/ Forside/ Interesser / Helbred / Naturpleje / Spørgsmål
10  pve 300
Træfældning
Fra : Thomas.Haugaard
Vist : 1046 gange
300 point
Dato : 29-09-08 15:00

Har et område på et par tønder land med blandet løvtræ.

Det er blandt andet popler hvoraf de største nu er + 25 meter og skal ned.

Har allerede fået lagt en del af dem ned selv men er nu kommet til en gruppe på 6 træer der står tæt på skel og mindre end ti meter fra et hus på en nabo grund.

Popler er meget gummiagtige i veddet før de er tørret helt ud og derfor lidt uforudsigelige at fælde. Så det ville være rart hvis det var en med en forsikring der dækkede der gjorde det.

Men hvad koster sådan noget, de skal hverken skæres op eller noget bare ned og ligge og er det en opgave man kan få fast tilbud på?

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 29-09-08 16:34

Ja det kan du saktens få en proof til Kig i dit lokale ugeblad/avis der er garanteret en i næeheden af hvor du bor Priserne på noget sådant svinger meget men skal de bare ned og ikke andet kan det vel ikke overstige en 50,- er pr.stk. ca. måske uden papir på

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-09-08 16:51

Hvis du har et skovdistrikt i nærheden, så ring dertil....

Nogle vil gerne hjælpe, andre ikke.

Men lige meget hvem, så burde du kunne få en fast pris

http://www.google.dk/search?hl=da&q=f%C3%A6ldning+af+tr%C3%A6er&meta=

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 29-09-08 19:46

Hej Sunowich
En mand som er forsikret skal vel ha papir????
Hilsen Ingelein - i hvert fald på forsikringen.

Kommentar
Fra : Ekspress105

Dato : 29-09-08 20:33

Hvis du ellers har styr på at fælde træer i den rigtige retning Også selv om de ik hælder den vej... Så ville jeg da få en skoventreprenør med et skovspil til at komme og trække lidt i dem, han ved også hvordan de skal fældes... Og han kan da helt sikkert afregnenes i ugandavaluta

Kommentar
Fra : kryds

Dato : 30-09-08 00:32

Uden at kende noget til forholdene vil jeg mene du eventuelt kunne dele stammerne og fælde dem stykke for stykke. Gjorde det på samme måde for et par år siden med nogle cyprestræer, som ver blevet omkring tyve meter høje og stod i skel, og der var ikke langt imellem bygningerne. En stige op, et reb på til at styre retningen på faldet og så enten en hånd- eller kædesav på. Hvis det kun er seks træer det drejer sig om, så tager det ikke så lang tid, eventuelt med lidt nabohjælp og en formiddagsbajer.....
MVH. kryds

Accepteret svar
Fra : Nilsen2005

Modtaget 300 point
Dato : 30-09-08 14:35

Jeg havde samme problem,bare 18 træer hvoraf 3 af dem hældte ind over huset
turde ikke fælde dem selv men ville have en med en forsikring til st gøre det.
Skulle bare have dem lagt ned.
Hjalp selv til.
Pris 1000 kr.

Mvh.
Allan

Godkendelse af svar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 30-09-08 16:03

Hej Allan dit svar er nok noget af det nærmeste vi kommer. Mange tak.