/ Forside/ Interesser / Fritid / Lystfiskeri / Spørgsmål
10  arne.jako.. 660
lapning af imax dragt
Fra : samarit1
Vist : 1407 gange
100 point
Dato : 23-09-08 18:04

hej derude er der nogen der ved hvorledes man lapper et hul på ryggen af en IMAX dragt der må være gået en skarp genstan ind i den og jeg ville forfærdelig gerne at den var tæt når og hvis man lander i baljen

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 23-09-08 18:17

Hmmm!
Citat
Yderlaget er fremstillet af meget stærkt og vandtæt 230T PVC coated heavy-duty nylon. Et let og fleksibelt Winboss flydefoer holder effektivt på varmen selv på den mest barske vinterdag.

kilde: http://www.lystfisk.dk/default.asp?pageload=serievis&gruppeID=132&serieID=170

Mon ikke din nærmeste forhandler kan lappe din dragt, eller henvise til nærmeste "værksted". Det skulle iøvrigt undre mig meget, om man ikke kan få et "lappesæt"... som sagt, snak med din lokale forhandler - eller ring til nærmeste. Lad være med at lave en forkølet (og ikke i orden) løsning.
Lappeløsning
Dem kommer der sikkert et par stykker af, men dragten er din "livline".
Held og lykke med det

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 23-09-08 18:22

Her kan du se, trin for trin, hvordan du kan reparere mindre skader i våddragt
http://www.aquaman.dk/Html/Tips/Reparation.html

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 23-09-08 18:26

HelleBirgitte
En IMAX dragt er en flydedragt (tørdragt), ikke at sammenligne med en våddragt

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 23-09-08 18:33

ups

Accepteret svar
Fra : CLAN

Modtaget 110 point
Dato : 23-09-08 18:39

No hard feelings...
IMAX
Sådan en flydedragt har Svendsen Sport sendt på markedet under navnet Imax.
Læs hele testen her:
http://www.scandicangler.com/?t=1%7C%7C&mod=article&aID=36580

Svendsen Sport
http://www.svendsen-sport.com/?q=node/660
De må ku' henvise til nærmeste forhandler + råde og vejlede

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 24-09-08 20:45

Fik du et brugbart svar fra din lokale forhandler... eller Svendsen Sport??
Bring det her, så andre kan få glæde af det

Kommentar
Fra : samarit1

Dato : 24-09-08 22:20

jeg har endnu ikke fået noget svar derfor herller ingen pointgivning, selvom det måske er uretfærdigt. Men jeg kan love at jeg både giver point og bringer svaret når jeg ser det. Anmodning er sendt

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 25-09-08 19:00

samarit1... det var nu ikke så meget for points skyld, men derimod "videndeling" med andre som benytter Kandu
Afventer dit svar... det er da for dårligt, at de ikke reagere hurtigere ved Svendsen Sport

Godkendelse af svar
Fra : samarit1

Dato : 25-09-08 21:29

Tak for svaret CLAN. hermed beskeden fra svendsen indkopieret også lagt i min kommentar på tråden : ærgeligt med din flænge . . med problemet kan løses. .

jeg kan sende dig et stykke stof fra en flydedragt , som du kan bruge til at lappe med. . .jeg vil foreslå dig at benytte en lim som er fleksible til at lappe med . liquid sole el aquasure lim af denne type. .

håber at du kan bruge løsningen:

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 26-09-08 14:46

Jamen det var da rart at vide, at dragten kan lappes
Jeg har kigget lidt efter limen... hvis de ikke kan sælge dig en tube ved Svendsen Sport. Jeg er dog ikke 100% sikker på om det er den rigtige lim... det må forhandleren (af limen) kunne oplyse.
Se: http://www.shop-diving2000.dk/product.asp?product=4429
samt
http://www.shop-diving2000.dk/group.asp?group=24&sort=&page=2

Takker for points... og go' weekend

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 26-09-08 14:50

NB:
Kan du ikke finde limen... så har du en mulighed igennem Viking i Esbjerg. De laver (og rep.) overlevelsesdragte til Nordsøen (Offshore):
http://www.viking-life.com/viking.nsf/public/contactus-globalnetwork.html

VIKING LIFE-SAVING EQUIPMENT A/S
Saedding Ringvej 13
6710 Esbjerg V
Denmark

Tel. +45 76 11 81 00
Fax: +45 76 11 81 01

E-mail: VIKING@VIKING-life.com