/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Højere uddannelser / Spørgsmål
10  3773 570
Dyrlæge - info
Fra : Søsser
Vist : 846 gange
155 point
Dato : 07-10-08 16:08

Hejsa, jeg synes lige nu det er svært at finde noget ordentligt om dyrlægeuddannelsen. Overvejer stærkt at tage den ( er i gang med en anden udd, men er ikke sikker på den).

Kan det passe dyrlægeudd kun kan tages i kbh? og er der nogen der ved hvor meget kemi uddannelsen indebærer?

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 07-10-08 16:34
Kommentar
Fra : Søsser

Dato : 07-10-08 16:38

Ja det har jeg gjort, men der får man ikke rigtigt svar mht det kemiske :)

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 07-10-08 16:52

Det har du da ret i
Prøv at kontakte: Studievalg København enten pr mail eller tlf.

I Studievalg København kan du få hjælp til at komme videre med dit valg af videregående uddannelse og erhverv.
Du finder os centralt i København, tæt ved Nørreport Station

Adresse:
Studievalg København
Fiolstræde 22
Postboks 2007
1011 København K
tlf.: 35 32 29 14
kbh@studievalg.dk

Åbningstider:
Mandag kl. 10.00-15.00
Tirsdag kl. 10.00-15.00
Onsdag kl. 10.00-15.00
Torsdag kl. 10.00-17.00
Fredag kl. 10.00 15.00
Du skal ikke bestille tid.

http://www.ug.dk/Regionale%20Vejledningscentre/Studievalg%20K%C3%B8benhavn/Forside.aspx

Accepteret svar
Fra : lunalovegood

Modtaget 165 point
Dato : 07-10-08 16:52

Citat
De teoretiske fag er fx:

* kemi og statistik
* genetik, hvor du studerer dyrearternes oprindelse og udvikling
* fysiologi, der handler om de biologiske funktioner i dyr, fx hvordan de forskellige organer virker
* anatomi, som er læren om dyrenes form og opbygning. Faget danner bl.a. grundlag for arbejdet med at dissekere dyr

Du får også en grundlæggende viden om de forskellige lægemidlers indhold, og hvordan de virker.

Så noget kemi må der jo være... Men hvorfor tager du ikke direkte kontakt til kvl? Man kan på de fleste uddannelser blive studerende for en dag, hvor man følger en studerende på uddannelsen. Her kan du jo snakke med ham/hende og stille dine spørgsmål. Du kan sikkert også få en ovesigt over de kurser, man kan følge på studiet.

Iøvrigt er min mor uddannet dyrlæge tilbage i 70erne engang, hun arbejder inden for levnedsmiddel-kontrol... ved ikke så meget om det, men det er da noget med hvide kitler og de der små runde beholdere, hvor de lader bakterier vokse... men det er måske snarere mikro-biologi end kemi? hmmm... nå det var også bare en tanke...

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 07-10-08 16:54

P.S der er også andre muligheder - Studievalg centre - findes landet over

http://www.ug.dk/Vejledningsportal/Elementer/Guide%20til/Vejledning/Regionale%20Studievalg%20SC.aspx

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 07-10-08 20:02

http://www.life.ku.dk/Nyheder/2007/967_ny_vet_optag_procedure.aspx

http://www.life.ku.dk/Soegeresultat.aspx?q=veterin%c3%a6r

prøv at lave flere søgninger selv og se efter om du interesserer dig for det der står.

Det virker umiddelbart bedst for en person som dig der allerede en gang har valgt galt, at få en ordentlig gang studievejledning. Jeg husker engang der var en spørgeskemaside på den fælles studievejledning hvor man kunne indtaste sine interesseområder og på den måde få vist en del flere forslag end de mest kendte.
I dit tilfælde lyder dyrlæge forkert hvis du ikke er til hardcore naturvidenskab - så er der jo andre muligheder end dyrlæge hvis det er den "bløde" del (af noget med dyr) du er til.
Hvis du er i tvivl så tag hellere en pause med studier selvom regeringen er imod dette. Du har trods alt ikke ubegrænset SU og kan få svært ved at blive optaget når du finder ud af det helt rette.

Godkendelse af svar
Fra : Søsser

Dato : 19-10-08 15:11

Tak for svaret lunalovegood.