/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Mellem uddannelser / Spørgsmål
10  erling_l 510
Tysk handelsbrev
Fra : Kevin_990
Vist : 5640 gange
71 point
Dato : 01-10-08 23:41

hey så skal jeg til at lave min første handelsbrev på tysk, så ville I se om det er det rigtige sætninger og formalier.

Der Bäckermeister GmbH
Willy-Brandt-Strasse 33
30445 Hannover

Johan Winter A/S
Einkauferin Louise Jensen
Svinget 9
DK-4653 Karise

Ihre Anfrage vom 8. Februar

Sehr geehrte Damen und Herren,

vielen dank für Ihnen Anfrage nach Müslikuchen. Wir freun uns sehr über Ihr Interesse für unsere Produkten. Wir senden beigefügt einige Proben von unsere Müslikuchen. Deshalb senden wir unseren Katalog mit Preisen. Mit separaten Eintrag

Wir können Ihnen anbieten 300 stk mit Banane für einem Pries von EUR 1,50 pr stk einschliesslich Verpackung zumachen. Durch den kauf von 500 Müslikuchen gewähren wir Ihnen einen Einführungsrabatt von 10%

Die Kuchen verstehen sich frei Haus und unsere zahlungsbedingungen sind 30 Tage Netto

Lieferzeit: 2 Wochen nach Aufragseingang

Wir hoffen zu Hörren von Ihnen

Mit freundlichen Grüssen

Antje Henze
Verkaufsleiterin

Anlage:

Proben
Katalog

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 02-10-08 00:15

Du kommer nok til at vente til Ingelein dukker op. Hun er vores tysklærerinde Og meget hjælpsom

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 02-10-08 06:51

Uden at lave alt for meget om på din egen tekst, men med en del små grammatiske rettelser og lidt punktum'er:

Einkäuferin (med ¨ over a)

Ihre Anfrage vom 8. Februar - årstal...!

Sehr geehrte Damen und Herren,

Vielen dank für Ihne Anfrage nach Müslikuchen. Wir freuen uns sehr über Ihr Interesse für unsere Produkte. Wir senden beigefügt einige Proben von unseren Müslikuchen. (Deshalb = derfor) Gleichzeitig senden wir unseren Katalog mit Preisen (mit separatem Eintrag(?)).

Wir können Ihnen 300 Stck. mit Banane für einem Preis von EUR 1,50 pro Stck. einschliesslich Verpackung anbieten (zumachen ?). Durch den Kauf von 500 Müslikuchen gewähren wir Ihnen einen Einführungsrabatt von 10%.

Die Kuchen verstehen sich frei Haus und unsere Zahlungsbedingungen sind 30 Tage Netto.

Lieferzeit: 2 Wochen nach Aufragseingang

Wir hoffen von Ihnen zu hören.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 02-10-08 13:48

Hej
Næh jeg er skam vågen, men tør ikke give flere oversættelser ifølge Teil har jeg jo ikke for mange brikker at flytte rundt med.
Men en Pn til mig kunne måske klare sagen - altså fra Kevin 990

Mange hilsner Ingelein

Der er mange mange grundlæggende fejl.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 02-10-08 14:29

Ahhhh gider du lige Ingelein? Du må da ikke fortælle mig, at du får så meget som en rynke i panden af dette nollefår og skvadderhoved til teil.... come on Schwesterlein

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 02-10-08 14:29

Og hvorfor hulen skal det gå ud over os andre at han er en klovn??

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 02-10-08 14:58

Ok - ok tog lige min kaffepause til det

An die
Bäckermeister GmbH
Willy-Brandt-Strasse 33
30445 Hannover

Johan Winter A/S
Einkäuferin Louise Jensen
Svinget 9
DK-4653 Karise

Betreff: Ihre Anfrage vom 8. Februar (mangler årstal)

Sehr geehrte Damen und Herren,

Vielen Dank für Ihre Anfrage betreffend unserer Müslikuchen. Wir freuen uns sehr über Ihr Interesse für unsere Produkte.

