/ Forside/ Teknologi / Hardware / Mac / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 750
Belkin, Sony og Mac
Fra : Mondo_Flip
Vist : 553 gange
100 point
Dato : 08-10-08 17:25

Hej..

Jeg har et Sony videokamara, og et Belkin stik til den..Men når jeg så sætter det til min Mac, siger den ikke noget om at der er sat et nyt Usb..Hmm Nogle råd om hvorfor..HVad skal jeg gøre..

Håber på svar..
Mondo

Kommentar
Fra : transor

Dato : 08-10-08 18:47

Belkin er et fabrikat og ikke en stiktype. Du må fortælle lidt mere.
Der skal også køre det rigtige sotware på computeren for at du kan overføre videofilm.

Kommentar
Fra : Mondo_Flip

Dato : 08-10-08 19:05

Men det er det rigtige stik..

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 08-10-08 22:16

Mondo... som transor siger "du skal køre det rigtige software"
Du skriver: Jeg har et Sony videokamara
Jeps! og til mit medfulgte en CD... med software. Du kommer ikke længere, før det er installeret. Har du smidt din CD væk, så hent det på Sonys hjemmeside:
http://support.sony-europe.com/dime/camcorders/camcorders.aspx?site=odw_da_DK&navigationSource=wep

Accepteret svar
Fra : UlrikB

Modtaget 100 point
Dato : 09-10-08 00:32

Det lyder lidt underligt dette her. Jeg har selv adskillige videokameraer af mærket Sony og har altid kunnet bruge dem uden problemer med mine Mac computere. Til fælles har de det faktum, at de alle tilsluttes via et såkaldt "Firewire" kabel med et lille fire-polet stik i den ene ende og et større seks-polet stik i den anden. Det lille stik går i kameraet og det større i computeren. Jeg kan ikke gennemskue præcis hvad det er for en dims fra Belkin du har gang i, men vil foreslå at du i stedet forsøger dig med et kabel, som det jeg netop har beskrevet. Hvis du ikke er vant til det, kan det ved første øjekast være svært at se forskel på et firewire- og et USB-kabel. Til gengæld er det ikke sikkert at du behøver nogen ekstra software. Din Mac er, hvis den er af nyere dato, blevet leveret med bl.a. programmet iMovie fra Apple og det er alt hvad du behøver for at komme igang, i hvert fald hvis dit kamera optager i DV-format. Men Sony laver mange forskellige kameratyper der optager i mange forskellige formater og da du jo ikke skriver præcis hvilken kamera model du har fat i, bliver det svært at give en kvalificeret rådgivning. Jo flere oplysninger du giver når du spørger, jo bedre og præcisere råd kan du også få.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 09-10-08 11:40

Ups! Havde ikke set det var Mac og dem kendet jeg ikke meget til. Under alle omstændigheder, så kan du finde vejledninger/manualer, drivere osv. på Sonys hjemmeside (henvist til tidligere)

Godkendelse af svar
Fra : Mondo_Flip

Dato : 13-10-08 17:11

Tak for svaret UlrikB.