte ses hos vidunderbørn, var det imidlertid svært for ham at tilpasse sig socialt.

As is often seen in child prodigy, it was difficult for him to adapt socially.

Selv efter at han var blevet en kendt og vidt berømt komponist, blev han virkelig set ned på af Wiens overklasse.

Even after he had been a well known person and widely renowned composer, he was really looked down by the Wiens upper class.

Mange så ham som uhyre barnlig og vulgær, og de opførte sig ikke særlig venligt over for ham.

Many saw him as very childish and vulgar, and they did not behave him to friendly.

Heldigvis fik alt dette ingen betydning for hans musik.

Luckily did all of this not have an influence for his music.

I de følgende år skrev han i hundredvis af vidunderligt vellydende stykker musik.

In the following years he wrote hundreds of wonderful well sounding pieces of music.

På trods af sin enorme berømmelse døde Mozart i fattigdom, kun 35 år gammel.

In spite of his enormous fame Mozart died in poverty, only 35 years old.

Accepteret svar
Fra : ingelein

Modtaget 42 point
Dato : 09-10-08 20:48

Hej
Kig lige på den korrekte ordstilling, der som regel er omvendt på engelsk - og at man ofte skal omskrive med to do formerne, når der er tale om aktive igangværende ting.

Du vil da vel ikke ha' at nogen herinde skal gide så mange lektier på een gang?
Not me
Ingelein

Kommentar
Fra : Kevin_990

Dato : 09-10-08 21:15

hehe nej det regner jeg heller ikke med

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 09-10-08 21:39

>Already while he was a child...

Ikke while men when

Og så orkede jeg ikke mere...

Der er tydelige spor af manglende forståelse for rækkefølgen af ordene på Engelsk.

Lad være med at prøve at oversætte direkte.

Læs den danske tekst, bliv klar over budskabet, og formuler det på engelsk med rigtig ordstilling...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-10-08 21:44

Citat
fantastically

Hvad betyder det ?????

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 10-10-08 07:32

--> refi: Det betyder fantastisk, hvis du læser den danske tekst, som det er oversat fra...

Sorry, kunne ikke dy mig.

Godkendelse af svar
Fra : Kevin_990

Dato : 11-10-08 10:13

Tak alle sammen prøver på ar rette den nu