In der Anlage senden wir Ihnen Proben von unseren Müslikuchen und unsere Preisliste.

Wir können Ihnen folgendes Angebot machen:
300 Stück Müslikuchen mit Banane zu einem Preis von 1,50 Euro pro Stück., einschl. Verpackung.
Bei einer Menge von 1000 Stück können wir Ihnen einen Einführungsrabatt von 10 % gewähren.

Lieferung: Frei Haus
Zahlungsbedingungen: 30 Tage netto.

Lieferzeit: 2 Wochen nach Aufragseingang

In der Hoffnung von Ihnen zu hören, verbleiben wir

mit freundlichen Grüssen

Antje Henze
Antje Henze (går ud fra at det er underskriften)
Verkaufsleiterin

Anlagen:
Proben
Katalog/Preisliste

Som regel skal man have den danske tekst også, du har nogle formuleringer, som er absolut uforståelige..... deshalb?..... osv.

Mit freundlichen Grüssen Ingelein. Nb. det tyske ß skriver man med alt+225 fra det numeriske tastatur, hvis du foretrækker det frem for ss.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 02-10-08 15:01

Nb.
Jeg gik ud fra at selskabet hedder:
Bäckermeister Gmbh . og så er det femininum = die Gesellschaft.

Men det kunne også være at selskabet hedder
Der Bäckermeister GmbH og så er det stadigvæk rigtigt med An die ........
Ingelein - som lige har flyttet rundt med ganske få brikker

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 02-10-08 15:03

LOOL Det må da osse være trist, at have så mange brikker at flytte med, at man ikke kan finde ud af at flytte med dem

Accepteret svar
Fra : ingelein

Modtaget 71 point
Dato : 02-10-08 15:07

Mere rettelser, hvis det harmonerer med den danske tekst

Sæt sætningen
[CITAT][In der Anlage senden wir Ihnen Proben von unseren Müslikuchen und unsere Preisliste.

/CITAT] et andet sted = lige efter leveringsbetingelserne og før: In der Hoffnung von Ihnen.....

herzliche Grüsse auch an Klumme von
Ingelein

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 02-10-08 15:17

Danke schön

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 02-10-08 18:26

Og her gik jeg og troede, at man ikke må lave for meget om, for ikke at lave andres lektier...

Men Ingelein, hvorfor vil du først gi' rabatten ved 1000 stk...?

Kommentar
Fra : Kevin_990

Dato : 02-10-08 19:41

hehe tak, jeg glemte at afslutte sætning den med deshalb... så det er derfor den lyder lidt underlig men det har jeg rettet;)

Godkendelse af svar
Fra : Kevin_990

Dato : 02-10-08 19:41

Tak for svaret ingelein.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 02-10-08 20:02

Hej Kevin
Ja Ysseven har ret - jeg er en nærig hund og giver først de 10 % rabat ved køb af 1000 stk. Müslikager. det skal selvfølgelig være 500.

Mange hilsner og tak Ingelein - jeg kunne nu godt li' at vide om I ikke har et opgavehefte, hvor man har eksempelbreve af mange forskellige forretningsbreve?

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 02-10-08 20:07

Min yndlingsdrikkevise

Citat
Wenn das Wasser im Rhein goldner Wein wär,
Ja, dann möcht ich so gern ein Fischlein sein.
Ei, wie könnte ich dann saufen,
Brauchte keinen Wein zu kaufen,
Denn das Faß vom Vater Rhein wird niemals leer

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 02-10-08 20:28

Hej Klumme
Og så plejer man at fortsætte med:
" Trink, trink Brüderlein trink
lass doch die Sorgen zu Haus.
Meide den Kummer und meide den Schmerz
dann wird das Leben ein Scherz"

Prosit - Ingelein - Skulle vi ta' til Oktoberfest?

