/ Forside/ Interesser / Helbred / Naturpleje / Spørgsmål
10  pve 300
skyggetræer.
Fra : cecilier
Vist : 1331 gange
10 point
Dato : 23-09-08 18:49

Halløjsa (:

Ja nu sidder jeg så her og er i gang med biologi,
og så håbede jeg på at der måske sad en der ude
et sted, som kunne fortælle mig hvad et "skyggetræ"
er for noget?.

Hilsen cecilie.

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 20 point
Dato : 23-09-08 18:52

Citat
Nogle træer som fx bøg og rødgran er skyggetræer. Skyggetræer giver en meget stærk skygge og tåler selv skygge. Lystræerne som fx eg og skovfyr giver ikke megen skygge til skovbunden, og de tåler heller ikke selv megen skygge.

http://www.netognatur.dk/sw298.asp

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-09-08 18:53

Bøg og Ahorn

Godkendelse af svar
Fra : cecilier

Dato : 23-09-08 18:56

tak for svaret. og du svarede faktisk også lige på et andet spørgsmål, så det er bare super (:

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-09-08 23:07

velbekomme da

Kommentar
Fra : axelmanden

Dato : 24-09-08 11:03

Hej

Jeg kan blot bekræfte svaret fra miritdk , derud over snakker vi inden for skovbruget også om træer der giver halv skygge osv, vist ikke nødvendigt for din opgave. Held og lykke med den.

Der findes masser af små hæfter, 10- 20 sider med fine illustrationer, de kan være en hurtig hjælp
"skov info"

MVh