/ Forside/ Karriere / Offentlige / Andet offentlige / Spørgsmål
10  jakjoe 697
!!!! Stikkersvin!!!!
Fra : Sunowich
Vist : 1367 gange
50 point
Dato : 04-10-08 00:07

Ja det kaldte man jo folk der hjalp nazisterne under anden verdenskrig. Der er en tendens i medierne ja selv her på Kandu at vi skal til at anmelde hinanden for bla. sort arbejde og andet svig.Jeg syntes hellere man skulle sætte ind overfor CocaCola MacDonalds Nestle med mange mange flerer og forlange skat for deres indtjeninger og så lade små arbejder i grå scalaen så som nabohjælp og lign.værer i fred Der er feks.ikke en jyde med respekt for sig selv der ikke roder med et eller andet salgsbart i sin fritid. Kender også en del sjællændere der gør det samme

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 04-10-08 00:09

Øøøhm..... Mener du ikke scooter-svin?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-10-08 00:13

Citat
Der er feks.ikke en jyde med respekt for sig selv der ikke roder med et eller andet salgsbart
hvad kender du til jyder ? Og hvorfor mener du at sort arbejde ikke skal anmeldes ?

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 04-10-08 00:16

Jeg syntes ligesom jeg har agumenteret en del .Hvad mener du OVN

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-10-08 00:23

Jamen min mening er vel ligegyldig, nabohjælp og lignende har skattevæsenet altid set gennem fingre med, i større stil er der ingen undskyldning for at undrage sig skat og moms, det er os andre som holder os nogenlunde inden for lovens rammer, som kommer til at betale højere skat, har du tænkt på det ?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 04-10-08 00:43

Nabohjælp er godt

.

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 04-10-08 00:54

Hvis danskere skulle stå og lave pizzaer en lørdag aften, hvis man kunne få nogle til at lave dem ville de koste 200-300 kr. På en dansk overenskomst, så derfor er jeg glad for at ingen danske arbejder i pizzarier.

Kommentar
Fra : Reset

Dato : 04-10-08 01:08

Citat
Hvis danskere skulle stå og lave pizzaer en lørdag aften, hvis man kunne få nogle til at lave dem ville de koste 200-300 kr. På en dansk overenskomst, så derfor er jeg glad for at ingen danske arbejder i pizzarier.

Så er det efter din mening ok, at man modtager offentlige ydelser, og samtidig arbejder for sin fætter nede i pizzariaet til en lav løn?

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 04-10-08 01:40

Han får ikke løn for at arbejde der. Det er en vennetjeneste. Og en pizza når arbejdet er udført.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 04-10-08 02:06

LOOOOOOL hehehehe hahahaha hihihihi åååhhh nej ååhhhh nej hvor er det morsomt

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 04-10-08 05:55

Jo, og når der skiltes med en hastighedsgrænse på 70 så skal man først straffes hvis man kører mere end 85 (undtagen hvis man er et dumt svin, og det er man hvis man er svensker eller har betalt mere end 500.000 i registreringsafgift - så er man oven i købet et rigt dumt svin). På strækninger hvor 70 virkelig er grænsen for hvornår der er fare for at køre et barn ihjel, der skal vi ændre skiltene til 55 inden vejene kan åbnes for småkriminelle som Sunowich.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-10-08 09:54

Citat
Jeg syntes hellere man skulle sætte ind overfor CocaCola MacDonalds Nestle med mange mange flerer og forlange skat for deres indtjeninger

Se det kan ikke lade sig gøre (desværre), for de har ikke noget overskud at betale skat af.

Indkøb/afgift til moderselskab 100 kr.
Salg af produkt 120 kr.
Udgifter til løn og andet 20 kr.

120 minus 100 minus 20 = 0 altså ingen skat.

Ps. Sig ikke til nogen at jeg lige fixede naboens comp. - og fik to nybagte kager med til kaffen.

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 04-10-08 13:28

Hold da helt kæft sikken et flytteri der vil blive hvis man kun så igennem fingrene med nabohjælp, det vil sige at jeg for eksempel skulle flytte til en ny adresse hvergang jeg udførte noget mørkt arbejde for at blive nabo

per

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 04-10-08 13:43

Citat
hehehehe hahahaha hihihihi åååhhh nej ååhhhh nej hvor er det morsomt

Så er det vist sengetid igen klumme !!!

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 04-10-08 14:17

Det var kl. 2 i nat det var "morsomt" hvad Polle fyrede af

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 50 point
Dato : 04-10-08 14:33

Jeg er helt enig med Eyvind i hans synspunkt. Lad os da alle være på et plan hvor det er ok at hjælpe naboer og venner, og ikke altid skal kigge sig over skulderen for at tjekke om der var nogle der lige skulle se hvad der foregik.
Jeg vil vædde på at alle i dette land ikke kan sige sig helt fri for at have modtaget en eller anden form for gratis hjælp af en eller anden, måske installeret noget pirat software.

Jeg ved ikke om det er en eller anden form for misundelse når folk fare i flint over en smule arbejde i gråzonen. Mange af de tind som bliver lavet ville jo aldrig blive til noget hvis det hele skulle foregå helt efter bogen. På den måde bliver hjulene jo holdt igen og pengene (de små håndører) bliver øjeblikkeligt omsat igen og gavner omsætningen hos butikker m.m.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-10-08 14:42

Jeg vil lige sige, at her foregård det på ægte Jysk maner.......................ingen tager penge for noget som helst, og man laver det man kan for de andre. Der vægtes ikke på opgavens størrelse.

En dag hvor jeg totalrenoverede mit badeværelse, kom en af naboerne forbi.
"Ja der en sej omgang", peb jeg........................."flyt dig" sagde han og gravede det hele for mig.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 04-10-08 17:55

orv Eyvind kunne du nå det på en dag
Citat
En dag hvor jeg totalrenoverede mit badeværelse

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-10-08 19:26

Alt i alt tog det lidt over et halvt år.
Nye kloakrør til bad og håndvask med hver sit blügger gulvafløb.
Hjørnebygget hængekloset og håndvask med skjult rørføring
Hjørnebrusekabine som kan bruges uden forhæng med forsænket BLandingsbatteri
Gulvvarme og vandret håndklædetørrer.
Fliser fra gulv til loft.
Nyt loft og udsugning.
...............................det eneste som ikke er skiftet, er badevægten.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-10-08 19:53

Jeg tror nu nok de fleste mennesker kan kende forskel på nabo/venne-hjælp og "sort" arbejde

Godkendelse af svar
Fra : Sunowich

Dato : 11-10-08 23:41

Tak for svaret Fijala.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 12-10-08 00:28

Hvem hulen har vækket Polle