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 02-10-08 20:48

Jeg har købt mig en Dirndl på e-bay... Må jeg så komme med...???

Brezel & Sauerkraut er der jo langt imellem herhjemme!

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 02-10-08 21:21

Hej Ysseven

Det lyder sørme godt med den Dirndl. Det har jeg lige brystparti til!
Sauerkraut und Eisbein får vi nu tit herhjemme. Det køber vi i Plastposer i Flensborg.
Altså Sauerkrauten. Eisbeinet har vaklet rundt herhjemme.

Jeg har jo danske forældre, så vores mad derhjemme var mest dansk-præget. Det er den iøvrigt for de fleste mennesker lige syd for grænsen. Men det adskiller sig da på nogle punkter: F. eks. Kommen i rødkål og først for nylig har jeg i en Delikatesseforretning fundet Graupen = polerede hvedekorn. Så nu spiser jeg kærnemælkssuppe med Graupen og rosiner i lange baner. Noget andet, som jeg de første år ledte efter her i DK var Gries. Indtil sundhedsplejersken fortalte mig om mannagryn. Ak ja

Min søster, bor syd for grænsen i Harrislee/Gottrupel serverede Spätzle for os for nylig. De spiser også Klops og sådanne sager, men det er fordi hendes gemal kommer fra Sydtyskland.
God fornøjelse i din Dirndl.
Ingelein

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 02-10-08 21:22

Hej igen
Hvordan kan det være at nogle tråde ikke lukker?
Denne har da været accepteret for mange timer siden.
Ingelein

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 02-10-08 21:49

Oktoberfest. JAAAA for sat..... Det har jeg altid ønsket mig. Men det skulle nok ha været for nogle år siden, da jeg ikke kan drikke så meget øl mere. Men derfor kan man jo godt skråle med LOOL

Ang. lukning, så tror jeg Kandus ur også her spiller ind. Det er ikke specielt prøcist. Men til dette indlæg måtte jeg købe mig ind. Klokken er på mit ur 22.00.40 NUUU

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 02-10-08 22:07

Som ganske ung sømand gæstede jeg nogle knejper i Rendsburg i forbindelse med et værftsbesøg. Heiligen sheiße Jeg husker bl.a en hjerteknuser-knejpe-melodi/sang som på tysk hedder "Junge komm bald wieder".... Der var ikke et øje tørt., om det så var tobakstågen, blandet med øl ved jeg ikke, men den var go at danse tæt til LOOL Og Rendsburg er en dejlig by

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 02-10-08 23:03

Hej Klumme
Den CD har jeg lånt på biblioteket. Du kan da godt låne den også......
Det er Freddy Heimweh der synger den. Nå, hvis du skulle lede efter den, så hedder manden vist Freddy Quinn.
Jeg græd til den da min voksne søn var taget på sejltur over Atlanten for et par år siden
"Junge komm bald wieder, bald wieder nach Haus - Junge fahr nie wieder .......
Nå, nogen ølfan er jeg heller ikke, men vi kan da altid få en "g'spritzten ! Iøvrigt har jeg fået smag for en blanding af øl og Citronvand, "RADLER", som kan købes syd for grænsen.
Mange hilsner Ingelein

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 02-10-08 23:19

Ajiii Øl & citronvand. Det var noget tøserne i DK drak i 40erne. (før min tid)...dvs. porter & citronvand. Det smaget drøn godt

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 02-10-08 23:40

Ich habe mein hertz im Heidelberg verloren....tra la la tra la la.....

Guten nacht Ingelein. *SS*

Kommentar
Fra : Kevin_990

Dato : 09-10-08 20:08

vi fik nogle eksempler men der stod kun formailerne :(

Kommentar
Fra : Kevin_990

Dato : 09-10-08 20:09

Og det skal være
Citat
Sehr geehrte Damen und Herren,
Sehr geehrte Frau Jensen